Příspěvkové programy SFDI Praha, 7. dubna 2016 Ing. Karel Havlíček.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Advertisements

Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
Informace o dotačních titulech Olomouckého kraje.
Moderní cyklistická doprava
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Grantové programy Odboru školství, mládeže a sportu KrÚ pro rok 2008: Sportoviště 2008 Jednorázové akce 2008.
Silnice nebo železnice
Podpora obnovy venkova podpora regionálního rozvoje v roce 2008.
GP Bydlete na venkově 2008 Celkový objem finančních prostředků: 1,2 mil. Kč Předmět podpory: projektová dokumentace pro stavební řízení - 1. rekonstrukce.
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji II“ Závěrečné setkání k realizaci projektu Lenka Sládková, Jana Moravcová
OPERAČNÍ PROGRAM PODNIKÁNÍ A INOVACE Program Prosperita
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Úvod do pozemních komunikací
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
18. výzva IROP - „Podpora bezpečnosti dopravy a cyklodopravy“ Pardubice Ing. Markéta Kupcová Centrum pro regionální rozvoj České republiky.
Vodní hospodářství (2014–2016) Aleš Kendík náměstek pro řízení sekce vodního hospodářství
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Financování dopravní infrastruktury 2015 – 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Zásady a pravidla Národního rozvojového programu mobility pro všechny Mgr. Barbora Mičicová tajemnice Řídícího výboru NRPM.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
CYKLOSTEZKA VARHANY Ing. Jiří Samšiňák projektový manažer města Česká Lípa.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Stavební akce a uzavírky na krajské silniční síti
Zásady a pravidla Národního rozvojového programu mobility pro všechny
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Snídaně starostů , Jedlí
Dotační program vodohospodářské infrastruktury
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Dotační programy sfdi.
Brandýs n. L. – Stará Boleslav, 18. října 2016
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Besip Zlínského kraje Zlín,
Dotace Olomouckého kraje v roce 2017
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
Dotace obcím na zpracování územních plánů pro rok 2017
Investice a neinvestiční opravy na krajské silniční síti v r. 2018
Seminář k 2. výzvě k předkládání žádostí o podporu IROP
Seminář pro žadatele IROP výzva č
Zásady a pravidla Národního rozvojového programu mobility pro všechny
Seminář pro žadatele z území MAS Blaník, z. s. ke 4
Odbor dopravy a silničního hospodářství
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Seminář k 5.výzvě MAS Prostějov venkov–IROP–Bezpečnost dopravy-I.
Poskytování příspěvků na bezbariérové pěší trasy z rozpočtu
Seminář k 6.výzvě MAS Prostějov venkov–IROP–Bezpečnost dopravy-II.
Obec Sibřina Plán investičních a provozních záměrů obce 2018 – 2022
Realizace SCLLD MAS Rozvoj Tanvaldska
Financování dopravní infrastruktury v ČR
IROP SC VZDĚLÁVÁNÍ Centrum pro regionální rozvoj České republiky
Integrovaný regionální operační program – IROP
VÝZVA Č. 1 MAS Znojemské vinařství, z.s. IROP BEZPEČNÁ DOPRAVA
a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury
Dotační program pro rok 2019
Regenerace sídlišť Regenerace sídlišť Úprava veřejných prostranství
Financování silnic II. a III. třídy
Seminář pro žadatele 322/06_16_038/CLLD_16_01_120
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
Transkript prezentace:

Příspěvkové programy SFDI Praha, 7. dubna 2016 Ing. Karel Havlíček

Příspěvkové programy 2 I.Příspěvky na „zvyšování bezpečnosti“ II.Příspěvky na výstavbu a údržbu cyklistických stezek III.Příspěvky na průzkumné a projektové práce („nové technologie“) V období 2001 – 2015 poskytl SFDI –2,223 mld. Kč na 1187 akcí zvyšujících bezpečnost dopravy –1,703 mld. Kč na 525 akcí výstavby a údržby cyklostezek –704 mil. Kč na 299 projektů

Rozpočet 2016 a SDV 3 v tis. Kč Název 2015 čerpáno SFDI 2016 rozpočet SFDI 2017 předpoklad SFDI Příspěvky na projekty a expertní činnost (Rozvoj diagnostických metod, Studijní činnosti, Aplikace nových technologií) Příspěvky na zvyšování bezpečnosti a zpřístupňování dopravy (vč. zklidňování dopravy a akcí „Bezpečný přechod“) Příspěvky na výstavbu cyklistických stezek

Obecný rámec rozpočet SFDI projednání vládou ČR a schválení PSP ČR Pravidla financování z rozpočtu SFDI Pravidla pro příspěvkové programy konzultace SFDI, audit bezpečnosti kontrola úplnosti podaných žádostí a stanovení uznatelných nákladů – SFDI hodnotitelská komise – MD, MMR, CDV, Asociace krajů, Svaz měst a obcí ČR, Policie ČR, VVZPO, ŘSD schválení příspěvků – Výbor SFDI 4

Z programů nelze financovat zejména Veřejné osvětlení (s výjimkou nasvětlení přechodů a ostrůvků). Světelné signalizační zařízení (s výjimkou samostatného přechodu). Přístroje pro měření rychlosti. Stavby zastávek MHD (s výjimkou bezbariérové úpravy nástupišť). Dopravní prostředky. Stavby letecké infrastruktury, okružní křižovatky, přejezdy drah. Dešťovou kanalizaci (s výjimkou kanalizačních šachet a vpustí sloužících k odvodu vod z komunikace). Mobiliář, vegetační úpravy, oplocení. Vstupy do budov, přístupové cesty a sjezdy k nemovitostem (s výjimkou částí sjezdů v šířce budovaného chodníku nebo cyklostezky). Parkoviště (s výjimkou vyhrazených stání pro vozidla přepravující osoby těžce pohybově postižené), odpočívky na cyklostezkách. 5

Z programů nelze financovat zejména Projektové dokumentace (s výjimkou cyklostezek), geodetické práce (kromě zaměření skutečného provedení stavby). Vedlejší rozpočtové náklady (kromě zařízení staveniště, přechodných dopravně inženýrských opatření a kompletační činnosti). Příprava území (kromě přípravy území, které je součástí stavby). Demolice objektů (s výjimkou stávajících chodníků, podkladních a obrusných vrstev komunikací a rušení stávajících přechodů). Publicitu. Finanční rezervu. 6

Zvyšování bezpečnosti 7 A.Akce na dopravní infrastruktuře zaměřené ke zvýšení bezpečnosti dopravy a jejího zpřístupňování osobám s omezenou schopností pohybu a orientace bezbariérové chodníky, přechody pro chodce, místa pro přecházení, podchody, lávky B.Akce zaměřené na úpravy dopravní infrastruktury směřující ke zvýšení bezpečnosti dopravy a zklidnění dopravy. dělící ostrůvky, protismykové úpravy, optické prvky, cyklopruhy Maximální výše příspěvku – 85% uznatelných nákladů stavební části akce (max. 10 mil. Kč pro jednu akci, max. 20 mil. Kč pro jednoho příjemce), realizace 2 roky, příspěvek SFDI nelze kombinovat s prostředky z fondů EU.

Výstavba a údržba cyklostezek 8 místní komunikace IV. třídy nebo veřejná účelová komunikace, ze které je vyloučen provoz silničních motorových vozidel C8a – stezka pro cyklisty, C9a – stezka pro chodce a cyklisty se společným provozem nebo C10a – stezka pro chodce a cyklisty s odděleným provozem Maximální výše příspěvku – 85% uznatelných nákladů stavební části akce (až 90% pro cyklostezky budované na opuštěném drážním tělese v délce alespoň 1 km), realizace 2 roky Možnost financování projektové dokumentace Příspěvek SFDI nelze kombinovat s prostředky z fondů EU

Nejčastější chyby v žádostech projektová dokumentace - vyhl. č.146/2008 Sb., o rozsahu a obsahu projektové dokumentace dopravních staveb, zpracovaná v souladu s platnou legislativou a vyhl. č. 398/2009 Sb., požadavky na bezbariérové užívání staveb stavební povolení – musí být v naprosté většině případů vystaveno speciálním stavebním úřadem (komunikace II. a III. třídy) nebo OD KÚ (komunikace I. třídy), týká se i výjimek souhlasné stanovisko správce komunikace a kraje majetkoprávní vypořádání – již není potřeba dokládat při předložení žádosti, ale musí být dokončeno do 12 měsíců od ukončení financování akce ! 9

Kontrola SFDI kontrola žádostí o příspěvek v roce 2015 –Bezpečnost (1. a 2. kolo) žádostí, z toho cca 45% mělo vážné nedostatky –Cyklostezky (1. a 2. kolo) - 58 žádostí, z toho cca 45% mělo vážné nedostatky –Nové technologie - 93 žádostí, z toho cca 40% mělo vážné nedostatky kontroly na místě – udržitelnost minimálně 8 let 10

Plánované aktivity v oblasti příspěvků pro rok 2016 bylo podáno 288 žádostí o příspěvek z programu na zvýšení bezpečnosti dopravy, 38 na cyklistické stezky a 92 na „Nové technologie“ únor - květen: vyhodnocování žádostí, zasedání hodnotitelské komise, schválení příspěvků Výborem SFDI červen - prosinec: uzavírání smluv, realizace jednotlivých projektů, uvolňování finančních prostředků červenec - srpen: příprava „Pravidel“ pro všechny programy pro rok 2017, jejich schválení Výborem SFDI září - prosinec: konzultace připravovaných žádostí pro rok 2017 pro všechny programy 11

Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, Gustáv Slamečka ředitel SFDI Děkuji za pozornost