Generel udržitelné dopravy města Ústí nad Labem z pohledu městského cyklokoordinátora Ing. arch. Jaromír Veselý cyklokoordinátor města Ústí nad Labem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU 35. jednání Rady HMP dne Koncepce rozvoje cyklistické dopravy a rekreační.
Advertisements

Nové výzvy v cyklistické dopravě a cykloturistice
Labská stezka - Ústecký kraj, příprava a realizace stavby -
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Bike Brno – Bike konference 2012 Plzeňský kraj 4. –
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
TRNKOVÁ STEZKA Představení projektu. Trnková stezka obecně Předmětem projektu je rozvoj a propagace „Trnkové stezky“, specifického turistického produktu,
MANAGEMENT MOBILITY Jiří Galatík CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Liptovský Mikuláš 2. září 2010
Marketing Labské stezky z pohledu krajského města na Labi
úřad územního plánování
Desatero problémů Chrudimi Vybudovat obchvat města Chrudim jednání s náměstkem ministra a zákonodárci za chrudimský region jednání v Poslanecké.
Zlín cyklistický Josef Novák, člen Rady města Zlína
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Praha cyklistická nebo ne? 2012 Vratislav F ILLER Auto*Mat Praha
1 Cyklistická akademie Město: Pardubice. 2 ČÁST 1. Vize, cíle – věc, na kterou se zapomíná.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
Páteřní trasy v Ústeckém kraji - propojování a diferenciace nabídek Ústí nad Labem.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Obec Tisá Program rozvoje. PROČ ? Zákonná povinnost Požadavek občanů Dané předpoklady obce.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
2 Řeka Jizera Největší pravostranný přítok Labe (cca 165 km). Pramen na svahu hory Smrk v Jizerských horách. Soutok s Labem u Lázní Toušeň a Káraného.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Labská stezka priorita rozvoje cykloturistiky v Ústeckém kraji Ústí nad Labem.
Luhačovice, Libor Lukáš Statutární náměstek hejtmana Zlínského kraje Řídící výbor KOMUNIKAČNÍ INFRASTRUKTURY Zlínského kraje.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Integrovaná strategie rozvoje území , Vrbátky.
Jakým úhlem pohledu se díváš na tento obrázek? Seminář – Bike sharing, Brno, Ing. Jaroslav Martinek.
ITI Pražské metropolitní oblasti. ITI - nový nástroj Evropské komise - Výchozími dokumenty jsou Strategie EU 2020 a návrhy nařízení Evropské komise -
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Návrh koridorů cyklistické dopravy na území ITI Olomoucké aglomerace
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Integrovaný regionální operační program
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Pracovní skupina RSK pro dopravu Informace o výzvách IROP
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Jednání PS Vzdělávání Mgr. Barbora Ledlová
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Propagace cyklistiky v Jihlavě
Strategie rozvoje obce - tvorba koncepčního dokumentu Shrnutí
Dotační program pro rok 2019
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

Generel udržitelné dopravy města Ústí nad Labem z pohledu městského cyklokoordinátora Ing. arch. Jaromír Veselý cyklokoordinátor města Ústí nad Labem

GENEREL UDRŽITELNÉ DOPRAVY v Ústí nad Labem Nekoherentní materiál Nemá jednotící vizi Obrovské množství cílů bez jasných priorit, některé cíle směřují proti sobě Chybí vazba na rozpočet města Vznikal bez účasti veřejnosti Silná analytická část Silný Akční plán cyklistické dopravy v Ústí nad Labem Slabší ale použitelný Akční plán Regulace a organizace parkování v Ústí nad Labem Na základě Akčního plánu cyklistické dopravy v Ústí nad Labem - ustanovena funkce cyklokoordinátora města - začala být připravována řada systematických opatření

Generel udržitelné či neudržitelné dopravy? Dokončen v době silných diskusí nad novým Územním plánem Latentně obhajuje agresivní řešení individuální dopravy ve městě prostřednictvím tunelů a nových mostů (adekvátní tunelům Blanka v měřítku Prahy) Zpracovatel totožný s autorem dopravního řešení Územního plánu GENEREL UDRŽITELNÉ DOPRAVY v Ústí nad Labem

Ústí nad Labem - město se stagnujícím počtem obyvatel, dramaticky rostoucím indexem stáří a špatnou sociální skladbou obyvatelstva Územní plán 2011 – extenzivní rozvoj města do volné krajiny. Extenzivní dopravní řešení - 4 tunely, 5 mostů z toho 2 nové přes Labe Investiční náročnost odhadem 30 mld. Kč Pouze lokální význam = 0 podíl státu na investici Teoretické zadlužení města na příštích 200 let GENEREL UDRŽITELNÉ DOPRAVY v Ústí nad Labem

Generel udržitelné či neudržitelné dopravy? Odhad výše investic, které by odpovídaly uvažovaným cílům Generelu - IAD 30 mld Kč - MHD 0,5 mld Kč - Cyklo 0,25 mld Kč Generel: Schéma sítě komunikací v modelu uvažovaných pro analýzu dělby přepravní práce (Ústi nad Labem) GENEREL UDRŽITELNÉ DOPRAVY v Ústí nad Labem

Dopravní řešení dle Územního plánu pomohlo katalyzovat emancipaci občanské společnosti v Ústí nad Labem, která vedla nejprve k obměně a následně v roce 2014 ke kompletní výměně politického vedení města. GENEREL UDRŽITELNÉ DOPRAVY v Ústí nad Labem

BYPAD AUDIT 2010 BYPAD (Audit cyklistické politiky) je nástroj, který umožňuje městům (krajům, regionům), aby posoudili a zlepšili kvalitu jejich místní cyklistické politiky. 4 úrovně kvality místní cyklistické politiky Úroveň 1: Účelově orientovaný Princip hasičského útvaru: Jsme aktivní, pokud hoří - tak dlouho jak je potřeba a pouze tam, kde je potřeba. Úroveň 2: Izolovaný přístup Princip Robinsona Crusoe: Děláme svoji práci nejlépe, jak dokážeme (avšak bez zřetele na to, co dělají ostatní). Úroveň 3: Zaměření na systém Táhneme za jeden provaz: Usilujeme o optimalizaci cyklistického systému a spolupráci s několika partnery. Úroveň 4: Integrovaný přístup Vítězný tým: Cyklistická politika je permanentním úkolem. Průběžně ji zdokonalujeme a spolupracujeme se strategickými partnery. Celkové hodnocení města BYPAD 2010 bylo na úrovni 1,1 Odhad současnost: 1,5 (výhled ,5)

AKČNÍ PLÁN Rozvoj cyklistické dopravy v Ústí nad Labem Obsah: Modul 1 – Potřeby uživatelů Modul 2 – Vedení & koordinace Modul 3 – Politika na papíře Modul 4 – Nástroje a personál Modul 5 – Infrastruktura a bezpečnost Modul 6 – Informace a vzdělávání Modul 7 – Propagace a partnerství Modul 8 – Doplňkové akce Modul 9 – Hodnocení a efekty Závěr a další doporučení

AKČNÍ PLÁN Rozvoj cyklistické dopravy v Ústí nad Labem Start: Jmenování cyklokoordinátora (Modul 2) + propagace cykloturistiky (nezávisle na Generelu oddělením cestovního ruchu) Modul 1 Spolupráce se zájmovými sdruženími cyklistů Využití webových stránek města (Cykloportál) Zveřejňování informací v místním tisku Propagace cyklistiky jako možnosti dojížďky do zaměstnání (město Ústí nad Labem letos místním koordinátorem kampaně Do práce na kole) Prezentace tipů na cyklistické výlety pro rodiny, trasy vhodné pro náročné cyklisty, atd. (tištěné mapy, cykloportál) Dosud chybí stálá cyklistická platforma (pracovní skupina)

AKČNÍ PLÁN Rozvoj cyklistické dopravy v Ústí nad Labem Modul 2 a 5: Jmenování cyklokoordinátora (cyklodoprava, cykloturistika, volnočasové cykloaktivity) VIZE CYKLOGENERELU (Generelu cyklistické dopravy v Ústí nad Labem) - předpoklad dokončení základní páteřní osy východ- západ a sever – jih, vyhrazené jízdní pruhy v centru města - etapizace

AKČNÍ PLÁN Rozvoj cyklistické dopravy v Ústí nad Labem Modul 2 a 5: Integrace cyklopolitiky do strategických rozvojových dokumentů města – Strategie rozvoje města – Dotační program ITI – Ústecko-Chomutovská aglomerace) - v rámci ITI definovány projekty dle vize cyklogenerelu s investiční náročností 260 mil. Kč; dojde k redukci vzhledem k disponibilním prostředkům ITI a rozpočtu města

AKČNÍ PLÁN Rozvoj cyklistické dopravy v Ústí nad Labem Modul 3: Z průjezdnění centra města pro cyklisty - náhrada zákazu vjezdu všech vozidel za zákaz vjezdu všech motorových vozidel - vyhláška připravena, určité komplikace ve vztahu požadavku Policie ČR na omezení IAD v konkrétním úseku v centru

AKČNÍ PLÁN Rozvoj cyklistické dopravy v Ústí nad Labem Modul 4: Cyklo koordinátor je správcem kapitoly (paragrafu) rozpočtu určené na projekty zlepšující cyklistickou infrastrukturu – cyklorozpočet 2015: „měkká“ část - 1,5 mil. Kč – převod nevyčerpaných prostředků z loňského roku 4,5 mil. Kč – výhledově možné navýšení v průběhu roku

AKČNÍ PLÁN Rozvoj cyklistické dopravy v Ústí nad Labem Modul 5 Služby hromadné dopravy pro cyklisty – v jednání s dopravním podnikem – vybrané spoje v pravidelném intervalu budou brát cyklisty na výše položené části města (sídliště Severní Terasa-Stříbrníky-Dobětice a Střekov) Ústecká spojka (Propojení Krušnohorské magistrály a Labské stezky, dopravní napojení severních částí města Propojení prvého a levého břehu – Benešův most Rekreační cyklistika – Jezero Milada, Trailové tratě Střížák Bezpečné úschovy kol – Cyklopint Zanádraží (dlouhodobá úschova) – Cyklostojan u nádraží (krátkodobé a střednědobé parkování)

Aktuální aktivity města ÚPRAVY V ULICI NEŠTĚMICKÁ Návaznost na úpravu zálivů zastávek MHD Úprava původně plánovaného dopravního značení Oddělené jízdní pro cyklisty v obou směrech a parkovací místa po jedné straně komunikace. Aktuální stav - realizace zálivů, úprava projektu dopravního značení

2 ze 7-8 plánovaných pronajímatelných jednotek Plánováno otevření 2014, posun na léto 2015 Druhé Informační středisko města (letáky, brožury, cizojazyčné materiály, ubytování, výlety) Přístup na internet Poskytnutí nářadí (selfservice) Občerstvení Možnost umytí kola Sprchy Krátkodobá úschova kol Dlouhodobá úschova kol (uzamykatelné boxy v podzemních garážích) Aktuální aktivity města CYKLOPOINT ZANÁDRAŽÍ, INF. STŘEDISKO

ÚSTECKÁ SPOJKA Koncepce rozvoje cykloturistiky v Ústeckém kraji – návrh nové sítě Aktuální aktivity města ÚSTECKÁ SPOJKA

Cykloturistická i dopravní funkce, příjezd do města přívětivým údolím s malým podélným spádem převážně mimo průmyslovou zátěž, napojení severních částí města Lokální využití pro inline brusle (1.etapa) Plánováno zahájení výstavby 1.etapy v roce 2014, opoždění kvůli vynuceným přeložkám sítí Aktuální aktivity města ÚSTECKÁ SPOJKA

Zadáno zpracování projektové dokumentace Pěší provoz po jedné straně mostu, cyklostezka po druhé straně (dtto Tyršův most Děčín) Aktuální aktivity města NAPOJENÍ CENTRA NA LABSKOU STEZKU

GENEREL UDRŽITELNÉ DOPRAVY Nejasný materiál lze interpretovat různými způsoby (jak se komu hodí) Tvorbě Generelu musí předcházet jasné politické zadání, zřetelně formulované motivy Zodpovědný výběr zhotovitele nesvázaného se silniční lobby Důsledná supervize garanta přenosu „dobré praxe“ v celém průběhu tvorby Generelu Poučení z Ústí nad Labem

Ing. arch. Jaromír Veselý cyklokoordinátor města Ústí nad Labem Děkuji za pozornost Foto z otevření přírodního Bikeparku na Střížovickém vrchu Generel udržitelné dopravy města Ústí nad Labem z pohledu městského cyklokoordinátora