Paliva Bašus,Buchtová,Plívová,Steiner 9.B. 1) Jaké vlastnosti musí mít látka, která je palivem? Musí hořet. Náklady na její výrobu musí být co nejnižší.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ENERGETICKÉ SUROVINY - ELEKTRÁRNY
Advertisements

Hasiva klasická a moderní Název opory –Úvod do studia
START.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.71 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZNEČIŠŤOVÁNÍ ATMOSFÉRY
ZEMNÍ PLYN Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Aromatické uhlovodíky (Areny)
Příčiny Spalování fosilních paliv, kterým vzniká oxid uhličitý.
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Paliva - energie fosilní paliva = pravěká zkamenělá (uhlí, ropa, zemí plyn)
Teplo a chemické reakce
Znečišťování ovzduší výfukovými plyny
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál shrnuje znalosti o fosilních palivech, získané.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Nerosty a horniny Energetické suroviny.
Oxidy CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2306_CH8 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou Mgr. Eva Živná, 2011.
VY_32_INOVACE_1CH.9.10 Autor: Mgr. Petra Skalická Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Chemie, 9. třída ZŠ Únor 2012 Základní škola Kutná Hora,
Průmyslové plyny.
CHEMIE 8. ROČNÍK Zdroje uhlovodíků. Zemní plyn. Uhlí.
Zdroje uhlovodíků Ropa
Elektrická energie V současnosti nejvíce strojů a nástrojů pohání elektrická energie. Získává se přeměnou jiného druhu energie. Základem pro její výrobu.
Uhlovodíky jako palivo VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Znečišťování ovzduší VY_32_INOVACE_ 03 - Znečišťování ovzduší.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Projekt: UČÍME SE V PROSTORU Oblast: Stavebnictví
Zpracovaly:Veronika Jandová,Dominika Bolomová
CHEMIE KOLEM NÁS.
UHLÍ.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Krajina a životní prostředí
VLIV PRŮMYSLU NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda, Chemie Název: Oxid siřičitý a dusičitý Autor: Zdeněk Fikejs Datum, třída: , 9.roč. Stručná anotace: Seznámení.
Zdroje uhlovodíků obrovský význam jako paliva- jejich spalováním se uvolňuje velké množství energie, dále se užívají na výrobu plastů, ropa, uhlí a zemní.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Alkany.
Fosilní paliva – Zemní plyn
Uhlí, ropa, zemní plyn Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Hydráty methanu příslib nebo hrozba?. Hydráty methanu 1. Úvod 2. Vlastnosti 3. Výskyt a původ 4. Energetické využití methanu 5. Skleníkový efekt a hydráty.
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.15_FOSILNÍ PALIVA Název:
EXOTERMICKÉ A ENDOTERMICKÉ REAKCE. Exotermické a endotermické reakce Chemické děje se mohou dělit např. podle toho, zda se při jejich průběhu teplo spotřebovává.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_05_32_ČLOVĚK A ENERGIE. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština.
Ch_032_Zemní plyn Ch_032_Paliva_Zemní plyn Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 20 TEMA: Chemie 8 – Oxidy síry.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_07_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: UHLÍ Anotace:
Název školyZákladní škola Kolín V., Mnichovická 62 AutorMgr. Jiří Mejda Datum NázevVY_32_INOVACE_19_CH9_uhlí TémaUhlí.
Chemie pro 9. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Oheň. Plamen - světelné efekty doprovázející hoření Svítivý plamen - tvoří se při nedostatečném přívodu kyslíku a nedochází k úplnému spálení látek v.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Název DUMu: VY_52_INOVACE_21_3_PALIVA Číslo skupiny: 2 Autor: Ing. Stanislava Kolářová Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / CHEMIE / ENERGIE.
CHEMIE 8., 9. ročník ZŠ BENEŠOV, JIRÁSKOVA 888 Významné nekovy, polokovy Mgr. Jitka Říhová.
ZŠ Jiráskova, Benešov CHEMIE Mgr. Jitka Říhová Kyselé deště – Oxidy 8. a 9. ročník.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch9 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
Ropa - zpracování Vytvořili: Dana Syrůčková Denis Vyleta Karolína Jelínková Jakub Švandrlík.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o uzemním plynu, jeho těžbě, dopravě.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Vytápění Paliva.
Zemní plyn Karpíšková, Píplová, Křížová 9.B.
TEPLO A PALIVA. TEPLO A PALIVA TEPLO – typy chemických reakcí endotermická reakce = reakce, při které se teplo spotřebovává např. rozklad CaCO3.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Energetické suroviny - palivo
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Uhlí.
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_52_INOVACE_06 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová VÝZNAMNÉ.
Paliva Benešová Markéta 2015/16.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Transkript prezentace:

Paliva Bašus,Buchtová,Plívová,Steiner 9.B

1) Jaké vlastnosti musí mít látka, která je palivem? Musí hořet. Náklady na její výrobu musí být co nejnižší. V praxi snadno proveditelné. Dobrá zápalnost. Dobrá výhřevnost.

2)Podle čeho se posuzuje kvalita paliva? stanovení spalného tepla a výhřevnosti. stanovení obsahu popela. stanovení obsahu vody.

3)Rozdělte paliva a uveďte příklady: a)podle skupenství (zde uveďte výhody a nevýhody) b)podle původu c)podle období vzniku A)plynné-svítiplyn(pevné odpady, méně poškozují životní prostředí, dobře se dopravují (plynovody)/je jedovatý) pevné-dřevo,uhlí(hnědé úhlí-nejlevnější palivo/zdroj tepla, patří k největším znečišťovatelům ovzduší) kapalné-benzín,ropa(velká síť čerpacích stanic/neobnovitelné) B) přírodní (např. hnědé uhlí, zemní plyn) paliva vyrobená (např. propan-butan) C) pravěká (fosilní-vzniklo rozkladem živočichů během milionů let/např.zemní plyn,ropa/) současná (např. dřevo)

4)Uveďte nejméně: a) tři chemické reakce, při kterých se uvolňuje teplo a člověk je využívá b) jednu chemickou reakci, při které se uvolňuje teplo a člověku škodí. A) Spalování uhlí, koksu Spalování methanu = hlavní součást zemního plynu Hoření dřeva B) Zvlášť škodlivá je reakce spalování síry, přítomné v uhlí. Jejím důsledkem jsou emise a chemícké deště

5)Kterou nebezpečnou vlastnost (vzhledem ke svému složení) má svítiplyn proti zemnímu plynu nebo bioplynu. Je tvořen směsí vodíku,oxidu uhelnatého Oxid uhelnatý-jedovatý