Kvantitativní výzkum Efektivita reklamní kampaně v čekárnách ordinací Únor 2012 / Závěrečná zpráva ze společného výzkumu společností MEDIAPHARMA, a.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zdravice OS „Veteráni JE CZ“ pro Mezinárodní fórum „DIALOG“ Dalibor Matějů Praha,
Advertisements

Standardy kvality SIMAR – sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění Po vzoru ESOMAR –European Society for Opinion and Marketing Research (založen.
Poskytování informací krajskými odbory ÚZIS ČR
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Vnímání bezpečnostně informační kampaně „Nemyslíš? Zaplatíš!“
Výsledky části V. Vyhodnocení aktivit projektu v obchodních centrech ZPRACOVÁNÍ MARKETINGOVÝCH ANALÝZ A VÝZKUMŮ V RÁMCI PROJEKTU MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ –
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Památky 11/ Obsah Obsahstrana 2 Metodologiestrana 3 Cíle projektustrana 5 Památky – vyhodnocení 11/2011strana 7.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Dramaturgie dotazníku
Efektivita osvětové kampaně zaměřené na práva dětí v náhradní rodinné péči Závěrečná zpráva – 1. vlna Únor 2015.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Kvantitativní telefonický výzkum mezi zaměstnavateli, zaměstnanci a poskytovateli služeb Postoje ke stravovacím poukázkám Únor 2008 / Závěrečná zpráva.
1 Tento projekt je spolufinancován Evropským Sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Představení výzkumného projektu CZ / /0203 POSTAVENÍ.
Tazatelská síť.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Průzkum u uživatelů výrobku Prostenal s PERFECT.
ZPRACOVÁNÍ MARKETINGOVÝCH ANALÝZ A VÝZKUMŮ V RÁMCI PROJEKTU MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ – KRAJ PLNÝ ZÁŽITKŮ II Výsledky části V. Vyhodnocení aktivit projektu.
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
1 Výsledek sběru dat monitorujících úrovně certifikace škol v oblasti systému řízení Dotazníkové šetření realizované v rámci projektu - Kvalitní management.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
CZ / /0020 Podpora týmu NET Genium při rozvoji progresivních informačních technologií Žadatel: NetGenium s.r.o. Partner: ČVUT Kontaktní osoba:
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Důležitost digitalizace Červen 2009 / Ředitel společnosti: Jan Tuček / Client Service Manager: Petr Zvára / STEM/MARK, a.s.
Analýzy v projektu „Ohrožené děti a mládež ve Zlínském kraji“
Zápatí prezentace1 Analýzy vnitřního prostředí Marketingový výzkum 3. přednáška MVVS.
PRAXE STUDENTŮ V PORADENSKÉ A BANKOVNÍ POBOČCE PARTNERS MARKET.
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky PdF MU Prešov,
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
ZELENÝ KRUH Závěrečná zpráva z kvantitativního výzkumu Jitka Zítková, Jitka Haiderová Soukupová | duben/květen 2016.
Rodina na Vysočině výsledky empirických výzkumů uskutečněných v kraji Vysočina v letech 2005 – 2010 konference Rodinná politika v centru pozornosti krajů.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Univerzita Palackého v Olomouci Centrum prevence rizikové virtuální komunikace PdF UP v Olomouci Mgr. Kamil Kopecký, Ph.D. & Mgr. Veronika Krejčí
Úvodní výzkum (jaro 2013) a první vlna (podzim 2013) Měření výsledků komunikační kampaně „chráněných označení“ Srpen-září 2013/ Client Service Manager:
Informovanost o fondech EU Únor Background a cíle projektu MMR spustilo novou kampaň na čerpání prostředků z fondů EU v období Hlavním.
Crux information technology, s.r.o. Ostravská universita, information technology.
Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D.
Procesní řízení v českých zdravotnických zařízeních Klára Antlová, Michal Tvrzník.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
Svátek sv. Valentýna TÉMA PRŮZKUMU: Svátek sv.Valentýna 2016 – bleskový průzkum REALIZÁTOR: SANEP s.r.o. VÝBĚR RESPONDENTŮ: kvótní výběr TYP.
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Informační průmysl 2013/14 Petr Šmejkal
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vzdělávání zaměstnanců v UniCredit Bank, a.s. Autor bakalářské práce:
Rodina a zaměstnání Henry Schein Česká republika
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Hodnota vnímaná zákazníkem
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza motivačního a stimulačního systému ve vybraném podniku.
Návrh podnikatelského plánu založení distribučního centra pro EU a svět pro výrobu tisknutelného světla na papír Jiří Plch.
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Mgr. Tereza Brumovská, M.Sc.
Propagace nových výrobků firmy Kloida a jejich zavádění na trh
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vnitropodniková komunikace ve vybraném podniku Autor práce: Denisa.
Trendy k informační společnosti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Ekonomické vyhodnocení firemního vzdělávání a jeho vliv na výkonnost.
Pomáháme vaší firmě inovovat a růst
Děti a rádio Michal Kormaňák Account Director Ipsos Public Affairs
Zdravotnictví očima pacientů
Transkript prezentace:

Kvantitativní výzkum Efektivita reklamní kampaně v čekárnách ordinací Únor 2012 / Závěrečná zpráva ze společného výzkumu společností MEDIAPHARMA, a.s. a STEM/MARK, a. s. / Client Service Manager: Barbora Večerková / Senior Analytik: Gabriela Körnerová / STEM/MARK, a.s

OBSAH Realizátor projektustrana 3 Východiska a parametry projektu strana 4 Praktičtí lékaři pro dospělé strana 8 Praktičtí lékaři pro děti a doroststrana 12

STEM/MARK, a.s.Efektivita reklamní kampaně v čekárnách ordinací, únor 2012strana 3 Realizátor projektu Společnost STEM/MARK  Jsme společností zkušených odborníků v marketingovém výzkumu a řídíme se přesvědčením, že kvalitní výzkum musí být dialog. Dialog mezi námi a klientem a dialog s našimi respondenty otevírají cestu k dobrému výzkumu. Dobrý výzkum je předpokladem úspěšného dialogu našeho klienta s jeho zákazníky. Nejlepší služby se rodí z otevřeného dialogu lidí. Marketingový výzkum je dialog.  Od vstupu na český trh v roce 1994 jsme se stali jednou z předních společností v oblasti marketingového výzkumu.  Poskytujeme služby na vysoké profesionální úrovni, prověřené na několika úrovních společnosti nezávislými orgány české asociace agentur pro výzkum trhu SIMAR a odpovídající standardům světové profesní organizace ESOMAR.  Výzkumné série, rozsáhlý archiv dat pořízených ve vlastní režii a znalost prostředí nám umožňují znát odpovědi na některé otázky ještě dříve, než nám je klienti položí.  Pomáháme zákazníkům správně porozumět výsledkům výzkumu a zvolit optimální marketingovou strategii vedoucí k úspěchu a k dosažení jejich cílů. Tím podporujeme jejich růst a zlepšování pozice na trhu.  Je pro nás radost spolupracovat s těmi, kteří své práci rozumějí. Client Service Manager Barbora Večerková  Telefon:  Mobil:  Analytik Gabriela Körnerová  Telefon:  Mobil:  ko STEM/MARK, a.s. Sídlo firmy: Chlumčanského 497/5, Praha 8 Telefon: Fax: Web: IČO: , DIČ: CZ Bankovní spojení: UniCredit Bank ČR, Praha 1 Číslo účtu: / 2700

STEM/MARK, a.s.Efektivita reklamní kampaně v čekárnách ordinací, únor 2012strana 4 Východiska a parametry projektu Background projektu  Projekt byl realizován jako společná studie společností Mediapharma, as. a STEM/MARK, a. s.  Společnost Mediapharma, a. s. je specializovanou reklamní agenturou, která od roku 2003 systematicky rozvíjí vlastní moderní informační a reklamní médium – ON-SCREEN reklamní systémy, tj. TV a LCD obrazovky v čekárnách lékařů na území celé České republiky.  Do vysílání jsou zařazovány informační a osvětová sdělení a také reklamní spoty jednotlivých zadavatelů.  Základní jednotkou ON-SCREEN reklamních systémů je TV či LCD obrazovka propojená s řídící a paměťovou jednotkou, která zajišťuje vysílání programu v opakujících se hodinových smyčkách. Program je vysílán po celou ordinační dobu lékaře a je jedenkrát měsíčně měněn.  V současné době je v čekárnách praktických lékařů pro dospělé a praktických lékařů pro děti a dorost umístěno celkem 900 obrazovek, z toho 500 TV obrazovek v čekárnách praktiků a 400 v čekárnách dětských lékařů. Primární cíl projektu  Primárním cílem projektu bylo monitorovat efektivitu vybraných reklamních spotů vysílaných v ordinacích praktických lékařů pro dospělé a pro děti a dorost.  Dílčí cíle:  Zaregistrování TV obrazovek v čekárnách  Sledování pořadů  Spontánní výbavnost pořadů a reklam  Navozená výbavnost vybraných reklam  Branding  Hodnocení reklamy osobami správně identifikujících značku  Hodnocení možnosti sledovat vysílání v čekárnách  Zaznamenání konkurenčních propagačních aktivit Detaily terénního šetření  Metodologie: Osobní rozhovory s osobami, které navštívily ordinace příslušných lékařů jako pacienti či doprovod pacienta  Cílové skupiny:  a) Osoby, které navštívily praktického lékaře pro dospělé či které doprovázely k tomuto lékaři jinou osobu  b) Osoby, které samy navštívily praktického lékaře pro děti a dorost nebo k němu doprovázely své dítě  Zdroj adres: databáze společnosti Mediapharma,a.s.  Celkový počet uskutečněných rozhovorů  a) 100 rozhovorů v ordinacích praktických lékařů pro dospělé  b) 100 rozhovorů v ordinacích pediatrů  Místa dotazování: celá Česká republika – ordinace lékařů, kde jsou umístěny TV obrazovky společnosti Mediapharma, a.s.  Termín dotazování:  Datový soubor: nevážen  Dotazník: vypracován agenturou STEM/MARK, a.s. a společností Mediapharma, a.s.

STEM/MARK, a.s.Efektivita reklamní kampaně v čekárnách ordinací, únor 2012strana 5 Struktura vzorku dotazovaných

STEM/MARK, a.s.Efektivita reklamní kampaně v čekárnách ordinací, únor 2012strana 6 Struktura vzorku dotazovaných

STEM/MARK, a.s.Efektivita reklamní kampaně v čekárnách ordinací, únor 2012strana 7 Sledování vysílání – zajímavé využití čekací doby

STEM/MARK, a.s.Efektivita reklamní kampaně v čekárnách ordinací, únor 2012strana 8 Praktičtí lékaři pro dospělé Hlavní zjištění Pobyt v čekárně/sledování TV vysílání  92 % osob zaregistrovalo v čekárně přítomnost televizní obrazovky. Z nich poté 83 % sledovalo vysílání.  83 % osob považuje sledování pořadů a reklam v ordinaci za užitečné využití času. Spontánní výbavnost pořadů/reklam  Nejčastěji spontánně si vybaveným pořadem či reklamou je snímek zachycující bylinné produkty, který zaregistrovalo celkem 36 % osob.  Druhým nejčastěji registrovaným pořadem je „1.pomoc“ (29 %). 26 % osob si vzpomnělo na reklamu na přípravek Wobenzym, 22 % uvedlo reklamu/pořad zaměřený na Horskou záchrannou službu/záchranáře.  Shodně 7 % respondentů spontánně zmínilo reklamu na Mountfield a Nalgesin. NALGESIN KONCERT/VEČEŘE (3x v hodině - 2x koncert, 1x večeře, 1 spot – 20 sekund)  Reklamu na přípravek Nalgesin KONCERT, resp. VEČEŘE zachytilo 26 % (= 20 osob), resp. 22 % (=16 osob) z těch, kteří sledovali TV vysílání. Recall reklamy KONCERT je tedy 20 % a 16 % u spotu VEČEŘE.  20 % (=4 osoby) z nich bylo schopno k reklamě KONCERT, resp. 31 % (=5 osob) k reklamě VEČEŘE přiřadit odpovídající značku výrobku. Branding index je tedy 20 (KONCERT), resp. 31 (VEČEŘE).  12 lidí se z reklamy dozvědělo zajímavé a nové informace. 11 osob se o produktu poradí s lékařem, 13 respondentů o koupi výrobku uvažuje, 9 lidí jej již zakoupilo dříve. WOBENZYM (spot vysílán 3x v hodině, 1 spot – 10 sekund)  Pokud byl návštěvníkům čekárny, kteří sledovali TV vysílání, ukázán obrázkový sestřih reklamy na Wobenzym, 49 % (= 36 osob) z nich potvrdilo, že v průběhu svého pobytu v čekárně danou reklamu zaregistrovalo. Recall reklamy je tedy 36 %.  89 % (= 32 osob) z nich bylo schopno k reklamě přiřadit odpovídající značku výrobku. Branding index je tedy 89.  25 lidí se dozvědělo z reklamy zajímavé a nové informace. 16 osob se o produktu poradí s lékařem, 14 respondentů o koupi výrobku uvažuje, 18 lidí jej již zakoupilo dříve.

STEM/MARK, a.s.Efektivita reklamní kampaně v čekárnách ordinací, únor 2012strana 9 Pobyt v čekárně / Sledování televizního vysílání

STEM/MARK, a.s.Efektivita reklamní kampaně v čekárnách ordinací, únor 2012strana 10 Nalgesin Branding Index KONCERT = 20 VEČEŘE = 31

STEM/MARK, a.s.Efektivita reklamní kampaně v čekárnách ordinací, únor 2012strana 11 Wobenzym Branding Index = 89

STEM/MARK, a.s.Efektivita reklamní kampaně v čekárnách ordinací, únor 2012strana 12 Praktičtí lékaři pro děti a dorost Hlavní zjištění Pobyt v čekárně/sledování TV vysílání  95 % osob zaregistrovalo v čekárně přítomnost televizní obrazovky. Z nich 73 % sledovalo vysílání.  93 % dětí ve věku 5 let a více sledovalo s rodičem vysílání.  84 % dotázaných považuje sledování pořadů a reklam v ordinaci za užitečné využití času. Spontánní výbavnost pořadů/reklam  Nejčastěji spontánně si vybaveným pořadem jsou pohádky, které zaregistrovalo celkem 66 % osob.  22 % zmínilo reklamu na bylinky, léčivé rostliny.  3 % osob zaregistrovala reklamu na přípravek Beba, 7 % si zapamatovalo dětskou stravu, mléko. 3 % uvedla spontánně reklamu na očkování proti pneumokokům/Synflorix. SYNFLORIX/ROTARIX (2x v hodině, 1 spot – 30 sekund)  Pokud byl návštěvníkům čekárny, kteří sledovali TV vysílání, ukázán obrázkový sestřih reklamy na očkování proti pneumokokům, 33 % (= 23 osob) z nich potvrdilo, že v průběhu svého pobytu v čekárně danou reklamu zaregistrovalo. Recall reklamy je tedy 23 %.  48 % (= 11 osob) z nich bylo schopno k reklamě přiřadit odpovídající značku výrobku (buď Synflorix nebo Rotarix/rotaviry). Branding index je 48.  8 osob se dozvědělo z reklamy zajímavé a nové informace o přípravku, 12 osob se o něm poradí s lékařem, 5 lidí bude zvažovat jeho koupi. 8 osob si jej již zakoupilo. BEBA (spot vysílán 2x v hodině, 1 spot – 30 sekund)  Pokud byl dotázaným, kteří sledovali v čekárně se svými dětmi TV vysílání, ukázán obrázkový sestřih reklamy na přípravek Beba, 26 % (= 18 osob) z nich potvrdilo, že v průběhu svého pobytu v čekárně danou reklamu zaregistrovalo. Recall reklamy je tedy 18 %.  22 % (= 4 osoby) bylo schopno k reklamě přiřadit odpovídající značku výrobku. Branding index je tedy 22.  9 lidí se z reklamy dozvědělo zajímavé a nové informace o výrobku, 6 osob se o produktu poradí s lékařem, 3 respondenti koupi produktu zvažují a 6 osob jej již dříve zakoupilo.

STEM/MARK, a.s.Efektivita reklamní kampaně v čekárnách ordinací, únor 2012strana 13 Pobyt v čekárně / Sledování televizního vysílání

STEM/MARK, a.s.Efektivita reklamní kampaně v čekárnách ordinací, únor 2012strana 14 Beba Branding Index = 22

STEM/MARK, a.s.Efektivita reklamní kampaně v čekárnách ordinací, únor 2012strana 15 Synflorix/Rotarix Branding Index = 48

STEM/MARK, a.s.Efektivita reklamní kampaně v čekárnách ordinací, únor 2012strana 16 Sledování vysílání dítětem (starším než 4 roky)