Setkání se starosty obcí a městysů ORP Telč 6. června 2016 Zákon č. 201/2012 Sb., o ochraně ovzduší -vybrané informace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkušenosti SEI z kontrol energeticky úsporných opatření v budovách
Advertisements

Cílem Programu je snížení znečištění ovzduší z malých spalovacích zdrojů do tepelného výkonu 50 kW, tzv. lokálních topenišť využívajících tuhá paliva.
Změna legislativy při zadávaní veřejných zakázek
Podpora KVET v novele zákona o hospodaření energií
Vyhláška č. 205/2009 Sb., o zjišťování emisí ze stacionárních zdrojů a o provedení některých dalších ustanovení zákona o ochraně ovzduší.
Požáry v topné sezóně Weis Milan SDH Hrušovany
Novela zákona č. 406/2000 Sb., o hospodaření energií
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje Schvalování účetních závěrek Zlín, 3. října 2013 Ing. Leona Kočařová Odbor ekonomický Krajského úřadu.
Nařízení vlády č. 352/2002 Sb., kterým se stanoví emisní limity a další podmínky provozování spalovacích stacionárních zdrojů znečišťování ovzduší.
ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov Energetický audit VYHLÁŠKA.
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 2042/2003 ze dne 20. listopadu 2003.
Souhrnná provozní evidence a poplatková agenda
Právní požadavky v ochraně životního prostředí Ochrana ovzduší Sdružení poradců Ochrana ovzduší1Sdružení poradců.
Nový zákon o ochraně ovzduší. Schválen Poslaneckou sněmovnou ČR dne 10. února 2012 Projednán Senátem ČR dne 15. března 2012 a vrácen Poslanecké sněmovně.
Státní energetická inspekce Vliv novely energetického zákona na činnost Státní energetické inspekce Ing. Petr Holoubek Žofín
EKONOMICKÉ NÁSTROJE V NOVÉM ZÁKONĚ O OCHRANĚ OVZDUŠÍ Seminář v Senátu PČR „Návrh nového zákona o ochraně ovzduší“ 16. února 2010 Odbor ochrany ovzduší.
Zkušenosti z aplikace zákona o integrované prevenci z pohledu agentury CENIA.
Úspory energie a regenerace
Připravované grantové programy Fondu Vysočiny pro rok 2008 Garant odbor životního prostředí Krajský úřad kraje Vysočina Jihlava
1. Průkaz energetické náročnosti budov Praha 15. ledna 2009.
Systém kontrolní činnosti SEI
Systém kontrolní činnosti SEI
Příprava II. etapy EDR Praha Mgr. Aleš Kuták, náměstek ministra a ředitel sekce ochrany klimatu a ovzduší.
1 Problémy s aplikací zákona č. 76/2002 Sb. o integrované prevenci z pohledu ČIŽP Ing. Antonín Kroupa Česká inspekce životního prostředí – ředitelství.
Pohled MŽP na novely energetických zákonů Doc. Ing. Miroslav Hájek, Ph.D. Ministerstvo životního prostředí Vršovická Praha 10 Tel..:
Propojení zákona o integrované prevenci a zákona o hospodaření energií Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
IPRM Náchoda – problémová zóna u nemocnice Seminář k 1. výzvě Města Náchoda pro podporovanou aktivitu 5.2b Regenerace bytových domů
Nařízení vlády č. 91/2010 Sb., o podmínkách požární bezpečnosti při provozu komínů, kouřovodů a spotřebičů paliv.
České plynárenství po vstupu do EU a před otevřením trhu Ing. Jan ZAPLATÍLEK © 2004 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Možnost kombinace dotací s EPC v rámci OPŽP
Informační seminář „Kotlíkové dotace v Pardubickém kraji“ Krajský úřad Pardubického kraje
Kotlíkové dotace. Základní podmínky Dle platné legislativy (zákona č. 201/2012 Sb.) nebude možné po roce 2022 provozovat neekologické kotle 1. a 2. emisní.
OLOMOUCKÝ KRAJ podání žádostí Něco o nás Společnost FleetCom s.r.o. je jedním z největších administrátorů kotlíkových dotací V loňském.
Novelizace zákona o PO (spalinové cesty) kpt. Mgr. Petr Komínek, DiS. 1.
STŘEDOČESKÝ KRAJ podání žádostí Něco o nás Společnost FleetCom s.r.o. je jedním z největších administrátorů kotlíkových dotací V loňském.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Problematika Úřadu práce v kontextu poskytovatelů sociálních služeb 18. února 2014 Mgr. Jana Marie Landová.
Asociace dodavatelů montovaných domů Dokument národní kvality pro dřevostavby Zasedání odborné sekce Rady kvality ČR "Kvalita v průmyslu a stavebnictví",
Porada stavebních úřadů Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje.
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2016 Leden 2016.
Technické prostředky v požární ochraně Řád technické služby.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje.
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 IRZ Mr. Nepimach ČEU.
ZÁKON O OCHRANĚ OVZDUŠÍ A LOKÁLNÍ TOPENIŠTĚ Kurt Dědič – odbor ochrany ovzduší MŽP Enviro Ostrravice,
Kotlíkové dotace v Olomouckém kraji Bc. Pavel Šoltys, DiS
Správní řízení ve věci oprávnění k poskytování zdravotních služeb
Ing. Radek Smutný, vedoucí odboru životního prostředí a zemědělství
Kontrolní činnost z pohledu PENB
Výzva OP VVV 02_16_032 Budování kapacit pro rozvoj škol II.
Novela veterinárního zákona
Druhy a způsoby kontroly v hotelu
Nový OPŽP 2014 – 2020 ve vztahu k možnostem financování výměny domovních zdrojů vytápění: „kotlíkové dotace“
Nařízení vlády 91/2010 Sb. o podmínkách požární bezpečnosti při provozu komínů, kouřovodů a spotřebičů paliv.
Seminář pro starosty obcí Libereckého kraje
Nový zákon o ochraně ovzduší
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Ústí nad Labem 4/2008 Ing. Jaromír Vachta
Novela vyhlášky č. 428/2001 Sb..
Setkání se starosty obcí Karlovarského kraje Téma: Novela stavebního zákona v oblasti územního plánování s účinností od VÝBĚR.
Místní poplatky Školení obcí Olomouckého kraje listopad 2017 Novela zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích (dále jen „ZMP“) s účinností od 1. 7.
Kontrola činnosti oprávněných osob v praxi
Výrobny a mikrozdroje Ing. Martin Kříž
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Kontroly a revize elektrických zařízení v DS a PS elektroenergetiky
Registr spaloven odpadů
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Šetření mimořádných událostí v drážní dopravě
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Kotlíkové dotace v Moravskoslezském kraji 3. výzva
3. výzva „kotlíkových dotací“
Transkript prezentace:

Setkání se starosty obcí a městysů ORP Telč 6. června 2016 Zákon č. 201/2012 Sb., o ochraně ovzduší -vybrané informace

Povinnosti provozovatele stacionárního zdroje - ustanovení § 17 odst. 1 písm. h) zákona Provádět, respektive nechat si provést, jednou za 2 kalendářní roky kontrolu technického stavu a provozu spalovacího stacionárního zdroje na pevná paliva (např. dřevo, uhlí, pelety atd.), přičemž první kontrola musí být provedena v termínu do 31. prosince Co to je stacionární zdroj? definice stacionárního zdroje je v ust. § 2 písm. e) zákona – ucelená technicky dále nedělitelná stacionární technická jednotka nebo činnost, které znečišťují nebo by mohly znečišťovat, nejde-li o stacionární technickou jednotku používanou pouze k výzkumu, vývoji nebo zkoušení nových výrobků a procesů (dále jen „kotle“) Kdo může provádět kontrolu kotlů? osoba, která byla proškolena výrobcem kotle a má od něj udělené oprávnění k jeho instalaci, provozu a údržbě (dále jen „kontrolor")

Kde najdu seznam kontrolorů? Seznam kontrolorů je k dispozici na webových stránkách Hospodářské komory ČR – Proškolení kontrolorů provádí Asociace podniků topenářské techniky pod dohledem Hospodářské komory.

Na jaké kotle se tato povinnost vztahuje? Aby se na provozovatele kotle vztahovala kontrolní povinnost, tak musí splnit zároveň dvě podmínky: 1) musí provozovat kotel o jmenovitém tepelném příkonu od 10 do 300 kW včetně – to v praxi znamená většinu kotlů, které slouží k vytápění domácností, provozoven, úřadů atd. 2) zároveň musí tento kotel sloužit jako zdroj tepla pro teplovodní soustavu ústředního vytápění

Co je cílem těchto kontrol? zajištění provozu kotle v souladu s požadavky zákona kontrolor by také měl zajistit poradenskou a konzultační činnost, což bude v praxi pravděpodobně znamenat, že by měl doporučit postupy provozování kotle tak, aby byl zajištěn bezproblémový a hospodárný provoz kotle ?? doporučení modernizace kotle, či doplnění otopné soustavy o vhodné prvky (např. akumulační nádoba, regulace atd.) kontrolor také zhodnotí, zda kotel vyhovuje požadavkům přílohy č. 11 k zákonu, která řeší tzv. emisní třídy kotlů a případně poučí provozovatele kotle o nutnosti plnění požadavků vyplývajících z této přílohy v termínu do 1. září 2022 vystavení dokladu o kontrole MěÚ Telč, orgán ochrany ovzduší si může kdykoliv vyžádat předložení dokladu o provedené kontrole.

Co se stane, když nenechám kontrolu provést nebo nepředložím na vyzvání kontrolní protokol orgánu ochrany ovzduší (MěÚ Telč, OŽP)? provozovatel kotle se vystavuje riziku uložení pokuty v případě, že provozovatelem kotle je fyzická osoba nepodnikající, tak je možno uložit pokutu až do výše 20 tis. Kč v případě, že provozovatelem kotle je fyzická osoba podnikající, tak je možno uložit pokutu až do výše 50 tis. Kč

Vize zákonodárce leden 2014 – ukončení prodeje kotlů na tuhá paliva splňující podmínky 1. a 2. emisní třídy podle ČSN EN leden 2017 – povinnost předložit na základě požadavku obecního úřadu revizi domácího kotle na tuhá paliva leden 2018 – ukončení prodeje kotlů na tuhá paliva 3. emisní třídy podle ČSN EN září 2022 – domácnosti budou mít povinnost prokázat, že jejich kotel splňuje podmínky minimálně 3. emisní třídy podle ČSN EN V opačném případě hrozí vysoké pokuty až Kč. Prakticky už proto nebude možné kotle nižších emisních tříd provozovat.

Emisní třídy kotlů Norma ČSN EN kotle na tuhá paliva rozdělují do tzv. emisních tříd, přičemž toto rozdělení funguje na základě emisí a účinnosti. Většina současných kotlů na tuhá paliva splňuje podmínky pouze nejméně přísné první a druhé emisní třídy. Právě tato zařízení bude nutné během příštích deseti let nahradit. Po roce 2022 již bude možné provozovat jen kotle třetí emisní třídy. Těch je ale na současném trhu zatím menšina. V praxi požadavky třetí emisní třídy splňují hlavně peletové a zplynovací kotle, objevují se však i klasické kotle na dřevo či uhlí, které již této třídě vyhovují také. Co z toho vyplývá? Novela zákona o ochraně ovzduší, která vstoupila v platnost , radikálně změnila podmínky provozování domácích kotlů na tuhá paliva. Majitelé starších a novému zákonu již nevyhovujících kotlů se musí připravit na výdaje spojené s revizemi stávajících zařízení. Mnoho domácností si navíc bude muset do roku 2022 pořídit kotel úplně nový. To se podle odhadů Asociace topenářské techniky bude týkat asi 330 tisíc českých domácností.

Kontakty na MěÚ Telč, OŽP V případě dotazů se můžete obracet na: Ochrana ochrany ovzduší Pavlína Kretová , Vedoucí odboru Ing. Vlastislav Soukup ,