Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka 800 260 500 Martin Kubica Náměstek SFŽP ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
1 KOTLÍKOVÉ DOTACE V LIBERECKÉM KRAJI Seminář pro žadatele.
Splašková kanalizace a ČOV Voleč Seznámení se základními daty kanalizace a ČOV a s novými podmínkami udělování dotací.
Operační program Životní prostředí. Finanční rámec OPŽP 2,6 mld. €
zelená linka: Operační program Životní prostředí Prioritní osa 1, Specifický cíl 1.1; 1.2.
Předpoklady poskytnutí dotace Společný technický sekretariát Drážďany.
Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/ Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro životní prostředí Brno,
Nástroje dotační politiky MŽP k ochraně půdy Ing. Jiří Klápště Odbor obecné ochrany přírody a krajiny MŽP.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky v období Mgr. Jan Veselský, specialista pro absorpční kapacitu DSO ORP Příbram.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Páteřní infrastruktura Liberec mobilita, energetika, ICT, sítě ŽP Východiska, priority.
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
Regionální poradenské a informační místo (dále jen „RPIM2“) sídlo Hradec Králové Nový Pivovar, Soukenická 54.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
Operační program Životní prostředí Nezbytné zaklínadlo Operační program musí přispívat a být v souladu se strategii EU - inteligentní a udržitelný.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Praha Praha VÝROČNÍ KONFERENCE K PODPOŘE SNIŽOVÁNÍ ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BYTOVÝCH DOMŮ V ČR STAV REALIZACE ENERGETICKY ÚSPORNÉHO.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 2 – Zlepšování kvality.
Zelená stuha Možnosti financování projektů obcí MŽP.
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
SROVNÁNÍ PROGRAMOVÝCH OBDOBÍ A
Brno, Příslušnost vodoprávních úřadů
Schválením žádosti projekt nekončí
Mezinárodní vzdělávací projekt TESEUS
Aktuální témata v oblasti Evropských strukturálních a investičních fondů JUDr. Olga Letáčková, náměstkyně pro řízení sekce koordinace evropských fondů.
„IOP – šance pro váš rozvoj“
Integrace VISION a VIS Mail do NS-VIS – VIS Mail fáze II projekt spolufinancovaný z ročního programu Fond pro vnější hranice (FVH)
Operační program životní prostředí (OPŽP)
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Jan Maršák Odbor odpadů Ministerstvo životního prostředí
OPŽP PO 4 - Ochrana a péče o přírodu a krajinu
Webová aplikace MS2014+ Ing. Josef Šetek
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Příprava programového období 2014–2020
Aplikace Monitorovací systém
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Benefit7.
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Pozemkové úpravy.
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Nová Zelená úsporám - podpora obnovitelných zdrojů energie a úspor energie Infotherma Ostrava 22. ledna 2018 Ing. Lukáš Minařík Odbor energetiky a.
Školení – představitelé příspěvkových organizací
Ochrana a péče o přírodu a krajinu
potenciál úspor KSE v období dle cílů EU
Vytváření podmínek pro podporu populací vranky obecné (Cottus gobio) v EVL Krkonoše Přednášející : Jiří KŘESINA.
1. výzva k předkládání žádostí o podporu z Integrovaného regionálního operačního programu „MAS Lípa pro venkov – IROP – Kulturní dědictví“ VAZBA NA VÝZVU.
III. etapa programu Podpora prevence před povodněmi Ministerstva zemědělství RNDr. Pavel Punčochář, CSc., vrchní ředitel sekce vodního hospodářství.
Dotační programy odboru životního prostředí v roce 2019
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Národní akční plán čisté mobility
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Energetický management budov
OP ŽP PO 4 - Ochrana a péče o přírodu a krajinu
Výzva č. 3 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Martin Kubica Náměstek SFŽP ČR Operační program Životní prostředí

Konec financování OPŽP  = konec způsobilosti výdajů OPŽP (tj. datum vystavení faktury a datum uhrazení faktury dodavateli musí proběhnout do ).  Předpokládaný termín pro podání posledních Žádostí o platbu je konec listopadu  Počátkem roku 2016 bude výjimečně možné podat ŽoP (pouze formou tzv. ex-post platby) na faktury vystavené v 11 – 12/2015 a uhrazené dodavateli do  Do konce roku 2015 je nezbytné vyrovnat veškeré závazky příjemců podpory vůči dodavatelům ve smyslu Závazných pokynů pro žadatele a příjemce podpory, kapitoly „Zásady financování – náležitosti Žádosti o platbu“. 2

Návaznost OPŽP a  OPŽP svým zaměřením navazuje na OPŽP  využívá získaných zkušeností, které směřují k nastavení efektivního a kvalitního systému podpory ochrany životního prostředí  oproti předchozímu OPŽP je více koncentrován na identifikované prioritní problémy, zejména v PO 2 (snížení emisí z lokálního vytápění domácností) a PO 5 (snížení energetické náročnosti budov a zvýšení využití obnovitelných zdrojů energie)  přípravy na programové období probíhají v ČR již od roku 2010, v čele procesu přípravy je MMR

4 Aktuální stav přípravy OPŽP  Dohoda o partnerství – schválena Evropskou komisí  Programový dokument OPŽP – verze č. 9 schválena Evropskou komisí  Pravidla pro žadatele a příjemce – zveřejněna na  Výzvy včetně HK – zveřejněny na  Zahájení příjmu žádostí –

Prioritní osy pro období  PO 1: Zlepšování kvality vody a snižování rizika povodní  PO 2: Zlepšování kvality ovzduší v lidských sídlech  PO 3: Odpady a materiálové toky, ekologické zátěže a rizika  PO 4 : Ochrana a péče o přírodu a krajinu  PO 5: Energetické úspory 5

Prioritní osa 1: Specifické cíle a příklad typu podporovaného projektu  1.1 Snížit množství vypouštěného znečištění do povrchových i podzemních vod z komunálních zdrojů a vnos znečišťujících látek do povrchových a podzemních vod ­výstavba kanalizace za předpokladu existence vyhovující čistírny odpadních vod v aglomeraci  1.2 Zajistit dodávky pitné vody v odpovídající jakosti a množství ­výstavba a modernizace úpraven vody a zvyšování kvality zdrojů pitné vody včetně výstavby a modernizace systémů (technická opatření) pro ochranu zdrojů pitné vody v jejich bezprostřední blízkosti, sloužící veřejné potřebě 6

Prioritní osa 1: Specifické cíle a příklad typu podporovaného projektu  1.3 Zajistit povodňovou ochranu intravilánu ­hospodaření se srážkovými vodami v intravilánu a jejich další využití namísto jejich urychleného odvádění kanalizací do toků  1.4 Podpořit preventivní protipovodňová opatření ­budování a rozšíření varovných, hlásných, předpovědních a výstražných systémů na lokální úrovni, digitální povodňové plány 7

Prioritní osa 2: Specifické cíle a příklad typu podporovaného projektu  2.1 Snížit emise z lokálního vytápění domácností podílející se na expozici obyvatelstva nadlimitním koncentracím znečišťujících látek ­výměna kotle na pevná paliva za nový kotel na pevná nebo plynná paliva s minimálními emisemi znečišťujících látek  2.2 Snížit emise stacionárních zdrojů podílející se na expozici obyvatelstva nadlimitním koncentracím znečišťujících látek ­kompletní nebo dílčí náhrada či rekonstrukce stávajících spalovacích a nespalovacích stacionárních zdrojů znečišťování 8

Prioritní osa 2: Specifické cíle a příklad typu podporovaného projektu  2.3 Zlepšit systém sledování, hodnocení a předpovídání vývoje kvality ovzduší a souvisejících meteorologických aspektů ­výstavba a obnova systémů sledování kvality ovzduší a souvisejících meteorologických aspektů v celorepublikovém či regionálním měřítku (zejména monitorovací sítě, laboratoře, zabezpečení sběru vzorků a přenosu dat, technika pro primární zpracování dat, jejich archivaci a prezentaci) 9

Prioritní osa 3: Specifické cíle a příklad typu podporovaného projektu  3.1 Prevence vzniku odpadů ­podporování projektů předcházení vzniku komunálních odpadů a realizace nebo modernizace technologií, jejichž výstupem bude menší množství produkovaných odpadů na jednotku výrobku  3.2 Zvýšit podíl materiálového a energetického využití odpadů ­výstavba a modernizace zařízení pro sběr, třídění, úpravu, materiálové a energetické využití odpadů a nakládání s nebezpečnými odpady  3.3 Rekultivovat staré skládky ­rekultivace starých skládek technicky nezabezpečených, které byly provozovány před účinností zákona č. 238/1991 Sb. 10

Prioritní osa 3: Specifické cíle a příklad typu podporovaného projektu  3.4 Dokončit inventarizaci a odstranit ekologické zátěže ­Realizace inventarizace kontaminovaných lokalit, realizace doprůzkumů a zpracování analýz rizik a sanace nejvážněji kontaminovaných lokalit  3.5 Snížit environmentální rizika a rozvíjet systémy jejich řízení ­realizace komplexní inventarizace všech kontaminovaných a potenciálně kontaminovaných lokalit, jejímž výstupem bude databáze těchto lokalit. Na základě informací získaných o kontaminaci a jejích dopadech budou lokality v databázi kategorizovány do priorit 11

Prioritní osa 4: Specifické cíle a příklad typu podporovaného projektu  4.1 Zajistit příznivý stav předmětu ochrany národně významných chráněných území ­projekty v rámci implementace soustavy Natura 2000  4.2 Posílit biodiverzitu ­projekty v rámci speciální péče o vzácné biotopy, jako jsou například rašeliniště, písčiny a stepní biotopy, cílené na zlepšení jejich kvality a druhového složení (včetně omezování invazních a expanzivních druhů) 12

Prioritní osa 4: Specifické cíle a příklad typu podporovaného projektu  4.3 Posílit přirozené funkce krajiny ­projekty v rámci opatření na zprůchodnění migračních bariér pro vybrané druhy živočichů (obojživelníci, chráněné druhy plazů, vydra, bobr, sysel, netopýři), a to zejména na významných tahových cestách obojživelníků a na místech, kde dochází k úhynu kriticky a silně ohrožených druhů apod.  4.4 Zlepšit kvalitu prostředí v sídlech ­projekty v rámci revitalizace funkčních ploch a prvků sídelní zeleně 13

Prioritní osa 5: Specifické cíle a příklad typu podporovaného projektu  5.1 Snížit energetickou náročnost veřejných budov a zvýšit využití obnovitelných zdrojů energie ­celkové nebo dílčí energeticky úsporné renovace veřejných budov  5.2 Dosáhnout vysokého energetického standardu nových veřejných budov ­vícenáklady na dosažení pasivního energetického standardu v případě výstavby nových budov 14

Energetické úspory v památkově chráněných budovách  V rámci renovace budov památkově chráněných budov dle zákona č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči, v platném znění, budou podporovány rovněž dílčí aktivity vedoucí ke snížení energetické náročnosti budovy bez ohledu na dosažení parametrů pro energetickou náročnost budovy dle vyhlášky č. 78/2013 Sb., o energetické náročnosti.  V rámci připravovaných hodnotících kritérií budou památkově chráněné budovy hodnoceny zvlášť, tzn. že budou nastaveny mírnější bodové hranice než u „standardních“ budov. 15

Energetické úspory v památkově chráněných budovách Omezení způsobilých investičních (realizačních) nákladů u vybraných opatření:  Maximální způsobilé výdaje v případě snižování spotřeby energie zlepšením tepelně technických vlastností obvodových konstrukcí budov. *plocha na systémové hranici budovy. **možnost uplatnění míry způsobilosti se bude odvíjet od požadavku příslušného orgánu památkové péče. 16 ZATEPLOVANÉ KONSTRUKCEKč bez DPH /m 2* Obvodové stěny2 900 Ploché a šikmé střešní konstrukce1 300 Konstrukce k nevytápěným prostorům (půdám, suterénům, ostatním místnostem) 800 Podlahy na zemině2 500 Výplně otvorů6 000 Výplně otvorů – památkové chráněné budovy **

Alokace pro jednotlivé prioritní osy pro období Prioritní osamil. EUR% , , Celkem (vč. TA)

Další informace k OPŽP  Výše podpory  Uznatelnost nákladů  Systém administrace projektů  Přílohy k žádosti  Pravidlo N + 3 Vše je stanoveno v Pravidlech pro žadatele a příjemce, které nahrazují stávající ID, ZPŽP, Příručku a Směrnici MŽP 18

Informace k MS2014+  MS2014+ v rámci všech operačních programů  Uživatelé systému neinstalují do počítače žádný program – veškerá administrace probíhá v okně internetového prohlížeče (portál IS KP14+)  Elektronické podání žádosti o podporu (prostřednictvím elektronického podpisu)  Veškerá komunikace mezi uživateli bude probíhat elektronicky (tzv. interní depeše) 19

Portál IS KP14+ 20

Portál IS KP14+ 21

Portál IS KP14+ 22

Portál IS KP14+

Webové stránky OPŽP

Příklady dobré praxe Zateplení církevního objektu Sboru Bratrské jednoty baptistů v Chebu, žadatel Sbor Bratrské jednoty baptistů v Chebu 26 zateplení obvodových plášťů budovy a střešních konstrukcí výměna a rekonstrukce otvorových výplní objektu celkový výdaje projektu: Kč celkové uznatelné náklady: Kč výše poskytnuté podpory: ,50 Kč (FS ,52 Kč; SFŽP ,98 Kč)

Příklady dobré praxe Beskydská Oáza v Písku – realizace úspor energie, žadatel Slezská církev evangelická augsburského vyznání 27 pořízení nového kotle na biomasu (peletky) celkový výdaje projektu: Kč celkové uznatelné náklady: Kč výše poskytnuté podpory: Kč (FS ,50 Kč; SFŽP ,50 Kč)

Příklady dobré praxe Rekonstrukce zahrady, žadatel Farní sbor Českobratrské církve evangelické v Táboře 28 kompletní obnova travnaté plochy vysazení nových stromků a keřů ošetření stromů stávající vč. zajištění potřebného zavlažování celkový výdaje projektu: ,60 Kč celkové uznatelné náklady: Kč výše poskytnuté podpory: ,70 Kč (FS ,74 Kč; SFŽP ,96 Kč)

29  Děkuji Vám za pozornost Státní fond životního prostředí České republiky, Kaplanova 1931/1, Praha 11, korespondenční a kontaktní adresa: Olbrachtova 2006/9, Praha 4, tel.: zelená linka Martin Kubica náměstek