Dekódování, zpětná vazba Sdělení dekódujeme smyslovým vnímáním. Nejen systémem znaků, ale snažíme se porozumět sdělení jako celku. Proces dekódování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
proces komunikace Škola:
Advertisements

Název SŠ: SŠŽ Sokolov Číslo projektu: CZ.107/1.500/ Název projektu:
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Sylabus pro prezentační dovednosti I.
Sylabus pro prezentační dovednosti III.
Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar.
Komunikace.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Jana Bischofová Milan Hrdlička
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.1.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Komunikační dovednosti
Komunikační proces Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Komunikace – neverbální komunikace
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Komunikace a její využití v řízení
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Masmédia, informativní.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ.
Deinstitucionalizace... Deinstitucionalizace pobytových sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením Závěrečná konference k individuálnímu projektu.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.4.
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
VY_32_INOVACE_08/3/1 Náměty pro výuku výchovy k občanství v 6. – 9. ročníku Komunikace Mgr. Luboš Horký Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE. Vymezení pojmu komunikace Nejen řeč, nýbrž všechno chování je komunikací – a každá komunikace ovlivňuje chování (Watzlavik 1969).
Fáze a modely tlumočení
Komunikace I. Petr Machala. KOMUNIKACE (z lat. učinit společným) přenos informací slovně – mimoslovně – činy (chováním a jednáním) Vážně jsi tam byla?
KOMUNIKACE V RÁMCI SOCIALNÍCH INTERAKCÍ Božena Genrtová.
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
Encyklopedie laboratorní medicíny pro klinickou praxi – speciál 2008
Alternativní a augmentativní komunikace
Pedagogická komunikace
Základní pojmy v automatizační technice
Informatika. Cíle výuky informatiky Studenti se mají seznámit se základními pojmy, problémy, postupy, výsledky a aplikacemi informatiky tak, aby je dokázali.
OPAKOVÁNÍ. Přetopená místnost Přehledné poznámky Příliš velká večeře Talent na jazyky Spolupráce se spolužáky Zábavné příklady Bolest hlavy Lehké učivo.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov45 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Školení CDV 1 Značení je vizuální prostředek komunikace pro vysílání sdělení cílové skupině použitím symbolů, znaků nebo obrázků. Základní principyviditelnosti.
Komunikace – základní pojmy: Communicare (lat.) - pracovat na něčem společném - být účasten - sdílet se - oznámit, radit se - domlouvat se - sjednotit.
Teorie komunikace 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu
Jméno autora: Ing. Juraszková Marcela Datum vytvoření:
Graffiti Tematická oblast ESV Komunikace vizuálního umění se znakovými
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Empatie Z řeckých slov en + pathos (v + cítění) je schopnost vcítit se do pocitů a myšlenek druhého.
KOMUNIKACE.
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Sociologie pro SPP/SPR
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
  Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Přijímání informace a porozumění sdělovanému
Styl prostěsdělovací Jde o oblast běžné každodenní komunikace v rodině, na pracovišti, mezi přáteli. Produktor navazuje kontakt s příjemcem,podává mu informace.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Sociální psychologie.
Komunikace v kontextu rozhovoru. Dotazování a aktivní naslouchání
Jak na jazyky.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Sociální komunikace.
Interkulturní adaptace
Transkript prezentace:

Dekódování, zpětná vazba

Sdělení dekódujeme smyslovým vnímáním. Nejen systémem znaků, ale snažíme se porozumět sdělení jako celku. Proces dekódování je ovlivněn způsobem podání produktorem a předchozími komunikačními zkušenostmi příjemce (také řadou dalších faktorů, např. vztah mezi účastníky komunikace, postoje, prostředí, apod.)

Výsledek dekódování je interpretace obsahu sdělení a představa příjemce o tom, čeho chtěl produktor dosáhnout. Čím je představa bližší záměru produktora, tím úspěšnější bylo dekódování.

Zamyslete se, kde se můžeme setkat s následujícími piktogramy a co nám sdělují:

Je smyslové vnímání pro úspěšné dekódování dostatečné?

Zpětná vazba je informace, kterou produktorovi poskytuje příjemce. Může být verbální i neverbální Vymyslete příklady na neverbální zpětnou vazbu: (např. po mé poznámce příjemce zčervěná, zatváří se nechápavě, zasměje se…)

Zdroje: Kolektiv autorů. Český jazyk a komunikace pro střední školy 1.díl. První vydání. Brno: Didaktis, s. ISBN