Seminář pro žadatele o finanční podporu Finanční řízení Jiří Vícha 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hospodaření nepodnikatelských organizací 1 Daně, dotace.
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
Dokladování výdajů projektu Jiří Vícha 1. Obsah 2 nejdůležitější pravidla při čerpání rozpočtu kap. 1 – osobní náklady – stručné opakování kap. 1 – vzory.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost FINANČNÍ ČÁST IP Obecné informace CZ.1.07/1.1.00/ (seminář pro partnery)
Finanční řízení Ing. Lenka Nováková Seminář pro žadatele výzvy Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témat a mezipředmětových.
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Finanční řízení Lenka Geržová. 2 Rozpočet Rozpočet* 3 *Pro OSS jsou platné pouze kapitoly 1.1. a 1.3.
Seminář 4. – hotel Podlesí DAŇOVÝ SYSTÉM ČR Ing. Irena Kemény Inovativní pedagogické metody v odborném vzdělávání CZ.1.07/1.3.12/
Seminář pro žadatele o finanční podporu Finanční řízení Martina Čapková, DiS. 1.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E18.15 Ročníktřetí.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu Rozpočet projektu Seminář pro žadatele – 4. výzva oblast podpory
Finanční část projektu Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (rozpočet grantových projektů) (seminář pro žadatele.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Aneta Marková Finanční rámec grantových projektů z OP VK pro prioritní osy 1 a 3, oblasti podpory 1.1, 1.2, 1.3 a 3.2 ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
Nákup služeb kapitola rozpočtu 5 Jiří Haken 1.
Alena Zítková Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Projekty SOVA 21 a INZA – Finanční část Jana Švarzbergerová1 Projekty SOVA 21 a INZA Finanční část Jana Švarzbergerová
Dotační fond LK Soutěže MŠMT Program a podprogramy - školství  Program č. 4 resortu školství, mládeže a zaměstnanosti  4.1 Podpora volnočasových.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Výzkumné infrastruktury Mgr. Inka Vaverková Praha, 8. února 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Seminář pro příjemce 3. výzva PO 3.2 Finanční část projektu Finanční část projektu
1 Finanční řízení Ing. Lenka Nováková. Obsah Rozpočet projektu Nepřímé náklady Nezpůsobilé výdaje 2.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Cestovní náklady podnikatele a zaměstnance. Paušální cestovní výdaje  Podnikatel si může do nákladů započítat paušální odpočet 5000 Kč/měs. na jedno.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
PRACOVNÍ PRÁVO III. Pracovní doba. Mzda.. Definice pracovní doby. Je to stanovená doba, v níž je zaměstnanec povinen vykonávat práci pro zaměstnavatele.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Petra Němcová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Tvorba projektu OP VK – Benefit 7 Mgr. Bc. David Póč, Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra veřejné ekonomie.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Interreg V-A Česká republika – PolskoSpolečný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc Kontrola přijatelnosti Nejčastější chyby.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zmeškalová Název šablonyVY_32_INOVACE UCE Název DUMuUCE S Stupeň a typ.
Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část (Obecné informace) 3. výzva listopadu 2011 Ústí nad Labem.
1 Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Finanční část projektu Rozpočet projektu Operační.
Finanční řízení Lenka Geržová. Rozpočet Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu.
VYÚČTOVÁNÍ KULTURNÍCH AKCÍ A PROJEKTŮ PODPOROVANÝCH MO STŘEKOV Platné od
Ministerstvo vnitra ČR, leden 2012 Centrální nákup v resortu MV.
24. října 2008Ing. Helena Viktorie Barbořáková I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Rozpočet.
Romana Bendová Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Projektová žádost a přílohy
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Místní rozpočtové jednotky
Finanční řízení Lenka Geržová.
Jednoduché účetnictví
Seminář pro příjemce OPVK
Téma 6: Zdanění příjmů ze závislé činnosti
Odměňování zaměstnanců
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Zdroje financování majetku - PASIVA
Blanka Valdecká, TOO ČMKOS, Seminář pro SIBP
Financování členských a pobočných spolků FAČR pro rok 2018
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Financování členských a pobočných spolků FAČR pro rok 2018
Finanční plán stavební zakázky
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 12. prosince 2018 Ing. Michaela.
Fond pro bilaterální vztahy První otevřená výzva
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 3 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Seminář pro žadatele o finanční podporu Finanční řízení Jiří Vícha 1

Oblast podpory 1.1 – výzva č Výše finanční podpory na jeden individuální projekt ostatní (IPo) pro podporované aktivity jsou podrobně upraveny v bodě 10. Finanční rámec Výzvy k předkládání žádosti. Celková alokovaná částka ,- Kč Minimální výše finanční podpory na 1 projekt je Kč Maximální výše finanční podpory na 1 projekt je Kč

Oblast podpory 1.1 – výzva č. 55 Míra podpory: 100% způsobilých výdajů projektu 85% ESF 15% SR 1. platba (záloha) 65% schváleného rozpočtu 3

Oblast podpory 1.1 – výzva č. 55 Veřejná podpora Projekty podpořené v rámci této výzvy nezakládají svým charakterem veřejnou podporu. 4

Oblast podpory 1.1 – výzva č Křížové financování Není v této výzvě možné Nepřímé náklady (kapitola rozpočtu 10) V rámci výzvy budou uplatněna pravidla pro nepřímé náklady (viz PpP verze 8 kapitoly Nepřímé náklady).

Provázanost rozpočtu v projektové žádosti 6

Záznam odborné pozice na záložce „Klíčové aktivity“ 7 Jaké typy výdajů se k aktivitě vztahují, popis výdajů pro danou aktivitu.

Záznam odborné pozice na záložce „Realizační tým“ - 8 záznam pro částečný úvazek na PS

Realizační tým - informace ze záložky „Realizační tým“ se automaticky nepřenášejí do záložky „Rozpočet projektu“ 9 záznam DPČ hod.*sazba

Základní pravidla pro způsobilost výdajů 10 Přiměřenost – ceny v místě, čase a oboru obvyklé doporuceni-pro-stanoveni-rozmezi-mezd-platu-v-projektech-op-vk.html 23-obvykle-ceny-zarizeni-a-vybaveni.html Hospodárnost – minimalizace výdajů Účelnost – přímá vazba na projekt Efektivnost – maximalizace poměru mezi výstupy a vstupy projektu

Kapitoly rozpočtu Osobní náklady 2 - Služební cesty zahraniční 3 - Zařízenílimit 25 % 4 - Místní kancelář (součást nepřímých nákladů) 5 - Nákup služeblimit 49 % 6 - Stavební úpravy 7 - Přímá podporalimit 20 % 8 - Náklady vyplývající přímo ze Smlouvy/ Rozhodnutí 9 - Přímé způsobilé výdaje celkem 10 - Nepřímé náklady

1 - Osobní náklady 12

1 - Osobní náklady Nezávazný návod na tvorbu rozpočtu v kapitole 1 -Do pole „jednotka“ napsat heslo „úvazkoměsíc“ -Do pole „počet jednotek“ uvést výsledek výpočtu: např. úvazek 30 %, doba zaměstnání 15 měsíců = 0,3 x 15 = 4,5 -Do pole jednotková cena uvést hrubou mzdu (plat) pro 100 % úvazek 13

1 - Osobní náklady Základní členění kapitoly 1.1 Platy, odměny z dohod a pojistné Výdaje na odborné zaměstnance (platy, DPČ, DPP, Autorské honoráře) Výdaje na administrativní zaměstnance (platy, DPČ, DPP, Autorské honoráře) 1.2 Sociální pojištění 1.3 Zdravotní pojištění 1.4 FKSP 1.5 Jiné povinné výdaje 14

1 - Osobní náklady 15 Osoby, které mají v rámci projektu uzavřen pracovně právní vztah (pracovní smlouva, dodatek k pracovní smlouvě, DPČ, DPP, ev. autorská smlouva). Hrubá mzda v místě realizace, čase a oboru obvyklá Doporučená výše mezd/platů - Metodický dopis č c-4-doporuceni-pro-stanoveni-rozmezi-mezd-platu-v-projektech-op-vk.html

1 - Osobní náklady 16 Přímé náklady Hlavní manažer Administrátor Finanční manažer Asistent Odborný zaměstnanec Lektor Metodik Nepřímé náklady Účetní organizace Mzdová účetní Personalista PR manažer IT technik Školitel bezpečnosti a ochrany zdraví ostraha, úklid

2 - Služební cesty tuzemské Tuzemské cestovné realizačního týmu Ubytování a stravné realizačního týmu je součástí NEPŘÍMÝCH NÁKLADŮ 17

2 - Služební cesty zahraniční 18

2 - Služební cesty zahraniční - přímá vazba na klíčové aktivity -specifikace KDO, KAM a PROČ 19

2 - Služební cesty zahraniční 20 Cestovné - jízdenky, letenky, výdaje za použití vozidla - výdaje za dopravu zahraničního experta do ČR a zpět Ubytování Stravné Ostatní nutné vedlejší výdaje (např. parkovné, konferenční poplatky, cestovní pojištění apod.) Cestovní náhrady pro zahraniční experty - zahraniční expert v ČR → náhrady na ubytování, stravné a cestovné v ČR kryjí tzv. „per diems“ stanovují se dle sazeb EU (poslední aktualizace k stanovuje náhrady ve výši 230 €/den)

2 - Služební cesty zahraniční 21 Výpočet cestovních náhrad pracovníků projektu se v případě zahraničních pracovních cest řídí vyhláškou MF Specifickými pravidly OP VK Např.: Náhrad prokázaných jízdních výdajů 2. třída vlaku vyšší kvality (SuperCity, EuroCity, InterCity, Express, apod. Letenka při letu nad vzdálenost větší než 500 km. Ubytování v hotelu za ceny v místě obvyklé, zpravidla kategorii *** Stravné dle Vyhlášky MF o základních sazbách stravného v cizí měně platné pro daný rok.

3 - Zařízení limit 25% 22

3 - Zařízení limit 25% 23 Nehmotný majetek do 60 tis. Kč (včetně) - nákup softwaru, licence, studijního programu Dlouhodobý nehmotný majetek nad 60 tis. Kč Drobný hmotný majetek do 40 tis. Kč (včetně) - nákup výukového a spotřebního materiálu, PC sestav, notebooků, tiskáren, mobilů, dataprojektorů, fotografických přístrojů, pomůcek, zařízení a přístrojů pro výuku

3 - Zařízení 24 Použitý drobný hmotný majetek Nájem zařízení, operativní leasing Daňové odpisy Výdaje na opravy a údržbu - jen majetek pořízený ze způsobilých výdajů projektu (jedná se o NN)

3 - Zařízení limit 25% 25 Přímé náklady notebooky pro cílovou skupinu odborná literatura software Nepřímé náklady papíry a psací potřeby kancelářské potřeby pro administraci projektu

4 - Místní kancelář 26 Spotřební zboží a provozní materiál Telefon, poštovné, fax, internet Spotřeba vody, paliv a energie Nájem, úklid a údržba kanceláře jsou součástí NEPŘÍMÝCH NÁKLADŮ

5 - Nákup služeb limit 49% 27

5 - Nákup služeb limit 49% 28 Publikace/školící materiály/manuály - tisk skript, tvorba publikací, učebnic, knih, manuálů... Odborné služby/studie a výzkum - překlady textů, zpracování studií či analýz... Výdaje na konference/kurzy - výdaje na zajištění konferencí a kurzů pořádaných v rámci projektu (pronájem prostor, techniky). Podpora účastníků (stravování, ubytování) - limit pro stravné 300Kč/os/den a limit pro ubytování Kč/os/den. Jiné výdaje – doprava pro cílovou skupinu…

5 - Nákup služeb limit 49% 29 Přímé náklady tvorba e ‑ learningového portálu pronájem prostor pro seminář Nepřímé náklady náklady na daňové a právní poradenství náklady na realizaci výběrových řízení nezbytných pro projekt (inzerce, poradenství)

6 - Stavební úpravy 30 Úpravy jsou prováděny za účelem usnadnění přístupu a pohybu osobám zdravotně postiženým, nebo úpravy výukových, tréninkových nebo pracovních prostor, používaných na realizaci aktivit s cílovou skupinou. Drobné stavební úpravy - do 40 tis. Kč

6 - Stavební úpravy (na vlastním majetku) Drobné stavební úpravy, nesmí přesáhnout částku za všechny dokončené stavební úpravy v 1 zdaňovacím období v úhrnu 40 tis. Kč (pořizovací cena) na každou jednotlivou účetní položku majetku. Stavební úpravy, které jsou rekonstrukcí nebo modernizací, pokud převýšily u jednotlivého majetku v úhrnu ve zdaňovacím období částku 40 tis. Kč, spadají do KŘÍŽOVÉHO FINANCOVÁNÍ – výzva 55 neumožňuje! 31

7 - Přímá podpora limit 20% Výdaje placené přímo osobami z cílové skupiny - jednorázové ubytování, cestovné, stravné → následné proplacení předložených výdajových dokladů s podpisy podpořených osob příjemcem podpory. 32

7 - Přímá podpora limit 20% 33 Mzdové příspěvky - poskytovány zaměstnavateli jako náhrada mzdy pracovníka účastnícího se dalšího vzdělávání. Cestovné, ubytování a stravné - placené přímo zástupcům cílové skupiny. Doprovodné aktivity - asistentské služby žákům se speciálními potřebami.

8 - Náklady vyplývající přímo z Rozhodnutí 34 Audit projektu - schválená finanční podpora projektu ≥ 10 mil. Kč) Přímé náklady Nepřímé náklady audit bankovní poplatky publicita projektu včetně úvodní a závěrečné konference

NEPŘÍMÉ NÁKLADY 35 Podíl nepřímých nákladů se stanoví jako % dané výzvou z přímých způsobilých výdajů celkem (bez KF), v případě výzvy č. 55 je to 10 %. Procento bude uvedeno v právním aktu a bude závazné po celou dobu realizace projektu. Nepřímé náklady NENÍ třeba prokazovat účetními doklady.

NEPŘÍMÉ NÁKLADY 36 tisk a kopírování, nájem kanceláře a nákup kancelářského materiálu pro administraci projektu vedení účetnictví, personalistika nákup vody, paliv a energie telefonní poplatky, poštovné, balné správa počítačových sítí a internetových stránek pořízení zásob či materiálu pro občerstvení, …

NEPŘÍMÉ NÁKLADY Příklad: Celkové způsobilé přímé výdaje projektu jsou ,- Kč. Základ pro výpočet nepřímých nákladů je ,- Kč. Podíl nepřímých nákladů na výši přímých nákladů činí 10 %. 10 % z ,- Kč = ,- Kč. Žadatel uvede do rozpočtu částku ,- Kč na nepřímé náklady. Celkové způsobilé výdaje projektu (přímé + nepřímé) budou činit ,- Kč.

Daň z přidané hodnoty 38 Plátce DPH DPH je způsobilým výdajem, pokud je příjemce osvobozen od daně ve vazbě k aktivitám projektu. DPH není způsobilým výdajem, pokud má příjemce nárok na odpočet na vstupu i ve vazbě k aktivitám projektu. Neplátce DPH pro osoby neregistrované k DPH je daň z přidané hodnoty způsobilým výdajem.

NEZPŮSOBILÉ VÝDAJE 39 Výdaje, které NEJSOU vynaloženy v souladu s cíli projektu. Výdaje, které NELZE hradit z veřejných prostředků OP VK.

Příklady nezpůsobilých výdajů:  činnosti, které již v rámci jiných programů či Iniciativ Společenství financovaných z ESF či jiných programů financovaných Evropskou unií podporu dostávají  výdaje na každodenní řízení, monitorování a kontroly žadatele (nesouvisející přímo s projektem – prováděly by se i bez jeho realizace a sloužící k zajištění běžného chodu organizace)  nákupy vozidel, infrastruktury, nemovitostí a pozemků  DPH nebo její část, pokud existuje zákonný nárok na její odpočet  přímé daně, daň z nemovitosti, daň dědická, darovací, silniční, cla  úroky z úvěrů a půjček, pokud se nejedná o schválenou formu podpory z fondu ESF  stipendia nebo platby cílové skupině podobného charakteru  výdaje na audit v případě projektů s poskytnutou podporou nižší než 10mil.Kč  nájemné, kdy je žadatel vlastníkem nemovitosti nebo ji užívá zdarma  odstupné, peněžitá pomoc v mateřství  výdaje vzniklé mimo časový rámec způsobilosti  výdaje spojené s přípravou a řízením projektu v případě, že je vykonává jiná FO nebo PO, než příjemce a partner 40

Záložka harmonogram čerpání Uveďte částky předpokládaných způsobilých výdajů za každé monitorovací období realizace. Datum první platby se uvádí 3 měsíce od předpokládaného termínu vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace. Součet částek za všechny uvedené předpokládané platby se musí rovnat celkové výši dotace zálohová platba 65%

Přehled financování 42

Závěrem 43 Při tvorbě rozpočtu vycházejte z pokynů v platné Příručce pro žadatele (verze č. 10). Věnujte pozornost aktuálním informacím k výzvám na Věnujte přípravě rozpočtu dostatek času. Vypisujte jednotlivé položky co nejkonkrétněji, nejsrozumitelněji, přiřazujte je ke klíčovým aktivitám. Buďte střídmí ve Vašem kvalifikovaném odhadu výdajů projektu. Využívejte komentář k rozpočtu či samostatné přílohy. V případě nejasností Vám rádi poradíme.

44 Děkuji za pozornost Jiří Vícha Odbor CERA Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR