Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Regionální dimenze sítě TEN-T
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Mezinárodní konference DOPRAVA BEZ BARIÉR
Jak doprava zatěžuje životní prostředí
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
MOBILITA V AKTUALIZACI STRATEGICKÉHO PLÁNU Marek Zděradička
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
KONCEPT ROZVOJE CYKLISTIKY VE VELKOMĚTECH Ing. Luděk Sosna, Ph. D., ředitel odboru strategie, MD ČR.
Evropské fondy v kontextu rozvoje města Brna Marie ZEZŮLKOVÁ Kancelář strategie města.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM PRO NUTS2 JIHOVÝCHOD POSOUZENÍ VLIVŮ KONCEPCE NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ (SEA) Ing. Petr Mynář INVESTprojekt NNC, s.r.o. Brno, 4.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Filip Zelenka. Základy dopravní politiky jsou obsaženy již v Římských smlouvách, které zavádějí společná pravidla mezinárodní dopravy, volný přístup k.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Projekt je spolufinancován Evropskou unií a Českou republikou Atlas Labe na území Královéhradeckého kraje prezentace výsledků projektu.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Silnice nebo železnice
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
VAZBY MEZI ÚZEMNÍMI ENERGETICKÝMI KONCEPCEMI A UŽIVATELI ENERGIE.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
Úvod do pozemních komunikací
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy , Žďár nad Sázavou.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Program rozvoje venkova na období možnosti podpor pro obce Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství a ÚPD a doprava Podklady ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Legislativa v dopravě ČR Ing. Tomáš Matras,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
ITI Pražské metropolitní oblasti. ITI - nový nástroj Evropské komise - Výchozími dokumenty jsou Strategie EU 2020 a návrhy nařízení Evropské komise -
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Vodohospodářské aktuality
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Cvičení 10: SÍDELNÍ SYSTÉMY V PRAXI
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Koncepce dopravy v MPP Michal Lehečka, 14/5/2018.
Aktuální informace z odboru strategického rozvoje Milan Filip 25. 5
Transkript prezentace:

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu a státu Ing. Tomáš Matras, PhD.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Názvosloví Dopravní soustava Dopravní soustava je souhrn všech technických prvků a všech činností, podílejících se na plnění dopravních potřeb. je souhrn všech technických prvků a všech činností, podílejících se na plnění dopravních potřeb. Dopravní systém Dopravní systém je kombinace a kooperace více druhů dopravy (včetně využití individuální dopravy), dopravních prostředků a dopravců k zabezpečení účinné a racionální dopravní obsluhy území. je kombinace a kooperace více druhů dopravy (včetně využití individuální dopravy), dopravních prostředků a dopravců k zabezpečení účinné a racionální dopravní obsluhy území.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní region Dopravní region je označení pro území, dopravně spádující k jádrovému městu či jinému významnému hospodářskému nebo kulturnímu centru. Nemusí se krýt s administrativními hranicemi obcí, měst a krajů. Představuje teoretickou oblast obsluhovanou regionálním (integrovaným) systémem. je označení pro území, dopravně spádující k jádrovému městu či jinému významnému hospodářskému nebo kulturnímu centru. Nemusí se krýt s administrativními hranicemi obcí, měst a krajů. Představuje teoretickou oblast obsluhovanou regionálním (integrovaným) systémem. Dopravní region není pevně daný, jeho hranice se přizpůsobují skutečným dopravním potřebám. Dopravní region není pevně daný, jeho hranice se přizpůsobují skutečným dopravním potřebám. Názvosloví Dopravní politika Dopravní politika je cílevědomé působení na uspořádání a rozvoj dopravní soustavy. je cílevědomé působení na uspořádání a rozvoj dopravní soustavy.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika Dopravní politika malé obce zahrnuje především: zahrnuje především: výstavbu a způsob využití komunikační sítě obce (s výjimkou silnic I. až III. třídy a dálnic, pokud leží na katastru obce), výstavbu a způsob využití komunikační sítě obce (s výjimkou silnic I. až III. třídy a dálnic, pokud leží na katastru obce), snahu o optimální způsob zapojení obce do vyššího dopravního systému (regionu, městské aglomerace, …),zejména z hlediska návaznosti komunikačních sítí a obsluhy území prostředky veřejné hromadné dopravy osob snahu o optimální způsob zapojení obce do vyššího dopravního systému (regionu, městské aglomerace, …),zejména z hlediska návaznosti komunikačních sítí a obsluhy území prostředky veřejné hromadné dopravy osob

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika Dopravní politika velké obce zahrnuje především: zahrnuje především: výstavbu a způsob využití komunikační sítě obce, výstavbu a způsob využití komunikační sítě obce, zajištění obsluhy území prostředky veřejné hromadné dopravy osob (městská hromadná doprava, integrovaný dopravní systém, kolejové systémy, …), zajištění obsluhy území prostředky veřejné hromadné dopravy osob (městská hromadná doprava, integrovaný dopravní systém, kolejové systémy, …), zapojení obce do vyššího dopravního systému. zapojení obce do vyššího dopravního systému.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika Dopravní politika státu prioritou je výstavba a provozování velkých infrastruktur např.: prioritou je výstavba a provozování velkých infrastruktur např.: dálniční sítě, dálniční sítě, železnic, železnic, letecké dopravy, letecké dopravy, …

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika Dopravní politika Evropské unie zabývá se celoevropskou koncepcí rozvoje: zabývá se celoevropskou koncepcí rozvoje: dopravní infrastruktury, dopravní infrastruktury, provozu na dopravní infrastruktuře. provozu na dopravní infrastruktuře. většinou formou Nařízení Evropského parlamentu a Rady. většinou formou Nařízení Evropského parlamentu a Rady. Tato nařízení jsou nadřazena národní legislativě. Tato nařízení jsou nadřazena národní legislativě. Platnost nařízení tak vyvolává nutnost novelizace relevantních právních předpisů. Platnost nařízení tak vyvolává nutnost novelizace relevantních právních předpisů.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Etapy (horizonty) dopravního plánování Prognóza dopravy Prognóza dopravy zpracovává se v přímé návaznosti na předpokládaném rozvoji: zpracovává se v přímé návaznosti na předpokládaném rozvoji: území, území, stanovených demografických hodnotách, stanovených demografických hodnotách, výsledcích generálních dopravních průzkumů výsledcích generálních dopravních průzkumů na období 20 až 30 let. na období 20 až 30 let.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Etapy (horizonty) dopravního plánování Generální dopravní plán Generální dopravní plán do Generálního plánu je promítnuta koncepce dopravní politiky, do Generálního plánu je promítnuta koncepce dopravní politiky, obvykle na období 15 až 20 let. obvykle na období 15 až 20 let.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Etapy (horizonty) dopravního plánování Plány rozvoje dopravních systémů Plány rozvoje dopravních systémů konkretizace cílů dopravní politiky, konkretizace cílů dopravní politiky, včetně územního a finančního zajištění realizace, včetně územního a finančního zajištění realizace, je prezentována v plánech rozvoje jednotlivých dopravních systémů, je prezentována v plánech rozvoje jednotlivých dopravních systémů, zpracované pro období 5 až 10 let. zpracované pro období 5 až 10 let.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Etapy (horizonty) dopravního plánování Roční projekty organizace a řízení Roční projekty organizace a řízení reflektují na dotčeném území způsob realizace plánů rozvoje dopravy a dopravních systémů reflektují na dotčeném území způsob realizace plánů rozvoje dopravy a dopravních systémů zajišťují, aby výstavba a přestavba byla koordinována s každodenními dopravními potřebami zajišťují, aby výstavba a přestavba byla koordinována s každodenními dopravními potřebami zamezení poruch či dokonce kolapsu dopravy na daném území. zamezení poruch či dokonce kolapsu dopravy na daném území.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Příklad dokumentu pro hl. m. Prahu Zásady dopravní politiky hlavního města Prahy Zásady dopravní politiky hlavního města Prahy formulují tři základní části: formulují tři základní části: 1.Hlavní principy dopravní politiky města. 2.Koncepci dalšího vývoje dopravní obsluhy města (v 19 bodech a část). 3.Hlavní úkoly (14 bodů).

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Příklad dokument pro hl. m. Prahu. HLAVNÍ PRINCIPY DOPRAVNÍ POLITIKY MĚSTA HLAVNÍ PRINCIPY DOPRAVNÍ POLITIKY MĚSTA Provoz a rozvoj dopravní infrastruktury Prahy, Provoz a rozvoj dopravní infrastruktury Prahy, Rozvoj dopravního systému, Rozvoj dopravního systému, Koncepce dopravní infrastruktury, Koncepce dopravní infrastruktury, Vytvoření vhodnýchpodmínek pro HD, Vytvoření vhodnýchpodmínek pro HD, Posuzování provozu a rozvoje DS, Posuzování provozu a rozvoje DS, Rozvoj DS a technické základny, Rozvoj DS a technické základny,

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Příklad dokumentu pro hl. m. Prahu. HLAVNÍ PRINCIPY DOPRAVNÍ POLITIKY MĚSTA HLAVNÍ PRINCIPY DOPRAVNÍ POLITIKY MĚSTA Zajištní pohybu pěších, Zajištní pohybu pěších, Přijímání rozhodnutí o rovozu a rozoji Přijímání rozhodnutí o rovozu a rozoji Spolupracovat s veřejností. Spolupracovat s veřejností.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Příklad dokumentu pro hl. m. Prahu. Strategický plán hl.m.Prahy Strategický plán hl.m.Prahy Strategické cíle: Strategické cíle: 1.Atraktivní integrovaný systém hromadné dopravy Preference hromadné dopravy v provozu, tarifní politice a investicích. Preference hromadné dopravy v provozu, tarifní politice a investicích. Rozhodující role a význam kolejových druhů dopravy v integrovaném systému a posílení zájmu jejich užívání. Rozhodující role a význam kolejových druhů dopravy v integrovaném systému a posílení zájmu jejich užívání.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Příklad dokumentu pro hl. m. Prahu. Strategický plán hl.m.Prahy Strategický plán hl.m.Prahy Strategické cíle: Strategické cíle: 2.Řzení redukce užívání automobilů Ucelená a přehledná hlavní uliční síť s prioritou městského a silničního okruhu. Ucelená a přehledná hlavní uliční síť s prioritou městského a silničního okruhu. Omezení automobilové dopravy v ulicích města, míra omezení musí směrem k centru narůstat Omezení automobilové dopravy v ulicích města, míra omezení musí směrem k centru narůstat Snížení negativních ekologických dopadů nákladní dopravy ve městě Snížení negativních ekologických dopadů nákladní dopravy ve městě

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Příklad dokumentu pro hl. m. Prahu. Strategický plán hl.m.Prahy Strategický plán hl.m.Prahy Strategické cíle: Strategické cíle: 3.Integrace do evropských dopravních sítí Rychlé, pohodlné, spolehlivé vazby a přestupy dálkové a mezinárodní osobní dopravy. Rychlé, pohodlné, spolehlivé vazby a přestupy dálkové a mezinárodní osobní dopravy. Realizace staveb a opatření souvisejících s integrací do evropských dopravních sítí. Realizace staveb a opatření souvisejících s integrací do evropských dopravních sítí.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Příklad dokumentu pro hl. m. Prahu. Strategický plán hl.m.Prahy Strategický plán hl.m.Prahy Strategické cíle: Strategické cíle: 3.Integrace do evropských dopravních sítí Soulad existence letišť na území Prahy a jejich kapacity s limity životního prostředí v jejich okolí, podél přístupových komunikací a podél leteckých koridorů. Soulad existence letišť na území Prahy a jejich kapacity s limity životního prostředí v jejich okolí, podél přístupových komunikací a podél leteckých koridorů.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Příklad dokumentu pro hl. m. Prahu. Strategický plán hl.m.Prahy Strategický plán hl.m.Prahy Strategické cíle: Strategické cíle: 4.Příznivé podmínky pro pěší a cyklisty Bezpečný a pohodlný pohyb chodců ve městě. Bezpečný a pohodlný pohyb chodců ve městě. Postupné zlepšení podmínek pro cyklistickou dopravu. Postupné zlepšení podmínek pro cyklistickou dopravu.