Merkantilní tiskoviny Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97
Součástí firemní identity jsou služební (merkantilní) tiskoviny. Provázejí nás na každém kroku. představujeme se a podáváme ruku s vizitkou, obchodní korespondenci píšeme na hlavičkový papír, finance plynou skrz faktury s hlavičkou naší společnosti, propagační materiály vkládáme do složky s firemním logem, obchodní partnery obesíláme výroční zprávou, každé firemní prezentaci předchází pozvánka, často využíváme inzerci v novinách. Jde o předměty denního užití, je však důležité věnovat jejich vzhledu a grafickému zpracování patřičnou pozornost.
Kancelářské tiskoviny Propagační materiály Šablony pro marketingovou komunikaci
Vizitky Faktury Nabídkové listy Objednávky Hlavičkové papíry Osobní dopisní papíry Faxové zprávy Formuláře Dopisní obálky Interní sdělení Firemní poznámkové a trhací bloky Kancelářské tiskoviny
Výroční zprávy Produktové letáky Propagační desky Katalogy Novoročenky Pozvánky Oznámení Kalendáře a diáře Obaly elektronických nosičů Plakáty Diplomy Samolepky Propagační materiály
Inzerci Tiskové zprávy PR články Katalogy Výroční zprávy Firemní periodika šablony pro: Obchodní komunikace
Vizitka Je často tím jediným, co si potenciální zákazník z našeho setkání odnese Nesnažte se na vizitku dostat všechny údaje o vaší osobě a produktech či službách Dbejte na přehlednost a snadnou čitelnost Firemní vizitky mají představit osobu jako zaměstnance nebo představitele dané firmy Navrhujte v souladu s jednotným vizuálním stylem Odlište od ostatních kvalitním provedením a zajímavým prvkem
Inzerát Na budování značky Vzbudit pozornost a dostat produkt či firmu do povědomí Prodejní Vyvolat přímou koupi Pro přivedení lidí Přivést zákazníky do obchodu či na web Než si dáte inzerát do novin či časopisu, stojí za to se zamyslet a říct si, k čemu má inzerát sloužit a co od něj očekáváte. Umožní vám to lépe připravit jeho obsah a možná to nebudou vyhozené peníze
Reklamní text Titulek je klíč k dalšímu čtení Ukažte lidem, co jim vaše nabídka přinese Sdělte čtenáři výhody, které konkurence nenabízí Nemluvte o sobě, ale o základních lidských potřebách Nepředkládejte tvrzení, klaďte otázky Nabízejte návody a mluvte se čtenářem Užívejte zájmena „vy“, a minimálně „my“
Web, kvalitní grafický návrh Ovlivňuje ochotu uživatele web dále zkoumat Ošklivý a nepřehledný web návštěvník opustí dříve, než ho dokážeme přesvědčit k akci. Zvyšuje ochotu uživatelů věřit uváděným informacím Zvedá zapamatovatelnost a tím dává webu náskok. Podporuje image firmy, ovlivňuje způsob, jakým návštěvníci vaši společnost vnímají
Kontrolní úkoly Navrhněte firemní vizitku, zpracujte tiskovou předlohu s ořezovými značkami. Podle normy zpracujte firemní dopisní papír a odpovídající obálku. Použijte firemní logotyp.