EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ 2012 - 2020 EXPORTNÍ STRATEGIE 2012 - 2020 Implementace nové proexportní politiky Zdeněk Vališ, M.A. Ředitel.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Advertisements

Česká agentura na podporu obchodu/CzechTrade Konference Exportního klubu „Marketing a firemní komunikační politika“ 8. března 2004 Ing. Jitka Hanzlíčková.
ČESKÁ AGENTURA NA PODPORU OBCHODU/CZECHTRADE 1. února 2007 Aleš Řiháček ředitel Odboru PR a propagace Podpora exportu.
Česká exportní banka klíčový partner českých exportérů a jejich zahraničních zákazníků Cesta k novým trhům.
PROJEKT „ AGENT“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07./2.4.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond, a.s. „Finanční a servisní organizace pro český venkov“
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Projekt zvýšení vývozu služeb Ing. Radek Vaníček Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Přístupy k péči o staré občany v zahraničí a u nás.
EGAP- spolehlivý partner českého exportu Tomáš Krampera Ředitel pro akvizice a koordinaci procesů.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
Exportní a podnikatelské příležitosti v Ázerbájdžánu Karel Bureš, generální ředitel Česká exportní banka, a.s. odborný seminář Hospodářská komora ČR 30.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
EGAP – Spolehlivý partner českého exportu Ing. Jan Procházka
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 19. září 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
MSV Brno 2013 Klíčový partner českých exportérů a jejich zahraničních zákazníků.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Regionální politika EU v období Mgr. Oldřich Hájek.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
OECD: Výše daní: nejnižší daně jsou v Chile
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Dokument KAP MSK - obsah
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
TNH 2 – 1. seminář Finanční trh a peníze
Úřad práce České republiky
Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
AKADEMICKÁ INFORMAČNÍ AGENTURA a možnosti studia v zahraničí
Hlavní město praha a integrace cizinců
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Inovační potenciál České republiky
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
AKTUALIZACE REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
Seminář ,,Právo a podnikání v digitálním věku” – Praha,
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
EVROPSKÁ UNIE Hlavní orgány (11)
Představení projektu.
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Teritoriální setkání Ukrajina
Centralizované rozvojové projekty 2017
CUBA KUBA Business on the Largest Island in the Caribbean
Role ČEB při realizaci exportní strategie
ministr práce a sociálních věcí
jak vám pomáháme ve východní evropě a v asii
ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR, z.s.
Ochrana osobních údajů ve firmách v době účinnosti Obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) - Podpůrné aktivity MPO pro podnikatele Ing. Pavel.
Klíčové aktivity projektu
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
TĚŽEBNÍ SEKTOR V LATINSKÉ AMERICE
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Nabízené služby společnosti
Jaké jsou obzory digitální Evropy?
Aktivity Olomouckého kraje v oblasti podpory podnikání v roce 2016
Transkript prezentace:

EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ EXPORTNÍ STRATEGIE Implementace nové proexportní politiky Zdeněk Vališ, M.A. Ředitel sekce zahraničního obchodu

EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ NÁVAZNOST NA EXPORTNÍ STRATEGII 2012 – 2020 Zaměření exportní strategie:zjednodušení a zefektivnění přístupu českých exportérů k podpoře státu a ke službám spojených s exportem Definovány tři nosné pilíře usnadňující realizaci tohoto cíle: Zpravodajství pro export I. Rozvoj exportu II. Rozvoj obchodních příležitostí III. Integrovaná síť Obchodních misí MPO Služby pro exportéry poskytované MPO a jeho zahraniční sítí Globální diverzifikace exportu Exportní financování a pojištění Nejdůležitější projekty pro české exportéry:

EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ INTEGROVANÁ SÍŤ OBCHODNÍCH MISÍ MPO ZAHÁJENÍ PROCESU OPTIMALIZACE ZAHRANIČNÍ SÍTĚ MPO  NOVÝ SYSTÉM FUNGOVÁNÍ 3. REALIZACE SLUŽEB PODNIKATELŮM NA ZAHRANIČNÍCH TRZÍCH 5. REALIZACE SLUŽEB V RÁMCI ZAHRANIČNÍCH AKCÍ (veletrhy, výstavy, cílené prezentace) 7. INFORMAČNÍ SLUŽBY ZE ZAHRANIČNÍCH TRHŮ (statistiky, data, legislativa) 1. ZAHRANIČNÍ SÍŤ MPO FRONT OFFICE 4. NABÍDKA SLUŽEB BACK OFFICE PODNIKATELŮM 6. AKCE CzechTrade (komunikace s podnikateli, asociacemi, aliancemi) 8. IS SINPRO (exportní příležitosti, poptávky a aktivity z trhů) 2. CzechTrade - CzechInvest BACK OFFICE PODNIKATELSKÁ SFÉRA (EXPORTÉŘI) + MPO + PARTNEŘI V PODPOŘE EXPORTU

EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ Rozšiřování Zahraniční sítě – trhy Asie, Blízkého východu Země Růst HDPRůst vývozu (ČR) /2012 (1-9) Čína10,30116,7 Indie1,1081,6 Irák0,80143,5 Izrael4,80136,7 Japonsko4,00140,3 Singapur14,50136,9 SAE3,20111,2 Thajsko7,80134,8 Turecko8,90136,8 Vietnam6,80235,1 Austrálie2,70142,2

EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ Rozšiřování Zahraniční sítě – trhy Severní a Střední Ameriky Země Růst HDPRůst vývozu (ČR) /2012(1-9) Kanada3,20108,3 Mexiko5,40145,9 USA3,00132,0

EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ Rozšiřování Zahraniční sítě – trhy Jižní Ameriky Země Růst HDPRůst vývozu (ČR) /2012 (1-9) Argentina9,20102,6 Brazílie7,50115,2 Chile5,20127,9 Kolumbie4,30122,7 Peru8,80150,1

EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ Rozšiřování Zahraniční sítě – trh Afriky Země Růst HDPRůst vývozu (ČR) /2012 (1-9) Egypt5,10136,7 JAR2,8094,5 Maroko3,70105,1 Angola3,4093,8 Etiopie8,00106,7 Ghana7,7089,3 Nigérie8,70108,4 Senegal4,20120,9

EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ Zahraniční síť – trhy Evropské unie Země Růst Růst (ČR) HDP vývozu /2012 (1-9) Belgie 1,90100,9 Bulharsko1,70124,7 Dánsko1,10104,3 Francie1,7097,9 Chorvatsko098,3 Itálie0,4091,5 Lotyšsko5,50122,0 Maďarsko1,70106,0 Německo3,10103,3 Norsko1,70105,7 Polsko4,40100,4 Rakousko3,10105,4 Rumunsko2,50105,6 Srbsko1,80103,3 Španělsko0,7098,2 Švédsko4,0096,3 Švýcarsko1,90102,0 Velká Británie 0,70110,1

EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ INTEGROVANÁ SÍŤ OBCHODNÍCH MISÍ MPO ZAHÁJENÍ PROCESU OPTIMALIZACE ZAHRANIČNÍ SÍTĚ MPO 38 kanceláří MPO k primární zaměření na obchod a investice Sjednocení a rozšíření sítě cese smluv, jednání s resorty, převody/sdílení agend – obchod/investice) Realizace nového systému fungování back office – MPO – firemní sektor Nastavení komunikace back office/zahraniční síť Příprava společné nabídky služeb JIŽ ZAHÁJENO zahraniční síť – back office – MPO – firmy Systém komunikace kontrolingu, účtování a financování provozu zahraniční sítě MPO Finální nastavení řízení při akreditaci OM, vymezení kompetencí (předložen návrh dohody MPO/MZV) Součinnost s MZV dle schváleného harmonogramu Výběrová řízení PLÁN

EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ Poradenství / konzultace dle jednotlivých oborů (centrála) Poradenství / konzultace v regionech (regionální kontaktní místa CT + CI) EXPORTNÍ PORADENSTVÍ: OBOROVÍ SPECIALISTÉ Exportní příležitosti Oborové analýzy Informační servis pro firmy v rámci Exportního klubu a Exportních balíčků Vnitřní oborová znalost CT INFORMAČNÍ SERVIS: ODDĚLENÍ INFORMAČNÍCH SLUŽEB Odborné semináře a kurzy Teritoriální semináře Exportní konference Další vzdělávací akce VZDĚLÁVÁNÍ: ODDĚLENÍ EXPORTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ SLUŽBY PRO EXPORTÉRY ZAJIŠTĚNÍ: CZECHTRADE, SEKCE SLUŽEB PRO EXPORTÉRY

EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ NABÍDKA SLUŽEB PRO EXPORTÉRY EXPORTNÍ KLUB CzechTrade: Českým exportérům - pro aktivní využívání služeb zahraniční sítě MPO a informačního servisu CzechTrade: Členství v databázi Czech Exporters  Newsletter CzechTrade  Informační servis CzechTrade  Exportní příležitosti a zahraniční poptávky (ověřené)  Exportní konzultace v ČR (časová priorita)  Setkání se zástupci zahraniční sítě MPO v ČR (časová priorita)  Teritoriální konference  Analýza exportní připravenosti BASICBUSINESSPLUS Podmínky ročního členství v Exportním klubu: příspěvek ve výši Kč NA ZÁKLADNÍ SLUŽBY POSKYTOVANÉ V RÁMCI EK NAVAZUJÍ BALÍČKY SLUŽEB ODPOVÍDAJÍCÍ KONKRÉTNÍM POTŘEBÁM KLIENTA:

EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ NABÍDKA SLUŽEB PRO EXPORTÉRY Balíčky služeb BASIC Teritoriální screening (1 země a 1 obor) Analýza trendů a obchodních příležitostí (1 země a 1 obor) Oborově zaměřené semináře (2x ročně) Teritoriálně zaměřené semináře (2x ročně) Konzultace se zahraničními zástupci (3 země) Účast na Meeting Point Doporučení vhodných veletrhů a výstav Vyhledání obchodních kontaktů – longlist (1 země) BUSINESS Oborový screening (1 země a 1 obor) Analýza trendů a obchodních příležitostí (1 země a 1 obor) Neomezený přístup na exportní semináře Vyhledání a ověření obchodních kontaktů (1 obor, 1 země) - shortlist Oslovení vybraných subjektů a ověření zájmu o spolupráci (subjekty z shortlistu) Organizace obchodních jednání vč. Follow up Konzultace se zahraničními zástupci (5 zemí) Garantovaná účast na Meeting Point, MSV apod. IPR – Konzultace v oblasti průmyslového vlastnictví PLUS Individuální služby na základě konkrétních požadavků klientů: Příklady: Dlouhodobá exportní asistence Realizace akvizičních cest Právní, daňový a celní servis IPR – Aplikace zahr. průmyslově-právní ochrany Office outsourcing Teritoriální screening nad rámec balíčků Basic a Business Analýza trendů a obchodních příležitostí nad rámec balíčků Basic a Business Průzkum trhu PAUŠÁLY CENA BALÍČKU: Kč (MSP/PRIORITNÍ ZEMĚ) – Kč (VELKÝ PODNIK/ZEMĚ EU) SOUČASNÁ CENA DLE HODINOVÉ SAZBY: Kč CENA BALÍČKU: Kč (MSP/PRIORITNÍ ZEMĚ) Kč (VELKÝ PODNIK/ZEMĚ EU) SOUČASNÁ CENA DLE HODINOVÉ SAZBY: Kč

EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ SLUŽBY POSKYTOVANÉ PODNIKATELSKÉ VEŘEJNOSTI ZDARMA Finanční prostředky získané prostřednictvím Exportního klubu/Balíčků budou použity pro organizaci cílených zahraničních misí asociací, aliancí a firem a účasti na zahraničních oborových veletrzích. Konzultace poskytované centrálou a regionálními manažery (oborové informace, exportní poradenství, mapování potřeb klientů)  Základní informace o teritoriích  Základní podmínky pro uplatnění českého zboží / služeb na zahraničních trzích  Exportní konference  Exportní příležitosti (zahraniční poptávky neověřené, projekty a tendry, investiční příležitosti, nabídky zahraničních firem)  Mapa oborových příležitostí pro prioritní /zájmová teritoria Cílené zahraniční prezentační a kontaktní mise pro exportní aliance a oborové asociace do prioritních a zájmových teritorií NABÍDKA SLUŽEB PRO EXPORTÉRY SLUŽBY ZDARMA

EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ GLOBÁLNÍ DIVERZIFIKACE EXPORTU TERITORIÁLNÍ STRUKTURA VÝVOZU ČR: projekce 2012 (na bázi 01-09/2012) celkem: 3,13 bil. Kč EXPORT DO EU:2,51 bil. Kč OSTATNÍ EXPORT:0,62 bil. Kč CÍLE PROJEKTU:  expanze českého exportu  zpřístupnění vzdálených trhů malým a středním podnikům  snížení rizik plynoucích z úzce zaměřené orientace exportu  podpora stability českého hospodářství

EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ GLOBÁLNÍ DIVERZIFIKACE EXPORTU PLNĚNÍ PODPORY ČESKÉHO EXPORTU Koncepční činnost ve vztahu k exportním teritoriím Definováno 12 prioritních zemí; vytvořeny expertní týmy a akční plány pro každou prioritní zemi Definováno 26 zájmových zemí Komunikace s podnikatelským prostředím Zpracovány interaktivní profily prioritních zemí a zájmových zemí a dalších vybraných území v prostředí portálu Podnikatelské mise v doprovodu vrcholových představitelů ČR Uskutečněno 16 misí do zemí mimo EU (z toho 9 prioritních a 1 zájmová země) Vytvořen nový nástroj pro vyhodnocování cest - interní akční plán Zasedání Smíšených výborů, komisí a pracovních skupin Uskutečněno 16 zasedání smíšených orgánů (z toho 5 prioritních a 3 zájmové země) Veletrhy a výstavy (2/3 v prioritních a zájmových zemích), dále se uskutečnily Technologické dny, teritoriální setkání, semináře, business fóra….. 75 společných účastí na specializovaných výstavách v zahraničí, 30 OÚ v 16 zemích, v tuzemsku 20 propagačních akcí – incoming a workshopy, dále proběhlo 58 akcí (z toho 19 v prioritních a 12 v zájmových zemích

EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ GLOBÁLNÍ DIVERZIFIKACE EXPORTU -ještě v r NÁSTROJE DIVERZIFIKACE Uskutečnit mise do 8 zemí mimo EU (z toho 5 prioritních a 1 zájmová země) Podnikatelské mise v doprovodu vrcholových představitelů ČR Uskutečnit 6 zasedání smíšených orgánů (z toho 3 prioritní země) Zasedání Smíšených výborů, komisí a pracovních skupin Uskutečnit 13 akcí (z toho 6 v prioritních zemích a 1 v zájmové zemi) Technologické dny, teritoriální setkání, semináře, business fóra 2/3 akcí bude realizováno v prioritních a zájmových zemích Plán oficiálních výstavních a veletržních akcí na rok 2013

EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ GLOBÁLNÍ DIVERZIFIKACE EXPORTU VE STATISTIKÁCH / Index 2012/ – 09 / 2011 (mil. Kč) 01 – 09 / 2012 (mil. Kč) Celkový vývoz108, EU104, Prioritní země131, Zájmové země113, Snížení podílu EU na vývozu z ČR - z 83,5 % na 81 % Celkový vývoz meziročně stoupl o 8% Vývoz do prioritních zemí meziročně stoupl o 31,3% Vývoz do zájmových zemí meziročně stoupl o 13,2 %

EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ GLOBÁLNÍ DIVERZIFIKACE EXPORTU POROVNÁNÍ STATISTIK Podíl EU na vývozu z ČR se snižuje (i když hodnota vývozu roste) Podíl prioritních zemí na vývozu z ČR se zvětšuje; roste rovněž podíl zájmových zemí Výběr prioritních a zájmových zemí byl dobře zacílen: pokrývá rozhodující část vývozů mimo EU Projekce EU85,385,284,784,083,081,0 Prioritní země 7,8 7,9 7,5 8,4 9,411,0 Zájmové země 5,1 4,8 5,4 5,5 5,7 Ostatní 1,8 2,1 2,4 2,1 2,3

EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ EXPORTNÍ FINANCOVÁNÍ A POJIŠTĚNÍ inovace produktů a služeb posílení kapacity bankovního systému usnadnění přístupu ke zdrojům financování exportu NOVÁ PROEXPORTNÍ POLITIKA Oblasti změn: Zdroje a kapacita pro exportní financování Produkty (inovace, diverzifikace exportu a rozvoj mezinárodní spolupráce) Zjednodušení a usnadnění přístupu k exportnímu financování Legislativní zabezpečení státní podpory exportu Projekt kanceláří ČEB v zahraničí

EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ EXPORTNÍ FINANCOVÁNÍ A POJIŠTĚNÍ INOVACE PRODUKTŮ A SLUŽEB Zajištění zdrojů pro exportní financování pro rok 2012: ČEB:660 miliónů Kč na podporu činnosti posílení likvidity ČEB z volných zdrojů státního rozpočtu formou půjček EGAP:1 miliarda Kč do pojistných fondů IMU:systém dorovnávání úrokových rozdílů 150 miliónů Kč Předpoklady pro následující kapacitu exportního financování: ČEB:25 miliard Kč přímých úvěrů EGAP:50 miliard Kč pojištění a záruky

EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ EXPORTNÍ FINANCOVÁNÍ A POJIŠTĚNÍ INOVACE PRODUKTŮ A SLUŽEB / V ROCE 2012 Legislativní změny: IMU:Dorovnávání úrokových rozdílů komerčním bankám - novela zákona č. 58/1995, Sb. o pojišťování a financování vývozu se státní podporou – v legislativně právním procesu Odstranění problému zdanění pojistných plnění –novela zákona č. 458/2011 Sb., o změně zákonů souvisejících se zřízením jednoho inkasního místa a dalších změnách daňových a pojistných zákonů – v legislativně právním procesu. Garance ČEB pro oblast financování malých a středních podniků: dohoda ČEB s ČSOB o spolupráci

EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ EXPORTNÍ FINANCOVÁNÍ A POJIŠTĚNÍ INOVACE PRODUKTŮ A SLUŽEB / DO KONCE ROKU 2012 A V ROCE Dohody o poskytování garancí ČEB Zastoupení ČEB v Turecku Vznik Platformy exportního financování 2013 Nový produkt - Částečné pojištění EGAP Velké obchodní případy / Procesní mechanismus exportního financování a pojištění Státní podpora exportu formou tzv. vázané pomoci

EXPORTNÍ STRATEGIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO OBDOBÍ Děkuji Vám za pozornost.