Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A3_Slovesa s neodlučitelnými předponami Téma: Německá.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_18 Autor: Ing. Milana Zuhlová Anotace: Tento materiál je možné využít ústní i písemnou formou buď při výkladu nového učiva nebo.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,8_09_WAS.
Předložky se 3. a 4. pádem VY_32_INOVACE_02-16 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_149 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_34_Německý jazyk_préteritum, perfektum silných.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_11_NJ_POMOCNESLOVESOSEIN téma Pomocné sloveso sein.
Německý jazyk – Gramatické jevy
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_14.
Préteritum sloves haben, sein, werden VY_32_INOVACE_02-17 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Menschen und Häuser TémaSkloňování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_171_BUDOUCÍ ČAS Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 6: Unsere Freizeit Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A12_Préteritum pravidelných sloves Téma: Německá gramatika.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A15_Perfektum sloves sein a haben Téma: Německá gramatika.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_09_NJ9_Préteritum slovesa sein TEMA: Préteritum slovesa sein ČÍSLO.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_105 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,7_.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,9_19_PŘIVLASTŇOVACÍ.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.15_perfektum_2_cast Datum : Ročník : devátý.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_03_OBECNÉ_VÝKLADY_O_.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_15 Autor:Ing. Milana Zuhlová Anotace: Tento výukový materiál vysvětluje základní pravidla tvorby rozkazovacího způsobu slabých.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11 Autor: Ing. Milana Zuhlová Anotace: Tento materiál je možné využít písemnou i ústní formou při výkladu nového učiva nebo k.
URČENÍ ROVNICE LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_9_Určení rovnice lineární.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jičín, 17. listopadu 109 Název materiálu VY_32_INOVACE_VII_Nj3_10 AutorMgr.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_02 Trennbare Verben TEMA:Jazyková.
Sloveso „sprechen“ v přítomném čase
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY
SLOVNÍ DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Anotace: Německý jazyk pro 9. ročník
Písemné sčítání a odčítání do milionu
Object pronouns Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUMu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Slovesa s Odlučitelnými předponami
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
DOPLNĚK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Množné číslo podstatných jmen 2 - opakování
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Německý jazyk – Cvičení na podporu konverzace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Karla Klíče Hostinné AUTOR: Mgr
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Jednotky hmotnosti Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.4.01
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A3_Slovesa s neodlučitelnými předponami Téma: Německá gramatika pro 8. a 9. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

Mgr. Lenka Kudrnová

Přehled neodlučitelných předpon tyto předpony jsou vždy neodlučitelné a nepřízvučné = časuje se celý slovesný tvar be-, ge-, ent-, emp-, er-, ver-, zer-

Některá slovesa s neodlučitelnou předponou bedeuten=znamenat beginnen=začít begrüβen=pozdravovat bekommen=dostat bemerken=pozorovat beraten=poradit bestellen=objednat besuchen=navštěvovat bewundern=obdivovat bezahlen=zaplatit gefallen=líbit se gehören=patřit gewinnen=vyhrát empfehlen=doporučit entschuldigen=omluvit se entscheiden=rozhodnout

Některá slovesa s neodlučitelnou předponou erfahren=zažít, dozvědět se erfinden=vynalézt erfrischen=občerstvit se erfüllen=plnit, splnit ergänzen=doplnit erkälten sich=nastydnout se erklären=vysvětlit erleben=prožít, zažít erwarten=očekávat erzählen=vyprávět verbinden=spojit verbringen=strávit vergessen=zapomenout verkaufen=prodávat verlassen=opustit verstehen=rozumět zerrbrechen=rozbít

Časování erleben verstehen 1. ich 2. du 3. er, sie, es 1. wir 2. ihr 3. sie 1. ich 2. du 3. er, sie, es 1. wir 2. ihr 3. sie erlebt erleben erlebst erleben erlebe verstehst verstehen versteht verstehe versteht verstehen

Najdi k větě její překlad Ich vergesse heute nichts. Nezapomněl jsem dnes nic. Wo verbringst du deine Urlaub? Kde strávíš dovolenou? Erfüllt Peter seine Aufgabe? Splnil Petr úkol? Wer zerrbricht den Teller? Kdo rozbil talíř? Ergänzen wir ganze Übung! Doplňme celé cvičení! Verlasst ihr unsere Klasse? Opustíte naši třídu? Sie besuchen uns im Krankenhaus. Navštěvují nás v nemocnici.

Doplň tabulku, každé ze sloves použij ve vlastní větě ich verstehe du beginnst er erlebt wir verlassen ihr bekommt sie erfahren

AutorMgr. Lenka Kudrnová Vytvořeno dne Odpilotováno dneve tříděVIII. A, VIII. B Vzdělávací oblastJazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oborCizí jazyk TémaNěmecká gramatika pro 8. a 9. ročník NázevSlovesa s neodlučitelnými předponami Klíčová slovaNeodlučitelné předpony, přehled některých sloves s neodlučitelnými předponami, časování sloves s neodlučitelnými předponami, překlad vět, doplň tabulku časování sloves s neodlučitelnými předponami

ANOTACE 1)Výklad Jedná se o materiál určený k výkladu gramatického učiva – slovesa s neodlučitelnými předponami při výuce německého jazyka v osmém ročníku ZŠ. Tento materiál slouží k seznámení se s neodlučitelnými předponami i s nejznámějšími slovesy, které je obsahují. Žáci se naučí tato slovesa časovat, procvičí si překlady vět s těmito slovesy. Na jeho konci je zařazena samostatná práce, kterou žáci stráví cca 10 minut. Vlastní tvorba