Z ÁKLADY ŠPANĚLŠTINY Seznámení s osobními zájmeny a nepravidelným slovesem „SER“ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785. Provozuje.
Advertisements

PRÉTERITO INDEFINIDO VERBOS REGULARES
Los pronombres del objeto directo
ČASOVÁNÍ PRAVIDELNÝCH SLOVES VE ŠPANĚLŠTINĚ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_348.ŠPJ.34 Sloveso GUSTAR - prezentace.
IMPERATIVO POSITIVO Y NEGATIVO. AnotaceIMPERATIVO Klíčová slovaimperativo, habla, no comas, tú, negativo PředmětŠpanělský jazyk AutorMgr. Eva Šimonková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Anotace – Otázky Anotace - Pracovní list k procvičení tvoření otázek pomocí tázacích zájmen, překlad vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Snellův zákon Číslo DUM: III/2/FY/2/3/19 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou Eurobankovek. AutorČekalová Sylva JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zdeňka Soprová, Bc. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Anotace - Animals Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština, angličtina Očekávaný výstup - Plynulé.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Anotace – Měsíce v roce Anotace Pracovní list k procvičení slovní zásoby – doplnění chybějících slov, spojování slov s čísly měsíců, křížovka, spojování.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti - Úvěry AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup seznámení se základními pojmy úvěrové politiky.
PRÉTERITO INDEFINIDO VERBOS REGULARES 1
Správa fotografií v Adobe Lightroom I.
ZÁJMENA NEURČITÁ A ZÁPORNÁ
SLOVESA SE ZMĚNOU KMENOVÉ SAMOHLÁSKY
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Prezentace fotografií v Adobe Lightroom
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
PROBLEMAS DE SALUD Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Volně žijící zvířata – rybník, potok
ČASOVÁNÍ PRAVIDELNÝCH SLOVES VE ŠPANĚLŠTINĚ
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN
EL ASPECTO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
Obrazový materiál pro pracovní list – Masky
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
STEJNÉ Pracovní listy Poznáš, které obrázky jsou stejné? Najdi je a spoj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Název projektu: Moderní škola
Rozvíjíme pozornost a soustředění
SER ESTAR HABER Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
Pracovní listy zaměřené na vybavení jízdního kola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti snímku
Přírodní vědy DUM 15 KOLOBĚH VODY
Správa fotografií v Adobe Lightroom II.
SER ESTAR HABER Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
Co sem nepatří (2)? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Kříž. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Přírodní vědy DUM 23 HOUBY - TEST
Interaktivní příklad na dělení napětí a proudu v elektrickém obvodu
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Tělesa –čtyřboký hranol
Nový dokument v Adobe Photoshop
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Základní obeznámení s programem
Rozumíš mi 2 HRAČKY Čtecí list:
Fyzika – procvičování převodů jednotek délky, hmotnosti, času a objemu
ČESKÝ JAZYK ŽIVOTNÁ A NEŽIVOTNÁ PODSTATNÁ JMÉNA RODU MUŽSKÉHO
Představujeme a sestavujeme krychli
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Interaktivní příklad na dělení proudu v elektrickém obvodu
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
Obrazový materiál pro pracovní list – Masky
Transkript prezentace:

Z ÁKLADY ŠPANĚLŠTINY Seznámení s osobními zájmeny a nepravidelným slovesem „SER“ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

PROJEKT MŠMT Název projektu školyVybavení odborných učeben moderními technologiemi Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AnotaceZájmena, sloveso „být“ Klíčová slovaPronombres, verbo „ser“ PředmětŠpanělský jazyk AutorMgr. Eva Šimonková JazykŠpanělský jazyk Druh učebního materiáluPrezentace, výklad, pracovní list Potřebné pomůckyPC, interaktivní tabule Cílová skupinaStudenti střední školy Druh interaktivityVýklad pomocí prezentace, procvičení ZdrojeSeznam viz poslední strana

Cílem prezentace je seznámit studenty s osobními zájmeny ve španělštině a s nepravidelným slovesem být (SER). Prezentace je určena pro studenty středních škol. Po vysvětlení problematiky a uvedení příkladů následuje procvičení. Studenti se vyjádří. Následuje kliknutí a poté se objeví správné řešení.

OSOBNÍ ZÁJMENA: jednotné číslomnožné číslo 1.os.jáYOmy NOSOTROS NOSOTRAS 2.os.tyTÚvyVOSOTROS VOSOTRAS 3.os.onÉLoniELLOS onaELLAonyELLAS VyUSTEDVyUSTEDES

N EPRAVIDELNÉ SLOVESO BÝT – „ SER “ Španělská slovesa mohou být pravidelná, částečně nepravidelná a nebo zcela nepravidelná. Následující sloveso patří ke zcela nepravidelným slovesům: yoSOYnosotros, -asSOMOS túERESvosotros, -asSOIS élESellosSON ellaellas ustedustedes

U VEĎ O JAKOU OSOBU SLOVESA „ SER “ SE JEDNÁ, DOPLŇ VHODNÉ ZÁJMENO : SON SOMOS SOY ERES SOIS ES ellos, ellas, ustedes nosotros, nosotras yo tú vosotros, vosotras él, ella, usted

P ŘÍKLADY POUŽITÍ SLOVESA „SER“ Odkud jsi?¿De dónde eres? Jsem z Prahy.Soy de Praga. Jsem Čech.Soy checo. Odkud je on?¿De dónde es él? On je ze Španělska.Él es de Espaňa. On je Španěl.Él es espaňol. Co je to?¿Qué es? To je kniha.Es un libro. Kdo je to?¿Quién es? To je Juan.Es Juan.

O DPOVĚZ NA OTÁZKY : ¿De dónde eres? ¿De dónde es Juan? ¿De dónde son ellos? ¿Qué es? ¿Quién es? ¿De dónde sois vosotros? Soy de Praga. Soy checo. Juan es de Espaňa, es espaňol. Ellos son de Espaňa, son espaňoles. Es un libro. Es Juan. Nosotros somos de Espaňa, somos espaňoles.

V YTVOŘ VHODNOU OTÁZKU : Soy de Praga, soy checo. Él es espaňol, es de Madrid. Es un libro. Es María. Nosotros somos espaňoles. ¿De dónde eres? ¿De dónde es él? ¿Qué es? ¿Quién es? ¿De dónde sois vosotros?