Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Franchising Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Tkáčová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Franchising Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Tkáčová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací."— Transkript prezentace:

1 Franchising Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Tkáčová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. VY_62_INOVACE_ ledna 2014

2 Franchising - doslova „býti svobodným” je ověřenou metodou vydělávání peněz, kterou s úspěchem používají v mnoha oborech tisíce a tisíce podnikatelů na celém světě 2

3 3 Možnosti Idea franchisingu nespočívá pouze na prodeji nároku k užívání loga sítě nebo ochranné značky zboží, ale je to celý systém řízeného podnikání Odběratel licence (franchisant) může totiž počítat ze strany poskytovatele licence (franchisora) se systémovou a systematickou péčí

4 4 školeními pro sebe a svůj tým, na marketingové kampaně podporující prodej či na know-how pro daný obor franchisant předává franchisorovi jakýsi vstupní poplatek za udělení licence v průběhu celé doby trvání kontraktu - převádí ve prospěch poskytovatele určité procento svých příjmů

5 5 majitelé franchisové sítě využívají peníze pro celý systém slouží všem odběratelům licence – například na marketingové výzkumy, vývoj nových produktů či reklamní kampaně franchisant využívá ve své činnosti zkušenosti, znalosti a metody vypracované franchisorem

6 6 ve vedení v spravování v řízení vlastní firmy !!! tam kde je svoboda, musí být i odpovědnost za vlastní rozhodnutí !!! Svoboda

7 7 ve franchisingu odpovědnost držitele franchisové licence spočívá v podřízení se podmínkám uzavřeným ve smlouvě franchisovou licenci poskytuje (franchisor, popřípadě tzv. master franchisor). On je vlastníkem značky zboží a obchodní značky franchisové sítě.

8 8 Nejčastějí spojené s řetězci rychlého občerstvení typu McDonald’s či Subway v USA lidé utratí každý třetí dolar za produkty a služby poskytované franchisovými řetězci

9 9 Příklady prodej a nákup bytů a domů zprostředkovávají realitní kanceláře založené na franchisingu tyto domy a byty pak rekonstruují, obnovují a střeží firmy spadající do franchisových řetězců

10 10 automobily opravují servisy založené na franchisingu ty nakupují náhradní díly u prodejců fungujících na principu franchisingu auta myjí také v myčce, která patří do franchisového řetězce

11 11 Základní principy franchisingové spolupráce: 1. Franchisor je vlastníkem ochranné známky a značky franchisingové sítě 2. Franchisor sám otestoval podnikatelský záměr a prokázal jeho rentabilitu 3. Franchisant vede podnik pod jménem franchisora jako nezávislý podnikatel: jeho výdělkem je zisk vytvořený při této činnosti

12 12 4. Franchisant financuje podstatnou část investice do otevření podniku a nákupu zboží 5. Franchisant je vlastníkem majetku v podniku 6. Franchisor předává franchisantovi znalosti o tom, jak správně podnikat (know-how)

13 13 7. Franchisant hradí licenční poplatky a rovněž měsíční franchisingový poplatek za používání know-how (přímo formou poplatků, anebo nepřímo v maržích na produktech, které mu prodává franchisor) 8. Franchisant určuje ceny zboží nebo služeb ve svém podniku. Zisk (je-li takový) nezávisí tedy pouze na výši prodeje, ale také na sjednané marži na produktech

14 14 9. Franchisor má obvykle určitý vliv na druh a rozmanitost sortimentu v podniku 10. Pravidla pro spolupráci franchisora s franchisantem upravuje franchisingová smlouva a pokyny, jak správně podnikat v rámci franchisingu obsahuje operační manuál

15 15 Pro koho je vhodný kdo se nerad podřizuje nařízeným postupům kdo našel na trhu mezeru kdo má dostačující množství prostředků pro podnikání kdo již získal zkušenosti v oboru, ve kterém chce podnikat

16 16 je dobré, pokud již má ustálené obchodní kontakty ostatní by měli využít možnost zaštítit se franchisingovou značkou, která jim poskytne šanci se rychleji rozvíjet na začátku podnikání

17 17 Zdroje:


Stáhnout ppt "Franchising Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Tkáčová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací."

Podobné prezentace


Reklamy Google