Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Anotace: Obor čísel 0-100, zaokrouhlování čísel na desítky, rýsování podle předlohy. Autor: Vanda Šimonová Jazyk: Český Vzdělávací oblast: Matematika Očekávaný.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Anotace: Obor čísel 0-100, zaokrouhlování čísel na desítky, rýsování podle předlohy. Autor: Vanda Šimonová Jazyk: Český Vzdělávací oblast: Matematika Očekávaný."— Transkript prezentace:

1 Anotace: Obor čísel 0-100, zaokrouhlování čísel na desítky, rýsování podle předlohy. Autor: Vanda Šimonová Jazyk: Český Vzdělávací oblast: Matematika Očekávaný výstup: Žák sčítá a odčítá čísla v oboru do 100, žák zaokrouhluje dané číslo na desítky, žák rýsuje úsečky. Klíčová slova: 0-100, zaokrouhlování na desítky, rýsování Druh učebního materiálu: prezentace s obrázky Cílová skupina: Žák Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Stupeň a typ vzdělávání: 1. stupeň, 1. období Typická věková skupina: 7-8 let Metodické doporučení: snímky 7, 10 a 12 lze vytisknout Ověřeno v praxi dne: Ve třídě: 2. VY_32_INOVACE_58

2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vanda Šimonová. Dostupné na 2. ROČNÍK Matematika s příběhem

3 Jednou takhle ve středu odpoledne přišel na návštěvu za Šmudlíkem kocour Kryšpín. Trochu ho zábly tlapky, tak vyskočil na Šmudlíkovu boudu a přivřenýma očima sledoval ptáčky, kteří zobali semínka v krmítku na jabloni. Lída jim tam připravovala pohoštění, když teď mrzne a všude leží sníh. Slétala se tam rozmanitá společnost. Sýkorky modřinka i parukářka, uhelníček i koňadra spolu soupeřily, kdo sezobe víc. Ale stejně vždycky vyhrál tlustý kos, protože když přiletěl, tak všechny ptáčky z krmítka vytlačil. V přírodě vždycky vyhraje ten nejsilnější.

4 Zaokrouhlování na desítky: PAMATUJ SI: čísla 1,2,3,4 zaokrouhlujeme dolů čísla 5,6,7,8,9 zaokrouhlujeme nahoru

5 A proto také čísla od 11 do 19 zaokrouhlujeme následovně: 10 11,12,13,14 15,16,17,18,19 20

6 Kryšpín se ze všech sil snažil ptáčky počítat. Jedna, pět, tři, dvacet ….. Takhle kocouři asi počítají, protože nechodí do školy. Potom se přikolébal Šmudlík, který si byl uvnitř chalupy slupnout uvařené maso. Oba kamarádi se pozdravili. Haf a mňau. Šmudlík se uvelebil do boudy a začala konverzace. „Šmudlíku?“ „Chrrrr, pšššš.“ „Šmudlíku, ty spíš? Mňááááu!“ „Co chcešššš?“ „Šmudlíkuuuuu!“

7 Ten divný rozhovor netrval dlouho, protože Šmudlík se dost najedl a opravdu usnul. Kryšpín se nudil… = = = = = = = = = = = =

8 Správné výsledky: = = = = = = = = = = = = 0

9 A tak Kryšpín zase sledoval ptáčky na krmítku. Zrovna tam přiletěl rozčepýřený vrabčák. Najednou někde uvnitř Kryšpína začala vítězit šelma. Přikrčil se, vytáhl drápky, aby jeho odraz od střechy boudy byl co největší a chystal se k velkému skoku. Vrabčák zabraný do zobání máku přestal být ostražitý. Kryšpín se odrazil od boudy, vytasil zuby a drápky, které skoro až zajiskřily, jak byly ostré. Skočil. Byl to snad nejdelší skok v jeho životě….

10 Zaokrouhlete na desítky: (Doplň znak na zaokrouhlování tečkou.) 12 = 16 = 17 = 5 = 11 = 13 = 19 = 14 = 9 = 7 = 15 = 6 =

11 Výborně, tady máte správné výsledky. Vystřídejte se u tabule a elektronickým perem doplňte znak pro zaokrouhlování

12 Podle pravítka zkuste narýsovat podobné krmítko.

13 Ptáčkům v zimě můžete pomoci i vy.

14 A tak se tedy Kryšpín vší kocouří silou odrazil od boudy a asi chtěl ulovit toho neopatrného vrabčáka…. Naštěstí se v tu chvíli probudil Šmudlík, mohutně štěknul, vrabčák se lekl a uletěl, Kryšpín se také leknul a rozplácl se do sněhu pod strom. Naštěstí se mu nic nestalo. Sněhu bylo opravdu hodně a navíc, kočka i kocour totiž mají devět životů. „Promiň, kamaráde,“ povídá Šmudlík. „Haf.“ Ale Kryšpín se smál na celé kolo. „Mňááááu. To nic, Šmudlíku. Kdybych tomu vrabčákovi ublížil, asi bych toho litoval. Vlastně jsi mě zachránil. Jsi dobrý kamarád.“ A potom se oba radostně váleli ve sněhu a bylo jim….zvířátkově.

15 Citace Obrázky - klipart


Stáhnout ppt "Anotace: Obor čísel 0-100, zaokrouhlování čísel na desítky, rýsování podle předlohy. Autor: Vanda Šimonová Jazyk: Český Vzdělávací oblast: Matematika Očekávaný."

Podobné prezentace


Reklamy Google