Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Anotace: Shrnutí učiva předložky, cvičení Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace, český jazyk Očekávaný výstup:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Anotace: Shrnutí učiva předložky, cvičení Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace, český jazyk Očekávaný výstup:"— Transkript prezentace:

1 Anotace: Shrnutí učiva předložky, cvičení Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace, český jazyk Očekávaný výstup: Žák určuje slovní druhy Klíčová slova: předložky, cvičení Druh učebního materiálu: Prezentace se shrnutím učiva a cvičeními Cílová skupina: žák Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, druhé období Typická věková skupina: 10 až 12 let Metodické doporučení: Lze využít pro výklad i pro shrnutí učiva na konci školního roku, snímky se cvičeními se mohou žákům vytisknout. Ověření v praxi ověřeno dne: Ve třídě: 5.

2 Český jazyk a literatura Závěrečné opakování učiva 5. ročníku Závěrečné opakování učiva 5. ročníku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vanda Šimonová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

3 Předložky o Předložky jsou slova neohebná o Předložky jsou samostatný slovní druh o Předložky stojí před podstatnými jmény, zájmeny a číslovkami o Předložky píšeme vždy zvlášť o Mezi předložku a následující výraz můžeme obvykle vložit další slovo (pomůcka při rozhodování se mezi předložkou a předponou) o Předložky samy o sobě nejsou větným členem o Předložku s, se – píšeme ve spojitosti se 7. pádem o Předložku z, ze – píšeme ve spojitosti s 2. pádem

4 Při diktátu se někdy mohou předložky plést s předponami, ale PŘEDLOŽKU musíme vždy napsat zvlášť.

5 Procvič si: Vyhledej v textu předložky a barevně je vyznač: Někdy se člověk sám diví, co dokáže. Proč dnes nemáš na hlavě tu hezkou čepici? Před třemi dny jsme byli v kině. Jana již nesedí vedle mě. Ráno se u našich vrat objevila toulavá kočka. Unikl nebezpečí jen o vlásek. Okolo jejich domu se prohnalo rychlé auto. Máš to? Lucka se šla projít se svou sestrou Lenkou. Pojď mezi nás. Já mám jen tři.

6 Správné řešení Někdy se člověk sám diví, co dokáže. Proč dnes nemáš na hlavě tu hezkou čepici? Před třemi dny jsme byli v kině. Jana již nesedí vedle mě. Ráno se u našich vrat objevila toulavá kočka. Unikl nebezpečí jen o vlásek. Okolo jejich domu se prohnalo rychlé auto. Máš to? Lucka se šla projít se svou sestrou Lenkou. Pojď mezi nás. Já mám jen tři.

7 Nepleť si používání předložek s, se a z, ze. Doplň správně: Na svačinu jsem si vzal rohlík – máslem. Jana přišla i – fenkou Zarou. Babička vyndala – ošatky všechna vajíčka. Odjíždím – města. – čeho jsi dnes dostal známku? Musíš – kola ven! – poctivostí nejdál dojdeš. Můj tatínek pochází – Mladé Boleslavi. Vše mi vyprávěl – smíchem.

8 Nepleť si používání předložek s, se a z, ze. Doplň správně: Na svačinu jsem si vzal rohlík s máslem. Jana přišla i s fenkou Zarou. Babička vyndala z ošatky všechna vajíčka. Odjíždím z města. Z čeho jsi dnes dostal známku? Musíš z kola ven! S poctivostí nejdál dojdeš. Můj tatínek pochází z Mladé Boleslavi. Vše mi vyprávěl se smíchem.

9 Utvoř věty s těmito předložkami: mezi, kromě, mimo, skrze, během, vedle, okolo, podle, vůči, kvůli

10 KONEC


Stáhnout ppt "Anotace: Shrnutí učiva předložky, cvičení Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace, český jazyk Očekávaný výstup:"

Podobné prezentace


Reklamy Google