Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Anotace: Druhy vět Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák rozliší v textu druhy.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Anotace: Druhy vět Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák rozliší v textu druhy."— Transkript prezentace:

1 Anotace: Druhy vět Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák rozliší v textu druhy vět podle postoje mluvčího a k jejich vytvoření volí vhodné jazykové i zvukové prostředky Speciální vzdělávací potřeby: individuální práce dětí s SPU u interaktivní tabule, doplňování, ústní kontrola, myšlenkové schéma ve snímku č. 3 Klíčová slova: druhy vět Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, první období Typická věková skupina: let Metodické doporučení: snímek č. 9 doporučuji dětem vytisknout jako PL Ověření v praxi ověřeno dne: Ve třídě: 3. ročník

2 Druhy vět Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Vacková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: www.rvp.cz Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

3 Druhy vět

4 Věty oznamovací větami něco oznamujeme píšeme za nimi tečku. melodie hlasu na konci věty klesá

5 Věty tázací otázky větami se na něco ptáme píšeme za nimi otazník ? melodie hlasu na konci může stoupat i klesat

6 Věty rozkazovací větami něco rozkazujeme, zakazujeme za větou, která je mírným rozkazem, píšeme tečku. za větou, která je důrazným rozkazem, píšeme vykřičník ! melodie hlasu klesá nebo i stoupavě klesá

7 Věty přací větami vyjadřujeme přání za větami píšeme tečku nebo vykřičník (je – li přání s důrazem)., ! melodie hlasu klesá nebo stoupavě klesá

8 Umíš správně doplnit znaménka na konci vět?

9 Doplň znaménka na konci vět. ? ! Máme vám Kristin něco zazpívat___ To máme ale štěstí___ Anna a já jsme už byly skoro ochraptělé, ale nechtěly jsme přestat, dokud bychom Kristin opravdu nerozveselily, i když to dá práci___ (1.) Zpívejte si tu jak chcete___ Já si jen trochu vyjdu ven___ (2.) Rozhodly jsme se, že přestaneme působit lidem radost____ Anna mě zatáhla do koutka a šeptala mi: „Nemyslíš, že vypadá nesměle a zakřiknutě___ Co kdybychom to přece ještě zkusily a popovídaly si s ním a povzbudily ho, jak říkala paní učitelka, víš___“ A tak jsme se rozhodly, že to zkusíme____ ( 3.)

10 Možné řešení. ? ! Máme vám Kristin něco zazpívat ? To máme ale štěstí ! Anna a já jsme už byly skoro ochraptělé, ale nechtěly jsme přestat, dokud bychom Kristin opravdu nerozveselily, i když to dá práci. (1.) Zpívejte si tu jak chcete! Já si jen trochu vyjdu ven. (2.) Rozhodly jsme se, že přestaneme působit lidem radost. Anna mě zatáhla do koutka a šeptala mi: „Nemyslíš, že vypadá nesměle a zakřiknutě ? Co kdybychom to přece ještě zkusily a popovídaly si s ním a povzbudily ho, jak říkala paní učitelka, víš?“ A tak jsme se rozhodly, že to zkusíme. (3.)

11 Citace 1. LINDGRENOVÁ, Astrid. Děti z Bullerbynu. Praha: Albatros, 2009, str.130. ISBN LINDGRENOVÁ, Astrid. Děti z Bullerbynu. Praha: Albatros, 2009, str.131. ISBN LINDGRENOVÁ, Astrid. Děti z Bullerbynu. Praha: Albatros, 2009, str.132. ISBN


Stáhnout ppt "Anotace: Druhy vět Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák rozliší v textu druhy."

Podobné prezentace


Reklamy Google