Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Multichannel ve světe ecommerce Konference Multichannel 29.4.2015 Simona Kijonková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Multichannel ve světe ecommerce Konference Multichannel 29.4.2015 Simona Kijonková."— Transkript prezentace:

1 Multichannel ve světe ecommerce Konference Multichannel Simona Kijonková

2 Multichannel distribuční kanály v ecommerce

3 Osobní odběrAutomatické boxy Home deliveryExpress kurýr

4 ●Poštomat ●Balíkomat ●Alzabox ●Česká Pošta ●PPL ●DPD ●Geis ●GLS ●Intime ●Zásilkovna ●Messengers ●Alza ●Zásilkovna Automatické boxy Home delivery Express kurýr

5 Fenomén výdejních míst je tu s námi stále

6 ●Franšízing ●Výdejní místa – Pobočky ●Prodejní outsorcing Osobní odběr

7 Počet výdejních míst v ČR dle přepravců ●26,23 %Geis Parcel - franšízing + trafiky (2014 / 453) ●26 %Baliczech – trafiky (2015 / 449) ●23,85 %PPL Partner – franšízing (2011 / 412) ●14,41 %Zásilkovna - franšízing + vlastní výdejní místa (2010 / 249) ●6,02 %DPD Parcel – franšízing (2012 / 104) ●2,55 %GLS (2015 / 44) ●0,92 %Uloženka - vlastní výdejní místa (2010 / 16) 23,85 % PPL 26 % Baliczech 26,23 % Geis 14,41 % Zásilkovna 6,02 % DPD Zdroj.: Zásilkovna 2015

8 Počet výdejních míst v SR dle přepravců ●38,18 %Zásilkovna - franšízing + vlastní výdejní místa ●35,15 %DPD Parcel - franšízing ●26,06 %GLS ●0,61 %Uloženka - vlastní výdejní místa Zdroj.: Zásilkovna ,18 % Zásilkovna 35,15 % DPD 26,06 % GLS

9 Počet výdejních míst v HU a PL dle přepravců ●100 %Zásilkovna - franšízing + vlastní výdejní místa Zdroj.: Zásilkovna % Zásilkovna

10 Podíl jednotlivých kanálů v košíku Napříč brandy a kategoriemi

11 woox.cztisknulevne.czcocky-kontaktni.cz Móda a fashion woox.cz ●Zásilkovna 50 % ●ČP 30 % ●PPL 20 % tisknulevne.cz ●Vlastní prodejny 27 % ●Zásilkovna 15 % ●Prodejní outsourcing Zásilkovna 2% ●ČP a PPL Home delivery 54 %, ostatní 4% Počítače&Hardware Léky a zdraví ? cocky-kontaktni.cz ●Česká pošta 35 % ●Zásilkovna 32 % ●PPL 9,7 % ●Uloženka 3,5 % ●Vlastní výdej 1,4 % ●Ostatní 18,5 %

12 Máme na to, být světovou jedničkou? Špička současného českého trhu ve srovnání s celosvětovou špičkou

13 Detail produktu

14 Nákupní košík

15 Retail vstupuje do online světa - uspěje?

16 H&MH&M answear.cz Komu konkurují? zoot.czwoox.cz

17 Bellinda astratex.czXpradlo.cz Komu konkurují?

18 A co potraviny?

19

20 Proč se vyplatí prodejní oursorcing?

21 TESCO - Národní třída

22 Příklad - VIVANTIS ●v ecommerce se mu dařilo a daří více než skvěle ●otevřel vlastní pobočku v Praze na Florenci ●vysoké vstupní náklady – 3 mil. CZK „Celkové hospodaření uzavřel Vivantis se ztrátou 5 milionů Kč (po zdanění) – podílely se na ní zejména investice do otevření výdejního místa v Praze“ Zdroj: lupa.cz Zdroj.: Lupa.cz

23 Zásilkovna: Pobočka a Obchod Kč ●žádné vstupní náklady ●možnost vlastního brandingu ●možnost tvorby marketingových kampaní ●zlomek za režie vlastní prodejny ●know-how předá Zásilkovna ●´můžete vyzkoušet prodej v retailu a nezkrachovat :-)

24 Příklad z praxe od Funguje to!!! „Když jsme otevírali vlastní prodejnu na Florenci, tak jsme investovali 0,5 mil. do jejího otevření a dalšího 0,5 mil. do reklamy.“ “Stejných čísel jsme ale dosáhli v krátkém horizontu na prodejně v Brně, kam jsme zařadili Zásilkovnu, a to bez investice 0,5 mil. do reklamy! = okamžitá úspora za reklamu se stejným efektem do revenue“ Michal Pěnička Tisknu Levně Vlastní prodejna vstupní investice Kč!

25 Vlastní pobočka: 1 mil. CZK = pronájem, kauce, realitka, stavební úpravy prodejny, interiér prodejny, kamerový systém, zabezpečení, nábor zaměstnanců, zaškolení zaměstnanců, BOZP, pojištění prodejny, označení prodejny, reklama na prodejnu Navíc je zde nižší trafic zákazníků Návratnost těchto investic je až za 3 roky X Pobočka & Obchod: 2% z celkového obratu e-shopu na dvou prodejnách Zásilkovny Za současně nulových vstupních nákladů Navíc! Výdej zásilek zdarma v rámci měsíčního fee, které ani neodpovídá nákladům do variabilního nákladu na 1 zaměstnance měsíčně ! Okamžitý traffic = vyšší revenue Michal Pěnička Tisknu Levně Tisknu levně: Vlastní pobočka vs. Zásilkovna Pobočka & Obchod

26 Prodejní outsourcing retail vs online

27 Hranice ČR by neměly být pro eshopy bariérou Buďte nejen multichannel, ale i cross border!

28 Kam všude už se vydala Zásilkovna?

29 ●48 % z 6 000, s námi spolupracujících eshopů, obchoduje do zahraničí Naše eshopy se nebojí!

30 ASTRATEX 4/4 ČOČKY KONTAKTNÍ 19/19 AMAZON 13/13 PARFUMES 8/8 A jak fungují v zahraničí ostatní eshopy? ALZA 26/2 LÉKÁRNA 1/1 PILULKA 1/1

31 Děkuji za pozornost Konference Multichannel 2015 Simona Kijonková Tel


Stáhnout ppt "Multichannel ve světe ecommerce Konference Multichannel 29.4.2015 Simona Kijonková."

Podobné prezentace


Reklamy Google