Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Nový KIVS Technologická část Ing. Libor Neumann, CSc.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Nový KIVS Technologická část Ing. Libor Neumann, CSc."— Transkript prezentace:

1 Nový KIVS Technologická část Ing. Libor Neumann, CSc.

2 Obsah  Nový KIVS – základní principy  Vztah RS KI ISVS a nového KIVS (co řeší a co ne)  Obsah 1. etapy  Obsah 2. etapy

3 Nový KIVS - principy Komunikační infrastruktura veřejné správy  Trvale udržovatelná, efektivní a bezpečná infrastruktura  Prostředí pro efektivní sdílení dat a elektronickou komunikaci ve VS  Nový KIVS se skládá ze - služeb přenosové infrastruktury (přípojky, linky) - služeb integrátora společné KI (sítě) - centrálně zajišťovaných služby nad KI (monitoring)  Propojování dalších sítí se společným KIVS - KI subjektů VS - Regionální sítě - Samospráva

4 Nový KIVS - principy  Služby přenosové infrastruktury - Hromadně nakupované běžné služby - Více poskytovatelů - Technologická neutralita - Tlak na zlepšování poměru cena/výkon  Služby integrátora - Vybudování a správa jednotné infrastruktury přizpůsobené potřebám VS - Propojení služeb více poskytovatelů - Zjednodušení řízení KIVS pro subjekty VS  Centrálně zajišťované služby - Nezávislý monitoring TESTCOM - Kontinuita požadovaných služeb KI - Nové služby (autentizace, autorizace, PKI, časové razítko,…)

5 Nový KIVS – principy

6 RS KI ISVS a nový KIVS RS KI ISVS – příloha BNový KIVS Hlasové základní služby 11.1 - Spojení do VTS, neveřejná telefonní síť, mobilní služby, pronájem telefonních ústředen Oddělené VŘ dle nového zákona Datové základní služby 11.2 - IP přípojka - IP konektivita,VPN, správa aktivních prvků,… Samostatná VŘ na jednotlivé druhy služeb (PI, Internet, pronájem SP, integrátor) Ostatní služby 11.3.1.1 - Centrální podpora uživatelů Je součástí jednotlivých služeb (integrátor nebo PPI) Ostatní služby 11.3.1.9 - Proaktivní dohled, 11.3.1.11 - Monitoring, vyhodnocování, řízení a dohled, 11.3.1.12 - Školení, konsultace, projektování a výstavba Součást služeb TESCOM a integrátora

7 RS KI ISVS a nový KIVS RS KI ISVSNový KIVS Ostatní služby 11.3.1.2 – UM integrovaný komunikační systém pro občany se zdravotním postižením, 11.3.1.3 - Hlasový portál VS, 11.3.1.4 – Portál/gateway VoiceXML VS, 11.3.1.5 - Call centrum, 11.3.1.6 - SMS gateway, 11.3.1.7 - WAP portál, 11.3.1.8 - Informační kiosky, 11.3.1.10 - Přístup do bilingových služeb, 11.3.1.13 - Housing, 11.3.1.14 - Služby autorizovaného přístupu, 11.3.1.15 - Adresářové služby, 11.3.1.16 - Infrastruktura veřejného klíče, 11.3.1.17 - Přístupový portál, 11.3.1.18 – TCTV telefonní centrum tísňového volání, 11.3.1.19 - Portál veřejné správy, 11.3.1.20 - Systémová integrace v projektu, 11.3.1.21 - Projekt management, 11.3.1.22 - Řízení jakosti v projektu, 11.3.1.23 - Služby přístupu k aplikacím Není součást nového KIVS

8 1.etapa

9 Obsah 1.etapy  Problémy k řešení: - Zajištění funkčnosti po skončení RS - Cena a kapacita - Start podle principů nové koncepce KIVS v rozsahu dle možností č. 40/2004 Sb

10 Obsah 1.etapy  Přenosové služby sloužící k propojení lokálních sítí VS  Připojení sítí VS k internetu  Pronájem síťových prvků  Připojení knihoven k internetu  Připojení škol k internetu  Zajištění služeb integrátora KIVS

11 Dělení balíčků RS do částí nové KIVS

12 Role integrátora  Projekční příprava a realizace migrace na nový KIVS 1. + 2.etapa  Podpůrné provozní činnosti nového KIVS - Řešení opravy či nápravy provozních poruch - Zajišťování odborné podpory při drobných změnách a modifikacích - Průběžné měření technických parametrů KIVS, zpřístupnění a zpracování výsledků - Součinnost s uživatelem KIVS - Nezávislá kontrola a ověřování parametrů KIVS - Vyhodnocování trendů a zpracování návrhů na optimalizaci KIVS v nových podmínkách - Údržba provozní dokumentace a vedení provozních evidencí  Projekční příprava a realizace rozsáhlejších změn  Vzdělávání, školení  Odborná a organizační podpora komunikace mezi subjekty zapojenými do projektu KIVS

13 Cíle a metody výběrových řízení PPI  Cíle - Snížení ceny - Navýšení kapacit - Zajištění a zlepšení uživatelských vlastností KIVS  Metody - Malý počet typů standardních služeb - Technologická neutralita - Jednoduché SLA podle potřeb VS - Výběrová kriteria

14 Služby nového KIVS

15 OVS - možnosti k výběru Možnost OVS musí zajistit pro funkci KIVS jako celku Financování Vše si zajišťuji sám Přenosovou infrastrukturu pro připojení do KIVS a integraci se společným KIVS (respektování definovaného rozhraní ) Vlastní rozpočet Využiji výběrových řízení PPI zajištěných MI a integraci své KI zajistím sám Integraci se společným KIVS (respektování definovaného rozhraní) A.Rozpočet MI B.Vlastní rozpočet Využiji výběrových řízení PPI a integračních služeb integrátora KIVS zajištěných MI Zadání a kontrolu zadaných požadavků A.Rozpočet MI B.Vlastní rozpočet

16 2.etapa

17 Obsah 2.etapy  Problémy k řešení: - Cena a kapacita - Zlepšení dostupnosti a odolnosti proti nepříznivým vlivům - Zlepšení důvěrnosti a řízení přístupů - Integrované služby (VoIP,video,…) - Mobilní přístup - Lepší služby pro podporu sdílení dat ve VS - Lepší služby pro komunikaci s veřejností

18 Způsob řešení  První kolo - Více vítězů - Rámcové smlouvy  Druhé kolo výběrových řízení - Jednotlivé projekty - Více času a zkušeností - Rozšíření technických parametrů

19 Cena a kapacita  Více poskytovatelů záměnných služeb  Stálý tlak konkurence

20 Zlepšení dostupnosti a odolnosti  Více poskytovatelů  Dynamické směrování  Redundatní prvky a linky  Záložní centra

21 Zlepšení dostupnosti a odolnosti

22 Zlepšení důvěrnosti a řízení přístupů  Šifrování na síťové úrovni  Vylepšení bezpečnostních zón a řízení přístupu (další VPN, FW, další bezpečnostní ochrany)  Monitoring neoprávněného chování (IDS,..)  Integrovaná správa uživatelů a přístupových práv (identity management) – vazba na síťové služby (individuální řízení přístupu k síťovým službám)  Využití rozšířených bezpečnostních funkcí síťových prvků

23 Integrované služby  VoIP  Video  Vyšší požadavky na vlastnosti přenosových služeb a na přenosové kapacity  Rozšířené vybavení síťových prvků (VoIP GW)

24 Integrované služby

25 Mobilní přístup  Podpora externích přístupů do vnitřních sítí  Mobilní sítě (GPRS, UMTS, WiFi,…)  Internet  Nové služby poptávané v 2.etapě  Nové bezpečnostní riziko - řízení přístupu

26 Mobilní přístup

27 Podpora sdílení dat ve VS  Nové a vylepšené služby pro podporu sdílení dat  Stanovení pravidel a rozhraní (specifikace Referenčního rozhraní)  Redundantní propojovací síť VS  Centrálně zajišťované služby - Služby pro podporu autentizace a autorizace - Metainformační služby - Certifikační služby a služby časového razítka - Dohled a provozní služby (help-line, servis,..)

28 Infrastruktura pro zlepšení komunikace s veřejností  Více komunikačních kanálů - Osobní komunikace - Telefonická komunikace - Elektronická komunikace  Komunikační služby pro zlepšení uživatelských vlastností elektronické komunikace s veřejností - Podpora integrovaného přístupu - Prostředí pro personifikaci přístupu - Autentizace a autorizace

29 Děkuji za pozornost  Kontakt tym.kivs@micr.cz


Stáhnout ppt "Nový KIVS Technologická část Ing. Libor Neumann, CSc."

Podobné prezentace


Reklamy Google