Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Nový KIVS Technologická část Ing. Libor Neumann, CSc.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Nový KIVS Technologická část Ing. Libor Neumann, CSc."— Transkript prezentace:

1 Nový KIVS Technologická část Ing. Libor Neumann, CSc.

2 Obsah  Nový KIVS – základní principy  Vztah RS KI ISVS a nového KIVS (co řeší a co ne)  Obsah 1. etapy  Obsah 2. etapy

3 Nový KIVS - principy Komunikační infrastruktura veřejné správy  Trvale udržovatelná, efektivní a bezpečná infrastruktura  Prostředí pro efektivní sdílení dat a elektronickou komunikaci ve VS  Nový KIVS se skládá ze - služeb přenosové infrastruktury (přípojky, linky) - služeb integrátora společné KI (sítě) - centrálně zajišťovaných služby nad KI (monitoring)  Propojování dalších sítí se společným KIVS - KI subjektů VS - Regionální sítě - Samospráva

4 Nový KIVS - principy  Služby přenosové infrastruktury - Hromadně nakupované běžné služby - Více poskytovatelů - Technologická neutralita - Tlak na zlepšování poměru cena/výkon  Služby integrátora - Vybudování a správa jednotné infrastruktury přizpůsobené potřebám VS - Propojení služeb více poskytovatelů - Zjednodušení řízení KIVS pro subjekty VS  Centrálně zajišťované služby - Nezávislý monitoring TESTCOM - Kontinuita požadovaných služeb KI - Nové služby (autentizace, autorizace, PKI, časové razítko,…)

5 Nový KIVS – principy

6 RS KI ISVS a nový KIVS RS KI ISVS – příloha BNový KIVS Hlasové základní služby Spojení do VTS, neveřejná telefonní síť, mobilní služby, pronájem telefonních ústředen Oddělené VŘ dle nového zákona Datové základní služby IP přípojka - IP konektivita,VPN, správa aktivních prvků,… Samostatná VŘ na jednotlivé druhy služeb (PI, Internet, pronájem SP, integrátor) Ostatní služby Centrální podpora uživatelů Je součástí jednotlivých služeb (integrátor nebo PPI) Ostatní služby Proaktivní dohled, Monitoring, vyhodnocování, řízení a dohled, Školení, konsultace, projektování a výstavba Součást služeb TESCOM a integrátora

7 RS KI ISVS a nový KIVS RS KI ISVSNový KIVS Ostatní služby – UM integrovaný komunikační systém pro občany se zdravotním postižením, Hlasový portál VS, – Portál/gateway VoiceXML VS, Call centrum, SMS gateway, WAP portál, Informační kiosky, Přístup do bilingových služeb, Housing, Služby autorizovaného přístupu, Adresářové služby, Infrastruktura veřejného klíče, Přístupový portál, – TCTV telefonní centrum tísňového volání, Portál veřejné správy, Systémová integrace v projektu, Projekt management, Řízení jakosti v projektu, Služby přístupu k aplikacím Není součást nového KIVS

8 1.etapa

9 Obsah 1.etapy  Problémy k řešení: - Zajištění funkčnosti po skončení RS - Cena a kapacita - Start podle principů nové koncepce KIVS v rozsahu dle možností č. 40/2004 Sb

10 Obsah 1.etapy  Přenosové služby sloužící k propojení lokálních sítí VS  Připojení sítí VS k internetu  Pronájem síťových prvků  Připojení knihoven k internetu  Připojení škol k internetu  Zajištění služeb integrátora KIVS

11 Dělení balíčků RS do částí nové KIVS

12 Role integrátora  Projekční příprava a realizace migrace na nový KIVS etapa  Podpůrné provozní činnosti nového KIVS - Řešení opravy či nápravy provozních poruch - Zajišťování odborné podpory při drobných změnách a modifikacích - Průběžné měření technických parametrů KIVS, zpřístupnění a zpracování výsledků - Součinnost s uživatelem KIVS - Nezávislá kontrola a ověřování parametrů KIVS - Vyhodnocování trendů a zpracování návrhů na optimalizaci KIVS v nových podmínkách - Údržba provozní dokumentace a vedení provozních evidencí  Projekční příprava a realizace rozsáhlejších změn  Vzdělávání, školení  Odborná a organizační podpora komunikace mezi subjekty zapojenými do projektu KIVS

13 Cíle a metody výběrových řízení PPI  Cíle - Snížení ceny - Navýšení kapacit - Zajištění a zlepšení uživatelských vlastností KIVS  Metody - Malý počet typů standardních služeb - Technologická neutralita - Jednoduché SLA podle potřeb VS - Výběrová kriteria

14 Služby nového KIVS

15 OVS - možnosti k výběru Možnost OVS musí zajistit pro funkci KIVS jako celku Financování Vše si zajišťuji sám Přenosovou infrastrukturu pro připojení do KIVS a integraci se společným KIVS (respektování definovaného rozhraní ) Vlastní rozpočet Využiji výběrových řízení PPI zajištěných MI a integraci své KI zajistím sám Integraci se společným KIVS (respektování definovaného rozhraní) A.Rozpočet MI B.Vlastní rozpočet Využiji výběrových řízení PPI a integračních služeb integrátora KIVS zajištěných MI Zadání a kontrolu zadaných požadavků A.Rozpočet MI B.Vlastní rozpočet

16 2.etapa

17 Obsah 2.etapy  Problémy k řešení: - Cena a kapacita - Zlepšení dostupnosti a odolnosti proti nepříznivým vlivům - Zlepšení důvěrnosti a řízení přístupů - Integrované služby (VoIP,video,…) - Mobilní přístup - Lepší služby pro podporu sdílení dat ve VS - Lepší služby pro komunikaci s veřejností

18 Způsob řešení  První kolo - Více vítězů - Rámcové smlouvy  Druhé kolo výběrových řízení - Jednotlivé projekty - Více času a zkušeností - Rozšíření technických parametrů

19 Cena a kapacita  Více poskytovatelů záměnných služeb  Stálý tlak konkurence

20 Zlepšení dostupnosti a odolnosti  Více poskytovatelů  Dynamické směrování  Redundatní prvky a linky  Záložní centra

21 Zlepšení dostupnosti a odolnosti

22 Zlepšení důvěrnosti a řízení přístupů  Šifrování na síťové úrovni  Vylepšení bezpečnostních zón a řízení přístupu (další VPN, FW, další bezpečnostní ochrany)  Monitoring neoprávněného chování (IDS,..)  Integrovaná správa uživatelů a přístupových práv (identity management) – vazba na síťové služby (individuální řízení přístupu k síťovým službám)  Využití rozšířených bezpečnostních funkcí síťových prvků

23 Integrované služby  VoIP  Video  Vyšší požadavky na vlastnosti přenosových služeb a na přenosové kapacity  Rozšířené vybavení síťových prvků (VoIP GW)

24 Integrované služby

25 Mobilní přístup  Podpora externích přístupů do vnitřních sítí  Mobilní sítě (GPRS, UMTS, WiFi,…)  Internet  Nové služby poptávané v 2.etapě  Nové bezpečnostní riziko - řízení přístupu

26 Mobilní přístup

27 Podpora sdílení dat ve VS  Nové a vylepšené služby pro podporu sdílení dat  Stanovení pravidel a rozhraní (specifikace Referenčního rozhraní)  Redundantní propojovací síť VS  Centrálně zajišťované služby - Služby pro podporu autentizace a autorizace - Metainformační služby - Certifikační služby a služby časového razítka - Dohled a provozní služby (help-line, servis,..)

28 Infrastruktura pro zlepšení komunikace s veřejností  Více komunikačních kanálů - Osobní komunikace - Telefonická komunikace - Elektronická komunikace  Komunikační služby pro zlepšení uživatelských vlastností elektronické komunikace s veřejností - Podpora integrovaného přístupu - Prostředí pro personifikaci přístupu - Autentizace a autorizace

29 Děkuji za pozornost  Kontakt


Stáhnout ppt "Nový KIVS Technologická část Ing. Libor Neumann, CSc."

Podobné prezentace


Reklamy Google