Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_TE1.33 Příprava potravin zastudena a zasyrova Vytvořeno: Ověřeno: Třída:SUS1

2 ÚVOD DO TECHNOLOGIE Vzdělávací oblast:Odborné předměty Předmět: Technologie Ročník: 1. Autor: Mgr. Bc. Eva Štrosnerová Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:notebook, projektor Klíčová slova:náročnost, pečlivost, nápaditost, barevnost, čerstvost Anotace: Materiál je určen k seznámení se s hlavními způsoby zpracování potravin na pokrmy zastudena a zasyrova.

3 ZÁKLADNÍ PŘÍPRAVY Příprava potravin na pokrmy zasyrova je náročná. Vyžaduje: pečlivost, nápaditost, smysl pro barevnost, jemnost chutí, dodržování zásad hygieny, čerstvost, výbornou jakost, nezávadnost surovin.

4 ZÁKLADNÍ PŘÍPRAVY Používané potraviny jsou: Mléčné výrobky: Sýry, tvaroh, jogurt – příprava pomazánek s ovocem, se zeleninou, kořením, bylinkami =) nasladko i naslano. Tvrdé sýry a balkánský sýr – na zeleninové saláty. Rychle podléhají zkáze – co nejdříve sníst.

5 ZÁKLADNÍ PŘÍPRAVY Obiloviny: Müsli – ovesné vločky. Corn Flakes – kukuřičné lupínky. Doplňujeme je: ořechy, sušeným či kandovaným ovocem, čokoládou, medem. Zaléváme je: mlékem, ovocnou šťávou, jogurtem – necháme nabobtnat.

6 ZÁKLADNÍ PŘÍPRAVY Ovoce: Kvalitní, čerstvé, nepoškozené plody, se slupkou na saláty a pěny. Saláty připravíme před podáváním, ovoce smícháme s jogurtem, tvarohem, sýrem a doplníme ořechy, mandlemi, sušeným ovocem – vychladíme. Pěny připravíme z prolisovaného ovoce, šlehačky a lučiny (žervé).

7 ZÁKLADNÍ PŘÍPRAVY Zelenina: Čerstvé, kvalitní nepoškozené plody – přímo (mrkev, rajčata, paprika, okurka). Krájíme je na různé tvary – plátky, nudličky, kostky. Strouháme, trháme, kombinujeme druhy, doplňujeme zálivkami. Výhoda: zachovají si živiny a vysokou BH.

8 OPAKOVÁNÍ Které potraviny upravujeme zasyrova? Ovoce a zeleninu, mléční výrobky a obiloviny. Na jaké pokrmy použijeme sýry a tvaroh? Na pomazánky sladké i slané. Co připravíme z ovoce? Ovocné saláty a pěny.

9 OPAKOVÁNÍ Proč doporučujeme syrové ovoce a zeleninu? Protože obsahují cenné živiny a mají vysokou biologickou hodnotu. Čím doplníme syrové zeleninové saláty? Doplníme je zálivkami a salátovými omáčkami.

10 Použité zdroje ŠINDELKOVÁ, Alena. Kuchařské práce – Technologie 1.díl.1.vyd. Praha: Parta, 2001, ISBN Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."

Podobné prezentace


Reklamy Google