Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Scratch JEDNODUCHÉ PROGRAMOVÁNÍ. Prostředí programu příkazy kategorie příkazů skript pro ovládání postavy postava plocha pro pohyb postavy.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Scratch JEDNODUCHÉ PROGRAMOVÁNÍ. Prostředí programu příkazy kategorie příkazů skript pro ovládání postavy postava plocha pro pohyb postavy."— Transkript prezentace:

1 Scratch JEDNODUCHÉ PROGRAMOVÁNÍ

2 Prostředí programu příkazy kategorie příkazů skript pro ovládání postavy postava plocha pro pohyb postavy

3 Některé příkazy tento příkaz zajistí, že se po klepnutí na zelený praporek spustí skript tento příkaz zajistí opakování příkazů uvnitř

4 Uložení souboru Hotový soubor dostane příponu.sb2

5 Kostýmy Každá postava může mít několik kostýmů – to je několik poloh pohybu

6 Nové postavy a pozadí Novou postavu i pozadí můžeme: vybrat z nabídky, sami namalovat, nahrát z vlastního souboru nebo vyfotit

7 Nové postavy a pozadí Pro každou postavu píšeme zvláštní skript

8 Začátek animace Na začátku příběhu (animace) si nastavte postavy do výchozí polohy – souřadnice, směr, zobrazit – skrýt, apod. Např. Krab Hvězdice

9 Reakce na zprávy Postava může odeslat zprávu všem Na zprávu může reagovat jedna nebo více postav

10

11 Kategorie Pero postava může kreslit obrazce, slouží k tomu příkazy z modulu Pero postava kreslí ve chvíli, když dostane příkaz pero dolů, nekreslí po příkazu pero nahoru můžeme nastavit barvu a tloušťku pera požadovanou barvu nastavíme příkazem a kliknutím na vybranou barvu příkazem můžeme vytvářet otisky postavy

12 Vytváření obrazců Nakreslete čtverec Je vhodné použít jako postavu šipku a než začneme programovat, „vystředujeme“ šipku

13 Proměnné

14 N_úhelník

15 Kreslení kružnice a spirály

16 Jednotažky - hvězda

17 Jednotažky - domek


Stáhnout ppt "Scratch JEDNODUCHÉ PROGRAMOVÁNÍ. Prostředí programu příkazy kategorie příkazů skript pro ovládání postavy postava plocha pro pohyb postavy."

Podobné prezentace


Reklamy Google