Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jednoduché programování

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jednoduché programování"— Transkript prezentace:

1 Jednoduché programování
Scratch Jednoduché programování

2 Prostředí programu kategorie příkazů příkazy plocha pro pohyb postavy
skript pro ovládání postavy postava

3 tento příkaz zajistí opakování příkazů uvnitř
Některé příkazy tento příkaz zajistí, že se po klepnutí na zelený praporek spustí skript tento příkaz zajistí opakování příkazů uvnitř

4 Uložení souboru Hotový soubor dostane příponu .sb2

5 Kostýmy Každá postava může mít několik kostýmů – to je několik poloh pohybu

6 Nové postavy a pozadí Novou postavu i pozadí můžeme: vybrat z nabídky,
sami namalovat, nahrát z vlastního souboru nebo vyfotit

7 Nové postavy a pozadí Pro každou postavu píšeme zvláštní skript

8 Začátek animace Na začátku příběhu (animace) si nastavte postavy do výchozí polohy – souřadnice, směr, zobrazit – skrýt, apod. Např. Krab Hvězdice

9 Reakce na zprávy Postava může odeslat zprávu všem
Na zprávu může reagovat jedna nebo více postav

10

11 Kategorie Pero postava může kreslit obrazce, slouží k tomu příkazy z modulu Pero postava kreslí ve chvíli, když dostane příkaz pero dolů, nekreslí po příkazu pero nahoru můžeme nastavit barvu a tloušťku pera požadovanou barvu nastavíme příkazem a kliknutím na vybranou barvu příkazem můžeme vytvářet otisky postavy

12 Vytváření obrazců Nakreslete čtverec
Je vhodné použít jako postavu šipku a než začneme programovat, „vystředujeme“ šipku

13 Proměnné

14 N_úhelník

15 Kreslení kružnice a spirály

16 Jednotažky - hvězda

17 Jednotažky - domek


Stáhnout ppt "Jednoduché programování"

Podobné prezentace


Reklamy Google