Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PŘÍPRAVA NA ZAMĚSTNÁNÍ:  V následující prezentaci se dovíme, jak úspěšně zvládnout POHOVOR, aby úspěšně zvládnout POHOVOR, aby nás zaměstnavatel nemohl.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PŘÍPRAVA NA ZAMĚSTNÁNÍ:  V následující prezentaci se dovíme, jak úspěšně zvládnout POHOVOR, aby úspěšně zvládnout POHOVOR, aby nás zaměstnavatel nemohl."— Transkript prezentace:

1 PŘÍPRAVA NA ZAMĚSTNÁNÍ:  V následující prezentaci se dovíme, jak úspěšně zvládnout POHOVOR, aby úspěšně zvládnout POHOVOR, aby nás zaměstnavatel nemohl přehlédnout. nás zaměstnavatel nemohl přehlédnout. Vypracovala: Lenka Marušincová Datum: 12. března 2009

2 POHOVOR POHOVOR  Pokud jste se dostali až k fázi pohovoru, znamená to, že jste něčím zaujali a je důležité si tento bonus udržet.  Napíši Vám pár rad, jak docílit, aby jste i při osobním kontaktu byli zajímaví.  A správným vyjednáváním docílili svých záměrů.

3 Šest nedůležitějších kroků 1. Zjistit si profil firmy, do které se chystám na pracovní pohovor, také strategii firmy, popřípadě funkci pověřené osoby, která se mne bude dotazovat. 2. Další roli hraje důkladná příprava na možné otázky ze strany dotazovaného. 3. Neopomeňte si zpětně prohlédnout vlastní životopis, jestli jste schopni odpovědět na vše, co jste napsali.

4 4. Důležitou prezentací vaší osoby je vhodné oblečení a vnější úprava vizáže vhodné oblečení a vnější úprava vizáže 5. Předem si připravte plán cesty, aby jste nedorazili se zpožděním nedorazili se zpožděním 6. A hlavně : „ Věřte v sami sebe.“

5 Jak se připravit na pohovor?

6 Zásada první:  Nejpozději v předvečer schůzky si opět projděte, na jakou pozici jste byla do firmy pozvána. Zaměřte se také na profil firmy, jejich služby, výrobky, popřípadě podnikatelské záměry (minimálně však z www stránek). Zjistěte si i informace o osobě, která si s Vámi bude povídat – postavení ve firmě či pozice.

7 Zásada druhá:  Také si zkontrolujte, zda-li znáte správnou adresu, kde se bude schůzka konat a jak se tam co nejlépe dopravit. Nejezděte na poslední chvíli. Ideální je se dostavit zhruba o 5-10 minut dříve. Tím se také mírně seznámíte s prostředím a budete si připadat jistější. Usmívejte se již při prvním kroku do budovy – nikdy nevíte, kdo Vás bude posuzovat.

8 Zásada třetí:  Vždy se ujistěte, že máte vypnutý mobilní telefon! Hrubým nedostatkem je, když Vám někdo zavolá a vy hovor přijmete! Pokud se stane, že telefon zazvoní, omluvte se a mobilní zařízení vypněte.

9 Zásada čtvrtá:  Bodem, ze kterého personalista vychází je Váš životopis. Není tedy podstatné ho dopodrobna zopakovat. Zajímavějším řešením bude, když si CV rozdělíte do třech menších částí a to: dosavadní vzdělání dosavadní vzdělání pracovní zkušenosti pracovní zkušenosti mimopracovní aktivity, záliby, koníčky mimopracovní aktivity, záliby, koníčky

10 Zásada pátá:  Nezapomeňte si nachystat všechny materiály, který budete při pohovoru potřebovat.  Jeden z nich je správná volba oblečení. U pánů by to měl být spíše oblek. Dámy pak mají na výběr z větší škály, avšak vždy by to mělo být formální a elegantní. Nikde se nepíše, že takto oblečeni budete muset chodit stále, ale na první schůzce to zanechá dojem.

11 Zásada šestá:  Soustřeďte se na vystupování. Za každé okolnosti buďte milí, přirození a struční. Odpovídejte k věci. Ve zkratce vyložte svůj životopis se zaměřením na pracovní profesi a volnočasové aktivity. Většina firem má zájem o týmového ducha, který se dá mnohdy rozpoznat ve sportu.

12 Zásada sedmá:  Existují i nepříjemné otázky, mezi které patří výše platu. Pokud je to možné, zkuste se takovým dotazům vyhnout (pokud nepochází z Vaší strany). Snažte se tázajícího nepřerušovat a udržte rozhovor na profesní rovině. Nemějte za každou cenu hlavní slovo. Mluvte spisovně a nepomlouvejte svého předchozího zaměstnavatele.

13 Zásada osmá:  Pokud jsou otázky ze strany tazatele zodpovězeny, můžete se začít ptát Vy na to, co je pro Vás důležité a to, co jste si předem připravili. Vždy ale mějte nachystanou odpověď, proč Vás tato otázka zajímá.

14 Zásada devátá:  Gestikulace a chování těla - vždy se přivítejte pevným stiskem ruky, snažte se zachovat přátelský oční kontakt s osobou vedoucí pracovní pohovor, seďte v otevřené a napřímené poloze - to vše doporučujeme během celého pracovního pohovoru.  Dbejte i na vůni - nenechte si své šance u pracovního pohovoru zničit špatnou hygienou nebo přehnaným množstvím použitého parfému.

15 Zásada desátá:  Na konci pohovoru, poděkujte za čas, který Vám byl věnován. Vyptejte se na další postupy, jestli se Vám ozvou s výsledkem pohovoru, nebo je máte kontaktovat Vy.  Pokud máte o místo skutečný zájem, je dobré třeba tentýž den ještě poslat mail s poděkováním a ujištěním o tom, že by jste pro jejich firmu rádi pracovali.

16  Cílem přijímacího pohovoru je zjistit, zda si firma i uchazeč navzájem vyhovují a jsou schopni budoucí spolupráce. Personalisté z tohoto důvodu chtějí uchazeče zhodnotit na základě svého osobního dojmu.  Pro uchazeče je pohovor naopak příležitostí, aby se dozvěděl co nejvíce o nabízené pozici a pracovním prostředí ve firmě.

17 Závěrem Případným neúspěchem se nenechte odradit. Neúspěšný pohovor berte jako přípravu na ten následující a snažte se poučit z předchozích chyb. Případným neúspěchem se nenechte odradit. Neúspěšný pohovor berte jako přípravu na ten následující a snažte se poučit z předchozích chyb.


Stáhnout ppt "PŘÍPRAVA NA ZAMĚSTNÁNÍ:  V následující prezentaci se dovíme, jak úspěšně zvládnout POHOVOR, aby úspěšně zvládnout POHOVOR, aby nás zaměstnavatel nemohl."

Podobné prezentace


Reklamy Google