Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Speciálně pedagogická diagnostika logopedická. Specifická aktivita zacílená na identifikování: druhu příčin vzniku průběhustupnězvláštností následků NKS.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Speciálně pedagogická diagnostika logopedická. Specifická aktivita zacílená na identifikování: druhu příčin vzniku průběhustupnězvláštností následků NKS."— Transkript prezentace:

1 Speciálně pedagogická diagnostika logopedická

2 Specifická aktivita zacílená na identifikování: druhu příčin vzniku průběhustupnězvláštností následků NKS

3 Cíle diagnostiky NKS: zjistit, zda se jedná o narušení a identifikovat narušení zjistit etiologii NKS stanovit, zda je postižení trvalé, přechodné stanovit prognózu

4 Cíle diagnostiky NKS: určit, zda je postižení vrozené nebo získané zjistit, zda NKS dominuje, nebo je symptomem zjistit, zda si jedinec NKS uvědomuje určit stupeň narušení (totální, parciální)

5 Metody logopedické diagnostiky: pozorování explorační metody diagnostické zkoušení testové metody kazuistické metody rozbor výsledků činnosti přístrojové a mechanické metody

6 Principy diagnostiky NKS: zásada komplexnosti vyšetření zásada objektivnosti posuzování je třeba brát v úvahu celou osobnost jedince princip časově ekonomické diagnostiky předcházení omylům unáhlené diagnostiky průběžnost diagnostiky zásada týmového přístupu

7 Model kompletního logopedického vyšetření dle Lechty: 1. Navázání kontaktu 2. Anamnéza 3. Vyšetření sluchu (orientační vyšetření sluchu, vyšetření fonematického sluchu) 4. Vyšetření porozumění řeči 5. Vyšetření řečové produkce 6. Vyšetření motoriky (celkové motoriky, jemné motoriky, motoriky řečových orgánů, mimiky) 7. Vyšetření laterality 8. Vyšetření sociálního prostředí


Stáhnout ppt "Speciálně pedagogická diagnostika logopedická. Specifická aktivita zacílená na identifikování: druhu příčin vzniku průběhustupnězvláštností následků NKS."

Podobné prezentace


Reklamy Google