Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketingový mix 7P + 8P Zuzana Bártová Radka Havránková

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketingový mix 7P + 8P Zuzana Bártová Radka Havránková"— Transkript prezentace:

1 Marketingový mix 7P + 8P Zuzana Bártová Radka Havránková
Hana Javůrková Eliška Perlínová Kateřina Slaninová

2 Základní marketingový mix
Pouze 4P Chybí people – lidé Model 5P – používán hlavně v oblasti služeb

3 People Klíčová role v oblasti služeb Důležité: Školení Osobní prodej
Zákaznické služby

4 5P => 7P: Processes - procesy Physical evidence - vzhled model vytvořil Neil. H. Borde

5 Process Prostředek k dosáhnutí výsledků => marketingové plánovací procesy Procesy, které se spojují dohromady => celkové marketingové procesy Procesy užívané ke kontrole marketingového mixu

6 Příklady Důležité aspekty

7 Physical Evidence Vzhled - materiální část služeb Příklady: balení
internet/ web stránky papírování (jako faktury, vstupenky a průvodky) brožury zařízení budov znaky (na automobilech apod.) uniformy vizitky budovy (prestižní kanceláře, malebné hlavní sídlo) mailbox

8 8P podle Morrisona People zaměstnanci zákazníci kontaktní pracovníci
koncepční pracovníci obsluhující pracovníci podpůrní pracovníci zákazníci

9 Package - sestavování balíků služeb Programování Spolupráce

10 Použitá literatura MORRISON, A.: Marketing pohostinství a cestovního ruchu; Přeložila: Slámová, D; Victoria Publishing 1995. VESELÁ, J.: Marketingový mix konkrétního podniku (BP); Masarykova univerzita Brno, ESF; Brno 2006 KOTLER,P.: Marketing management; Grada Publishing 2000 HES, A., Obchodní nauka, ČZU 2007

11 Děkujeme za pozornost!


Stáhnout ppt "Marketingový mix 7P + 8P Zuzana Bártová Radka Havránková"

Podobné prezentace


Reklamy Google