Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Obchodní logistika Přímá výrobková rentabilita

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Obchodní logistika Přímá výrobková rentabilita"— Transkript prezentace:

1 Obchodní logistika Přímá výrobková rentabilita
Obchodní nauka: ing. Navrátilová, cvičení: úterý – lichý týden, 8:45 Jan Krejčí, Karolína Šancová

2 Klíčová slova: Euromodel, sledování pohybu zboží, obchodní
logistika, konstrukce přímé výrobkové rentability. Obsah: VZNIK METODY PODSTATA DPP- sledování pohybu zboží v oblasti obchodu až po prodej zákazníkovi EUROMODEL- Evropský klub uživatelů APLIKACE METODY DPP V PRAXI POUŽITELNOST METODY KONSTRUKCE PŘÍMÉ VÝROBKOVÉ RENTABILITY VÝHODY PŘÍMÉ VÝROBKOVÉ RENTABILITY NEVÝHODY PŘÍMÉ VÝROBKOVÉ RENTABILITY SHRNUTÍ

3 Cíl: Seznámit studenty s metodou a použitím Přímé výrobkové rentability a její konstrukcí. Metodika: Prezentace je zpracována na základě prostudování literatury a internetových zdrojů.

4 Obchodní logistika Přímá výrobková rentabilita DPP (Direct Product Profitability)
Vznik metody: Koncem 80. let minulého století v USA za účelem racionalizace provozu supermarketů. Podstata: Tato metoda je součástí obchodní logistiky. DPP je sledování pohybu zboží od jeho vstupu do oblasti obchodu až po prodej zákazníkovi. Euromodel: Úprava metody DPP na evropské podmínky - Ustanoven Evropský klub uživatelů.

5 Aplikace metody v praxi
Kolik času bylo potřeba na převzetí zboží ve skladu. Kolik místa toto zboží zabírá. Jak dlouho zboží bylo ve skladu, jaké jsou průměrné náklady na počet dní. Náklady na použití přepravního prostředku. Kolik času bylo zapotřebí na rozdělení nebo přípravu zboží pro jednotlivé zákazníky.

6 Jaký druh obalů byl použit, jaké byly náklady na tuto činnost.
Doba jízdy, vzdálenost, druh použitého vozidla atd. Plocha zaujímaná zbožím ve výstavním zařízení. Doba, po kterou je zboží uloženo ve výstavním zařízení.

7 Konstrukce Přímé výrobkové rentability
Hrubý výnos Prodejní cena Upravený hrubý výnos + Ostatní přímé příjmy Nákupní cena Přímá výrobková rentabilita DPP skladování + Přímé výrobkové náklady DPC Přímé náklady na: prodej + balení (další úpravy) + dopravu

8 Schéma uplatnění metody DPP

9 Výhody přímé výrobkové rentability
Umožňuje obchodníkům poskytnout více místa pro ziskovější výrobky Málo ziskové výrobky nebo ztrátové výrobky vyřadit ze sortimentu. Nasadit správnou úroveň ceny tak, aby zboží bylo prodané s maximálním ziskem. Obchodníci mohou rozhodnout o způsobu skladování výrobku. Získání informace pro správnou propagaci výrobku.

10 Nevýhody přímé výrobkové rentability
Vysoké náklady celého tohoto procesu zjišťování. Malým prodejnám nebo maloobchodu se nevyplatí používat tuto metodu, protože jejich množství zboží na skladování jsou malá. Tato metoda DPP má své další omezení – je statická. Tj. nebere zřetel na proměnnost nákladů skladu, když prodej některé položky roste nebo klesá.

11 Shrnutí Důvod použití metody Přímé výrobkové rentability
Jak vznikl Euromodel Aplikace model v praxi Konstrukce a schéma DPP Výhody a nevýhody DPP

12 Zdroje HES, Aleš, Daniela HRUBÁ a Marta REGNEROVÁ. Obchodní nauka. Vyd. 5., přeprac. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakulta ve vydavatelství Credit, 2004, 278, iv s. ISBN X. STROHMANDL, Ing. Jan. SBORNÍK PŘÍSPĚVKŦ Z MEZINÁRODNÍ VĚDECKÉ KONFERENCE VYDANÝ V RÁMCI ŘEŠENÍ PROJEKTU „LOGISTICKÉ CENTRUM”, CZ.1.0.7/2.4.00/ „LOGISTIKA V TEORII A PRAXI III [online] vyd. FLKŘ, Ústav logistiky, OHK Uherské Hradiště, 2011 [cit ]. ISBN Dostupné z:

13 Děkujeme za pozornost!


Stáhnout ppt "Obchodní logistika Přímá výrobková rentabilita"

Podobné prezentace


Reklamy Google