Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání."— Transkript prezentace:

1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.2146 Název projektu školyInovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT SADA č. XIII Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA XIII_SEk, DUM č.3 Vzdělávací oblast: Svět práce Vzdělávací obor: Ekonomický seminář Název: Marketing Autor: Ing. Petra Andrlová Stručná anotace: Téma zaměřené na kapitolu Marketing – marketingové nástroje Metodické zhodnocení: Aktivita určená pro žáky devátých ročníků v rámci semináře Základy ekonomie, forma prezentace, teoretická příprava na praktickou část vytvoření marketingové strategie, pilotáž dne 5.1.2012 v 9. ročníku

2  market = trh  proces výzkumu trhu, prodeje výrobků či služeb, jehož cílem je udělat taková opatření, aby byl nový produkt uváděn na trh ve vhodný čas a za vhodnou cenu  ustávajících produktů a služeb je cílem zvýšit jejich prodejnost, či udělat takové inovace, které umožní zvýšit prodejnost  marketing je chápán jako proces zaměřený na zákazníka, který prostupuje všemi činnostmi firmy od nákupu surovin, přes výrobu, skladování až po prodej Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová

3  marketing je komplexní činnost  jedná se o proces zjišťování potřeb a požadavků zákazníků  poznání zákazníka je jedním z důležitých prvků obchodní strategie  zmapovat je třeba nejen trh, ale i konkurenční prostředí Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová

4  je poznání, že cíle podniku může být dosaženo jen tehdy, jsou-li poznány přání a potřeby kupujících  tyto potřeby a přání musí pak podnik splnit lépe než konkurent  od znalosti přání kupujících se pak odvíjejí všechny další činnosti podniku – vývoj nových výrobků (služeb) apod. Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová

5  Marketingový mix = 4P 1)výrobek - … 2) cena - … 3) komunikace - … 4) distribuce - … Přiřaďte správné 4P z angličtiny??? Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová

6  produkt nebo služba, nápad či myšlenka  uspokojuje určité potřeby a přání zákazníka  důležité: - jméno výrobku - image výrobku - vlastnosti výrobku - varianty výrobku - obal výrobku Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová

7  vyjadřuje hodnotu výrobku pro zákazníka  stanovit cenu je složité – vliv trhu, podniku, zákazníků  faktory působící na cenu: - poptávka na trhu - ceny konkurenčních výrobků - fáze životního cyklu výrobků Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová

8  způsob jak upozornit na své výrobky, služby a jejich prodej  součástí komunikace jsou tyto prvky: - reklama - publicita - osobní prodej - podpora prodeje Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová

9  cílem je dostat výrobky, služby ke spotřebiteli ve stanovené době (v co nejkratší) a s co nejnižšími náklady  distribuční cesty: - přímá (výrobce – zákazník) - nepřímá (výrobce - velkoobchod, maloobchod - zákazník) Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová

10 [ 4.1.2012] LOŠŤÁKOVÁ, Hana. B-to-B marketing. 1. vyd. Praha 4: Professional Publishing, 2005. ISBN 8086419940. Kapitola Marketing a strategický management podniku, s. 50-53. Obr. 1 [ 4.1.2012] Microsoft Office http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=marketing&ex=1&ctt=1#ai:MP900422803| Obr. 2 [ 4.1.2012] Microsoft Office http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=reklama&ex=1&ctt=1#ai:MC900343939| Obr. 3 [ 4.1.2012] Microsoft Office http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=p%C5%99%C3%A1n%C3%AD&ex=1&ctt=1#ai:MC900383788| Obr. 4 [ 4.1.2012] Microsoft Office http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=ot%C3%A1zka&ex=1&ctt=1#ai:MC900437629| Obr. 5 [ 4.1.2012] Microsoft Office http://office.microsoft.com/cs- cz/images/results.aspx?qu=anglick%C3%A9+n%C3%A1pisy&ex=1&ctt=1#ai:MC900442036| Obr. 6 [ 4.1.2012] Microsoft Office http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=hamburger&ex=1&ctt=1#ai:MC900411898| Obr. 7 [ 4.1.2012] Microsoft Office http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=pen%C3%ADze&ex=1&ctt=1#ai:MP900423620| Obr. 8 [ 4.1.2012] Microsoft Office http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=komunikace&ex=1&ctt=1#ai:MP900385576| Obr. 9 [ 4.1.2012] Microsoft Office http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=distribuce&ex=1&ctt=1#ai:MC900056797| Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová


Stáhnout ppt "Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání."

Podobné prezentace


Reklamy Google