Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Naplňování cílů dopravní politiky EU v ČR Jan Michal vedoucí Zastoupení EK v ČR Luhačovice, 25. září 2014.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Naplňování cílů dopravní politiky EU v ČR Jan Michal vedoucí Zastoupení EK v ČR Luhačovice, 25. září 2014."— Transkript prezentace:

1 Naplňování cílů dopravní politiky EU v ČR Jan Michal vedoucí Zastoupení EK v ČR Luhačovice, 25. září 2014

2 Výdaje na dopravní infrastrukturu mají po několika letech omezování opět vzrůst

3 Od roku 2010 dochází k velkému nedočerpání rozpočtovaných kapitálových výdajů

4 Spokojenost s kvalitou dopravní infrastruktury (2013) Data source: World Economic Forum, The Global Competitiveness Report

5

6 Silniční doprava: dálniční síť (v km, stav na konci příslušného roku) Zdroj: European Commission, EU transport in figures, Statistical pocketbook 2014

7 Silniční doprava: délka silniční sítě (v km na konci roku 2011) Zdroj: European Commission, EU transport in figures, Statistical pocketbook 2014

8 Železniční doprava: délka tratí (v km, stav na konci příslušného roku) Zdroj: European Commission, EU transport in figures, Statistical pocketbook 2014

9 Vnitrozemské vodní cesty: délka (v km; splavné kanály, řeky a jezera pravidelně užívány pro dopravu) Zdroj: European Commission, EU transport in figures, Statistical pocketbook 2014

10 Financování dopravní infrastruktury (mld. EUR) Poznámka Celková alokace 26,520,5-23% Z toho OPD (CF+ERDF) 5,8214,695 CEF/CF (národní al.) ---1,2* (z 11,3) *ČR do 2016 Ostatní CEF---14,9**EU28

11 TRANSEVROPSKÉ DOPRAVNÍ SÍTĚ

12 Nová základní síť TEN-T – 9 koridorů: Dva v ose S-J, tři v ose V-Z a čtyři diagonální. ČR se dotýkají tři koridory: 1/ Rýnsko-dunajský koridor s odbočkou spojující Norimberk a Mnichov s Prahou, Žilinou, Košicemi a Ukrajinou. 2/ Koridor Východ-východní Středomoří, který i s pomocí Labe zlepší multimodální propojení mezi Německem, ČR a jihovýchodní Evropou. 3/ Baltsko-jaderský koridor v SJ ose, který bude zahrnovat i příhraniční úseky mezi Polskem, ČR a Slovenskem.

13 Závěry Podpora dopravní infrastruktury z fondů EU zůstane na úrovni předchozího období; Nutnost splnit tzv. předběžné podmínky, nejen služební zákon, ale také legislativu o posuzování vlivů na životní prostředí (EIA); Potřeba jasně nastavených priorit a strategií rozvoje; Další prioritou dokončení jednání o OPD II; Termín pro schválení projektů CEF financovaných z národní alokace prostřednictvím CF do konce 2016.

14 Děkuji za Vaši pozornost!


Stáhnout ppt "Naplňování cílů dopravní politiky EU v ČR Jan Michal vedoucí Zastoupení EK v ČR Luhačovice, 25. září 2014."

Podobné prezentace


Reklamy Google