Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vývoj příjezdového cestovního ruchu za 1. až 3. čtvrtletí 2007 v České republice Tisková konference v rámci veletrhu MADI 6. listopad 2007 Výstaviště Letňany.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vývoj příjezdového cestovního ruchu za 1. až 3. čtvrtletí 2007 v České republice Tisková konference v rámci veletrhu MADI 6. listopad 2007 Výstaviště Letňany."— Transkript prezentace:

1 Vývoj příjezdového cestovního ruchu za 1. až 3. čtvrtletí 2007 v České republice Tisková konference v rámci veletrhu MADI 6. listopad 2007 Výstaviště Letňany

2 Příjezdový cestovní ruch  MMR zabezpečuje prostřednictvím externí agentury statistické šetření – získaná data slouží pro sestavení Satelitního účtu cestovního ruchu (TSA) České republiky, pro odborníky a podnikatele v oblasti cestovního ruchu i pro veřejnost.  Šetření probíhá na 18 hraničních přechodech, 2 železničních a na letišti Praha – Ruzyně.  Šetření slouží ke stanovení celkového odhadu počtu zahraničních návštěvníků v ČR v jejich členění na jednodenní návštěvníky, tranzitující a turisty a k získání jejich charakteristik.

3  TSA představuje základní nástroj pro měření významu cestovního ruchu pro ekonomiku státu.  Je tvořen soustavou 10 tabulek, ČSÚ sestavil T1 - Spotřeba příjezdového cestovního ruchu, T2 - Spotřeba domácího cestovního ruchu, T3 - Spotřeba výjezdového cestovního ruchu, T4 - Spotřeba vnitřního cestovního ruchu, T6- Domácí nabídka a spotřeba vnitřního cestovního ruchu, T10 – Nepeněžní ukazatele cestovního ruchu.  Tabulky jsou k dispozici za období 2003 – 2005 a budou na základě statistických šetření dále zpřesňovány.  Výsledky za rok 2006 včetně T7 – Zaměstnanost v odvětvích CR budou k dispozici do konce tohoto roku.

4 Výsledky šetření za období leden – září 2007 Vybrané charakteristiky zahraničních turistů Odkud do ČR přijíždějí zahraniční turisté Zahraniční turisté přijížděli do ČR ve sledovaném období nejčastěji z Německa (24 %), Velké Británie (15 %), Slovenska (9 %), Rakouska (8 %) a Polska (7 %). Obyvatelé sousedních států tvoří téměř polovinu všech zahraničních turistů přijíždějících do ČR. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku jsou mezi zahraničními turisty méně často Britové (-3 %).

5 Odkud do ČR přijíždějí zahraniční turisté

6 Hlavní důvody turistů k návštěvě ČR Nejčastěji zmiňovanými důvody návštěvy ČR byly rekreace či zábava (45 %), návštěva příbuzných či známých (20 %) a obchodní cesta (18 %). Oproti stejnému období loňského roku uváděli zahraniční turisté častěji návštěvu příbuzných a známých (+4 %), méně často rekreaci a zábavu (-3 %).

7 Hlavní důvody turistů k návštěvě ČR

8 Frekvence návštěv ČR Více než třetina zahraničních turistů navštívila ČR vůbec poprvé, více než 2/5 navštěvují ČR několikrát ročně a zbývající pětina jednou ročně či méně často. Forma návštěvy ČR Téměř 3/4 zahraničních turistů přijely do ČR individuálně, 9 % využilo služeb cestovních kanceláří a 15 % přijelo na služební cestu. Délka pobytu v ČR Zahraniční turisté v ČR přenocovali v průměru 4,4x. Meziročně se délka pobytu zkrátila o 0,2 dne. Nejdelší pobyty v ČR mezi zahraničními turisty volí osoby ze vzdálenějších destinací – Portugalci, Rusové, Thajci, …

9 Druh ubytování Dvě třetiny zahraničních turistů se ubytovaly v hotelích či penzionech. Druhou nejčastěji využívanou formou ubytování bylo neplacené ubytování (u příbuzných, u známých), které využilo 23 % respondentů (o 3 % více než v loňském roce). Oblíbené destinace v ČR Praha je stabilně nejčastějším cílem zahraničních turistů. Prahu při svém pobytu navštívily 3/5 zahraničních turistů. Mezi nejnavštěvovanější cíle zahraničních turistů patří kromě Prahy další velká města jako například Brno, Plzeň. Kromě nich byla centrem zájmu turisticky zajímavá města jako Karlovy Vary, Český Krumlov, Mariánské Lázně. Spokojenost s návštěvou ČR Většina zahraničních turistů hodnotí pobyt příznivě a je s ním celkově velmi spokojena. 3/5 zahraničních turistů nezmínily žádná negativa v souvislosti s návštěvou ČR. Na špatnou infrastrukturu a stav silnic poukazuje 8 % respondentů, špatnou jazykovou vybavenost a přístup Čechů k cizincům zmiňuje 5 % turistů.

10 Zahraniční turisté v ČR podle druhu ubytování

11 Výdaje zahraničních turistů Zahraniční turisté vynaložili na osobu a den v průměru Kč (v částce jsou zahrnuty i výdaje placené před příjezdem do ČR). –Některou ze služeb před příjezdem do ČR zaplatila více než polovina zahraničních turistů. V průměru se jednalo o cca 889 Kč, přičemž většinou šlo o výdaje spojené s dopravou a ubytováním. –Zbývajících Kč připadá na výdaje, které zahraniční turista průměrně utratil již na území ČR. Výdajový koš zahraničních turistů během pobytu v ČR měl následující strukturu: –Stravování v restauracích 28 % (cca 440 Kč) –Nákupy 25 % (cca 400 Kč) –Ubytování 20 % (cca 320 Kč) –Pohonné hmoty 11 % (cca 180 Kč) –Doprava 5 % (cca 80 Kč) –Ostatní 11 % (cca 180 Kč) Meziročně výdaje zahraničních turistů vzrostly o cca 45 Kč.

12 Výdaje zahraničních návštěvníků v ČR

13 Odbor cestovního ruchu Staroměstské nám Praha 1 Pracoviště: Na Příkopě 3 Děkuji Vám za pozornost


Stáhnout ppt "Vývoj příjezdového cestovního ruchu za 1. až 3. čtvrtletí 2007 v České republice Tisková konference v rámci veletrhu MADI 6. listopad 2007 Výstaviště Letňany."

Podobné prezentace


Reklamy Google