Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou lišejníků. Materiál je plně.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou lišejníků. Materiál je plně."— Transkript prezentace:

1 Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou lišejníků. Materiál je plně funkční pouze s použitím internetu.

2  symbióza  stélka  bioindikátor  biologické zvětrávání

3  samostatná skupina organismů  složený organismus, tvořený dvěma organismy: houbou a řasou, nebo sinicí  tyto dva organismy žijí v trvalé symbióze  tělo je stélka různého tvaru  korovitá  lupenitá  keříčkovitá  lišejníky citlivě reagují na znečištění ovzduší (bioindikátory)  příchytnými vlákny rozrušují skalnatý podklad  biologické zvětrávání

4 Lišejníky  samostatná skupina organismů  složený organismus, tvořený dvěma organismy: houbou a řasou, nebo sinicí  žijí v trvalé symbióze  tělo = stélka různého tvaru  korovitá  lupenitá  keříčkovitá   obr. str. 40  lišejníky - (bioindikátory) = reagují na znečištění

5  terčovka bublinatá  1, 2 12  lišejník (mapovník) zeměpisný  1, 2 12  dutohlávka sobí  1, 2 12  dutohlávka pohárkatá  1, 2 12  pukléřka islandská  1, 2 12  provazovka  1, 2 12  terčovník zední  1, 2 12  hávnatka psí  1, 2 12 obrázek 1

6  terčovka bublinatá  lišejník (mapovník) zeměpisný  dutohlávka sobí  pukléřka islandská  provazovka

7 Lišejníky  samostatná skupina organismů  složený organismus, tvořený dvěma organismy: houbou a řasou, nebo sinicí  žijí v trvalé symbióze  tělo = stélka různého tvaru  korovitá  lupenitá  keříčkovitá   obr. str. 40  lišejníky - (bioindikátory) = reagují na znečištění  terčovka bublinatá  lišejník zeměpisný  dutohlávka sobí  pukléřka islandská  provazovka

8  Co znamená slovo symbióza?  Které další organismy mají stélku?  Proč říkáme, že čím více je v prostředí druhů lišejníků, tím lepší je tam životní prostředí?  Zkus zdůvodnit, proč jsou lišejníky citlivé zrovna na znečištění ovzduší, a ne třeba vody nebo půdy?

9  Použitá literatura: ČERNÍK, Vladimír; BIČÍK, Vítězslav; MARTINEC, Zdeněk. Přírodopis 1 : pro 6. ročník základní školy a nižší ročníky víceletých gymnázií. 1. přepracované vydání. Praha : SPN - pedagogické nakladatelství, s. ISBN [ ]  Všechny uveřejněné odkazy [cit ] jsou dostupné pod licencí Creative Commons na nebo jsou chráněny svobodnou licencí GNU pro dokumenty.  obr. 1 – lišejník /7/70/Xanthoria_parietina_%2806_03_31%29.jpg/640px- Xanthoria_parietina_%2806_03_31%29.jpg /7/70/Xanthoria_parietina_%2806_03_31%29.jpg/640px- Xanthoria_parietina_%2806_03_31%29.jpg


Stáhnout ppt "Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou lišejníků. Materiál je plně."

Podobné prezentace


Reklamy Google