Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Kvalita a úroveň městské dopravy v Praze Zpracovali Martin Kebza Petr Blažek Gymnázium Špitálská Špitálská 2 Praha 9 – Vysočany Úvod Prezentace se zabývá.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Kvalita a úroveň městské dopravy v Praze Zpracovali Martin Kebza Petr Blažek Gymnázium Špitálská Špitálská 2 Praha 9 – Vysočany Úvod Prezentace se zabývá."— Transkript prezentace:

1 Kvalita a úroveň městské dopravy v Praze Zpracovali Martin Kebza Petr Blažek Gymnázium Špitálská Špitálská 2 Praha 9 – Vysočany Úvod Prezentace se zabývá městskou dopravou v Praze Zastavujeme se u jednotlivých druhů MHD, podáváme popis a zabýváme se kvalitou – pro to používáme různé metody Upozorňujeme na problémy u jednotlivých druhů MHD Provedli jsme vlastní výzkum mezi cestující veřejností, abychom zjistili její názor na kvalitu městské dopravy, kterou používají Srovnáváme s jinými městy na základě zkušenosti cestujících nebo faktů

2 Základní informace o MHD v Praze Celá MHD je součástí PID – Pražské integrované dopravy Mnoho dopravců – Hlavní Dopravní podnik hl. m. Prahy – Řídí ROPID – Zavedeny Standardy kvality Standardy pro autobus – Obsaditelnost – Vybavení vozidla – Náležitosti PID – Pravidla pro reklamu – Maximální stáří autobusu – Garantované vypravení nízkopodlažních vozidel Standardy pro zastávku – Vzhled – Obecné informace o zastávce – Vzhled informační vitríny a přístřešku Standardy pro železnici Standardy pro přívoz Kvalitativní standardy – Plnění grafikonu – Služby – Informace – Provoz – Personál – Čistota – Rizikové situace – Stáří vozidel

3 Metro a železniční doprava Již na konci 19. století první plány 1966 – zahájení výstavby, tehdy ještě s plánem podzemní tramvaje – uvedení do provozu prvního úseku Dnes 3 linky, 57 stanic (přestupní trojúhelník v centru) Budoucnost – 4 nové stanice na lince A – ve výstavbě – Plánovaná linka D Vozový park – dříve Ečs a 81-71, dnes 81-71M a M1 Srovnání v ČR – Brněnský tramvajový diametr – Karlovarské „metro“ Příměstské linky S a R – platí tarif PID Budoucnost – Výstavba nových stanic – Nové spojení II. – Kladenská rychlodráha

4 Tramvaje 1875 – koněspřežná tramvaj 1891 – elektrická tramvaj 1974 – útlum významu kvůli metru, méně nových tratí 300 km tratí, 24 denních a 9 nočních linek, 1 linka historická Budoucnost – Sídliště Barrandov – Slivenec – Vinohradské hřbitovy – Sídliště Malešice – Sídliště Modřany – Nové Dvory – Václavské náměstí – Podbaba – Suchdol Vozový park – nejrozšířenější T3, nízkopodlažní od roku 2005 Problémy pražských tramvají – Nedostatek nízkopodlažních tramvají – Zpomalování vlivem IAD – Nevhodný způsob rekonstrukce tramvajových tratí – Kontroverzní Škoda 14T Srovnání – Budapešť – Smyčky x úvraťové konečné – Jednosměrné x obousměrné tramvaje – Standardní x ostrovní zastávky – Délka souprav

5 Lanové dráhy, trolejbusy a autobusy Lanové dráhy V Praze tři – Újezd – Petřín – ZOO Praha – K hotelu Mövenpick 1916 ukončila provoz LD na Letnou Trolejbusy 1936 – 1972 První linka ze Střešovic ke kostelu sv. Matěje Pouze vozy československé výroby Dodnes se udržely v Brně, Českých Budějovicích či Zlíně Autobusy Od roku 1908 – obsluha Malé Strany 1978 – první kloubové autobusy Přibližně 180 denních a 16 nočních linek + další zvláštní linky Budoucnost – Koncept metrolinek Vozový park – Hlavně autobusy Karosa – Dnes je obnovován nízkopodlažními vozidly české výroby SOR

6 Turnikety Vlastní výzkum Již byly 1974 – 1985 Náklady – 1,5 miliardy Kč výstavba, cca 100 milionů Kč roční údržba Konkurenční studie vykázala odlišná (méně výhodná) čísla Ptali jsme se cestujících v metru, tramvajích, autobusech a na zastávkách Zjišťovali jsme jejich názory na vybrané aspekty MHD Snažili jsme se rovnoměrně zahrnout všechny skupiny cestujících, včetně zaměstnanců DP Praha Celkově jsme oslovili řádově desítky lidí, přibližně rovnoměrně muže a ženy

7 Cena jízdného, čistota a stáří vozů Cena jízdného Absolutní x relativní cena Srovnání Čistota vozidel i zastávek

8 Dochvilnost, přetíženost, intervaly, celková spokojenost, co zlepšit…

9 Srovnání s jinými městy

10 Zdroje Internetové stránky – autobusy.kx.cz – autobusy.org – cs.wikipedia.org – metroweb.cz – prazsketrolejbusy.net – ropid.cz – zpravy.e15.cz Literatura – ČERNÝ M., HORNÍK J. Malý atlas městské hromadné dopravy vyd. Praha : Grandis Bohemia, 2002, ISBN – FOJTÍK P., PROŠEK F. Pražské autobusy 1925 – doplněné vyd. Praha : Dopravní podnik hl. m. Prahy, ISBN Vlastní výzkum


Stáhnout ppt "Kvalita a úroveň městské dopravy v Praze Zpracovali Martin Kebza Petr Blažek Gymnázium Špitálská Špitálská 2 Praha 9 – Vysočany Úvod Prezentace se zabývá."

Podobné prezentace


Reklamy Google