Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Špička v každém směru IT 3 Od elektronické podatelny k řešení problému elektronického podání Ing. Martin Vimr obchodní ředitel.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Špička v každém směru IT 3 Od elektronické podatelny k řešení problému elektronického podání Ing. Martin Vimr obchodní ředitel."— Transkript prezentace:

1 špička v každém směru IT 3 Od elektronické podatelny k řešení problému elektronického podání Ing. Martin Vimr obchodní ředitel

2 špička v každém směru IT 3 Kdo je DELTAX Systems ? Poskytovatel IT služeb a systémový integrátor (TOP 10 v ČR) 14 let historie na trhu IT služeb 160 zaměstnanců Obrat 2005 – 168 mil. Kč, EBIT 11 mil. 120 mil. aktiva, 60 mil. vlastní jmění Ryze česká firma Vlastníci pracují ve firmě (99%) Prověření na „D“ od NBÚ

3 špička v každém směru IT 3 Vize společnosti DELTAX Systems a. s. „Být nejžádanějším partnerem všem, pro které je informační systém nástrojem k dosažení úspěchu a prosperity.“

4 špička v každém směru IT 3 Elektronická komunikace vs. zákon Zákon definuje normu el. komunikace Úřady mají za povinnost zřizovat elektronické podatelny (sankce) Úřad musí být ze zákona schopen elektronicky komunikovat - přijmout el. podání atd.

5 špička v každém směru IT 3 ePodatelna – nutná podmínka rozvoje el. komunikace občan-úřad ePodatelny nejsou samostatně řešením el. komunikace, neřeší problém občanů a proto je jejich využití tak malé, el. služba je nestačí - občan / podnikatel je nucen vyhledat konkrétního poskytovatele dané služby pro řešení své životní situace ALE:

6 špička v každém směru IT 3 Co je potřeba vyřešit? komunikační platformu občan – úřad, úřad – úřad, občan – instituce úřad – instituce realizovat nové interaktivní služby intuitivní formulářové systémy integrace s interními systémy úřadů

7 špička v každém směru IT 3 Co je potřeba vyřešit? napojení ePodatelny a formulářových systémů: interaktivní podporu pro řešení životních situací plnohodnotný proces vyřízení požadavku přijatého v elektronické formě zřídit kontaktní místa na úřadech podání z kteréhokoli kontaktního místa na kterýkoli úřad asistenční služba pro občany bez přístupu nebo znalosti internetu, bez el. podpisu.

8 špička v každém směru IT 3 Je to dnes realizovatelné? - ANO Legislativní normy ČR Technologické předpoklady Bezpečnost Identifikační prvky (ePodpis)    

9 špička v každém směru IT 3 Jak to prakticky udělat? Z logiky fungování samosprávného celku je nositele problematiky příslušný krajský úřad (v případě Prahy MHMP). Obec I nebo II stupně neřeší 100% problému občana. Obec III. stupně nemůže být nositelem, protože není daná konkrétní hierarchická struktura v území samosprávného celku. Krajský úřad je schopen seskupit potřebné kapacity a vliv!

10 špička v každém směru IT 3 Co to přinese? Jednotnou IT platformu. Jednotný systém řešení životních situací. Možnost podání – řešení životní situace z každého zapojeného úřadu/instituce. Úspory úřadů - lepší dělba práce. Úspory občanů – návštěva jen jednoho úřadu. Centrální správa všech číselníků/registrů – konsolidace dat. Centrální monitoring a řízení informačních toků. Monitoring a optimalizace řešení jednotlivých životních situací občanů a firem. Postupné sjednocení postupů úřadů/institucí při jednání s občany.

11 špička v každém směru IT 3 Jak se to technicky a organizačně dá vyřešit? Základním komunikační prvek – formulář - rozhraní mezi systémem a uživatelem (občanem, úředníkem). Elektronické podání bude vždy realizované pomocí příslušného formuláře. Jednotná vizuální a datová informace. Průvodce občana jeho životní situací.

12 špička v každém směru IT 3

13 špička v každém směru IT 3 Překážky? Co nejvíce brání je obava z velikosti problému neexistence jednoznačné dělby kompetence mezi jednotlivými úrovněmi samosprávy nedokončený proces legislativních úprav plnohodnotné elektronické komunikace.

14 špička v každém směru IT 3 XML Form Server Zajištění správy uživatelů a definice jejich oprávnění v rámci procesu zpracování formulářů. Poskytnout autorizovaným uživatelům úplný rejstřík předloh - šablony formulářů. Efektivně spravovat předlohy formulářů (administrační prostředí). Umožnit uživateli formuláře efektivně vyplňovat daty (včetně kontrol a dopočítávání polí). Zajistit odesílání dat do cílového úložiště, s podporou verzování a elektronického podpisu. Přijmout zaslaná data a uložit je k dalšímu zpracování, potvrdit odesílateli jejich příjem, popř. změnu stavu zpracování. Portál pro centrální správu interaktivních XML formulářů Hlavní funkce systému

15 špička v každém směru IT 3 Architektura sytému

16 špička v každém směru IT 3 Náhled systému + el. formulář

17 špička v každém směru IT 3 Digitální podepisování dokumentů PDF podepisování dokumentů PDF bez nutnosti instalovat další programy. využití privátních klíčů klientů vkládání časového razítka do dokumentu. Integrace se stávajícími i budoucími systémy

18 špička v každém směru IT 3 Závěr Zavedení plnohodnotné, elektronické komunikace s úřady znamená významné zvýšení komfortu služeb pro občany, podnikatele, ale ve svém důsledku i pro úřady samotné.

19 špička v každém směru IT 3 Otázky?


Stáhnout ppt "Špička v každém směru IT 3 Od elektronické podatelny k řešení problému elektronického podání Ing. Martin Vimr obchodní ředitel."

Podobné prezentace


Reklamy Google