Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1. Co chápete pod pojmem formát testu? délka testu (doba trvání, počet položek) dovednosti (které řečové dovednosti) počet částí typy položek (testových.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1. Co chápete pod pojmem formát testu? délka testu (doba trvání, počet položek) dovednosti (které řečové dovednosti) počet částí typy položek (testových."— Transkript prezentace:

1

2 1. Co chápete pod pojmem formát testu? délka testu (doba trvání, počet položek) dovednosti (které řečové dovednosti) počet částí typy položek (testových úloh) a jejich počet očekávané odpovědi kandidátů u otevřených odpovědí způsob hodnocení (vážení); stanovení kritérií hodnocení délka testu (doba trvání, počet položek) dovednosti (které řečové dovednosti) počet částí typy položek (testových úloh) a jejich počet očekávané odpovědi kandidátů u otevřených odpovědí způsob hodnocení (vážení); stanovení kritérií hodnocení Výhody a nevýhody rozhodnutí pro: single-level x multi-level testy české x anglické instrukce uspořádání položek za sebou, křivka obtížnosti opakování x neopakování poslechových textů single-level x multi-level testy české x anglické instrukce uspořádání položek za sebou, křivka obtížnosti opakování x neopakování poslechových textů

3 2. Znají (mají znát) kandidáti formát testu? Proč/proč ne? je etické, aby kandidáti formát testu znali; cílem testu není kandidáty znevýhodňovat; obvykle se informace o formátu testu objevují v informační příručce. je etické, aby kandidáti formát testu znali; cílem testu není kandidáty znevýhodňovat; obvykle se informace o formátu testu objevují v informační příručce. 3. Na čem závisí formát testu? primárně na účelu/cíli testu; cíl testu: ­ vybrat ­ rozřadit ­ diagnostikovat ­ zjistit pokrok ­ vyhodnotit program primárně na účelu/cíli testu; cíl testu: ­ vybrat ­ rozřadit ­ diagnostikovat ­ zjistit pokrok ­ vyhodnotit program

4 4. Přečtěte si následující příklady 3 různých formátů testů. Který z nich je podle vašeho názoru nejlepší? Proč? Dokážete identifikovat zápory, případně problematické části jednotlivých formátů? 5. Jaký je formát Vašich přijímacích testů? Prosím, doplňte písemně. 6. Vyhovuje Vám tento formát – proč/proč ne? Proč jste se pro tento formát rozhodl(a)?

5 7. Existují omezení ze strany Vaší fakulty/univerzity při přípravě přijímacích zkoušek? (časové, obsahové…) 8. Jaké jsou podle Vás kladné a záporné stránky Vašich přijímacích zkoušek?

6 9. Shrnutí každá instituce může používat jakýkoliv formát testu, který odpovídá cílům, požadavkům a podmínkám testování; každá instituce může používat jakýkoliv formát testu, který odpovídá cílům, požadavkům a podmínkám testování; testující tým však musí vědět, proč právě tento formát je pro ně nejvhodnější; testující tým však musí vědět, proč právě tento formát je pro ně nejvhodnější; zkoušející a autoři testů musejí znát výhody i nevýhody svého formátu; zkoušející a autoři testů musejí znát výhody i nevýhody svého formátu; kandidáti mají právo formát testu znát; v ideálním případě by měli mít možnost seznámit se s vzorovými (ukázkovými testy). kandidáti mají právo formát testu znát; v ideálním případě by měli mít možnost seznámit se s vzorovými (ukázkovými testy).


Stáhnout ppt "1. Co chápete pod pojmem formát testu? délka testu (doba trvání, počet položek) dovednosti (které řečové dovednosti) počet částí typy položek (testových."

Podobné prezentace


Reklamy Google