Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE."— Transkript prezentace:

1 INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE

2 Vývoj a výsledky IDS JMK Zamyšlení nad vývojem VHD Kam směřujeme Obsah p ř ednášky Technologické záměry

3 E – Vznik Jihomoravského kraje etapa – 2A. etapa – 2B. etapa – 3A. etapa – 3B. etapa – 4A. etapa – 4B. etapa – 5. etapa – 6. etapa 2010 – Integrace celého kraje - strategický cíl JMK Etapy rozvoje IDS JMK

4 Od pokrývá IDS JMK celý Jihomoravský kraj a zahrnuje veškerou objednávanou železniční a linkovou dopravu a 9 městských doprav na území kraje. Dotýká se 3 sousedních krajů a 2 států. Od je do IDS JMK oficiálně začleněna i lodní doprava na Brněnské přehradě (speciální tarif).

5 Podrobnosti rozšíření IDS JMK na Znojemsko Od >40 nových linek, >50 přestupních uzlů; meziregionální autobusové linky Brno – Znojmo, Brno – Mikulov, Brno – Laa an der Thaya; Dotýkáme se hranic Kraje Vysočina a Rakouska.

6 JMK: Počet obyvatel: 1,1 mil. - Počet obcí: Rozloha 7195 km 2 Statistika IDS JMK k 12. prosinc i 2010 Počet obyvatel v IDS JMK Počet obcí v IDS JMK728 Počet dopravců v IDS JMK23 Počet městských doprav9 Podíl předplatních jízdenek59 % Počet linek327 Počet spojů za prac. den>20 tis. Počet návazností denně Celkem vypravených vozidel1200 Celkem zastávek3384 Počet návštěvníků webu>1,2 mil. Počet telefonních dotazů>50 tis. Počet ových dotazů>4100

7 Vývoj po č tu cestujících mimo Brno

8 Vývoj po č tu cestujících v Brn ě

9 Vývoj po č tu cestujících ve vlacích Na trati 240 s velkým rozvojových potenciálem dlouhodobá stagnace a pokles z důvodu častých výluk. V roce cestujících. Bez zdvojkolejnění riziko minimalizace provozu.

10 Vývoj výnosů regionální dopravy a DPMB

11 Vývoj výkon ů regionálních autobus ů

12 Spokojenost cestujících Spokojenost cestujících s IDS JMK má dlouhodobě rostoucí trend.

13 Kam směřujeme

14 Kam směřujeme po dokončení integrace kraje -Nová dopravní řešení městských doprav 2009 Znojmo, 2010 Blansko -Modernizace menších přestupních uzlů ve výstavbě 3 uzly, příprava dalších cca 5 uzlů, opravy žel. stanic -Hledání cest pro zkvalitnění dopravy v Brně terminál Starý Lískovec, regionální linky -Strategie postupné realizace P&R, B&R

15 Kam směřujeme po dokončení integrace kraje -Dlouhodobá podpora menších železničních projektů -Hledání partnerů a synergií – slevové akce -Výhodná propagace veřejné dopravy - obecní zpravodaje -Modernizace tarifu a odbavení cestujících -Modernizace centrálního dispečinku -Zapojení bezplatných linek -Nové služby pro cestující

16 Nové dopravní řešení MD v Blansku -Redukce počtu linek -Zlepšení návazností na vlaky -Přestupy mezi městskými linkami -Zlepšení dopravní obsluhy

17 Technologické inovace

18 Technologické inovace v IDS JMK Vývoj v oblasti CED a dalších elektronických služeb pokračuje. Připravujeme proto: -zvýšení „inteligence“ CED – systém by měl na základě sledování chování prostředků vyhodnocovat potenciální problémy v dopravě. -systém pro řízení autobusů na zavolání -personální jízdní řády – už nikdy ruční vypisování -on-line zobrazování aktuální přesnosti a stavu dopravy na webu -personalizované zasílání informací o dopravě em.

19 Zamyšlení nad vývojem VHD

20 Pr ů zkum Eurobarometr z ř íjna 2010 V ČR největší podíl uživatelů VD z celé EU VD 37% / auto 36% / ostatní 27 %

21 D ů vody pro č ř idi č i aut nevyu ž ívají ve ř ejnou dopravu Důvod%Hodnocení je Menší pohodlí76nad průměrem EU Nedostatečná síť spojů75nad průměrem EU Malá četnost spojů72nad průměrem EU Malá spolehlivost64nad průměrem EU Příliš drahé57nad průměrem EU Nedostatek informací43pod průměrem EU Obavy o bezpečnost41nad průměrem EU Vyšší údaje negativního hodnocení nevypovídají o tom, že by situace byla v ČR horší, ale o tom, že v ČR využívají auto spíše ti, kteří jsou většími odpůrci VD než jinde.

22 Důvod%Podíl souhlasu Snadnější přestupy33nejmenší z EU Atraktivnější terminály24nejmenší z EU Lepší informovanost22nejmenší z EU Jízdenky on-line10nejmenší z EU Sjednocená jízdenka (IDS)31nejmenší z EU Výsledky o cca 30% nižší než průměr EU. V ČR malý potenciál pro nové cestující - dosaženo maximálního počtu uživatelů. To neznamená, že se nemohou zvyšovat výkony může růst počet cest na osobu. Co by motivovalo ř idi č e, aby vyu ž ívali VD č ast ě ji

23 Internetový pr ů zkum IDS JMK

24 Dlouhodobá stagnace - ticho p ř ed bou ř í? Jak často byste vy osobně mohl mít k dispozici automobil? Jak často využíváte IDS JMK pro cesty do zaměstnání / školy? Po dobu 6 let v IDS JMK stagnuje podíl cestujících, kteří mohou mít k dispozici automobil a současně stagnuje (mírně roste) podíl těch, kteří IDS JMK využívají pro cestu do zaměstnání / škol.

25 Interpretace výsledk ů pr ů zkumu ČR je z hlediska VD v rámci EU velmi specifická. Jako svoji hlavní dopravu využívá v ČR VD největší podíl občanů ze všech zemí EU. Proti tomu nejmenší podíl uživatelů automobilů by četnost svých cest VD zvýšilo po zlepšeních. VD v ČR balancuje na hraně – nové cestující ve městech získá jen těžko. V regionu stále potenciál existuje. Stávající uživatelé mohou snadno odejít. Pokud nebude stávající úroveň VD udržována nebo se dokonce zhorší, reálně hrozí odchod cestujících a zahájení sestupné spirály.

26 Ing. Jaromír Holec jednatel a ředitel, KORDIS JMK, spol. s r. o. Ing. Jiří Horský vedoucí dopravního odboru Ing. Kamil Novák vedoucí oddělení železniční dopravy Ing. Květoslav Havlík vedoucí oddělení marketingu a rozvoje Kontakt: Tel.: WWW: Děkujeme za pozornost !


Stáhnout ppt "INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE."

Podobné prezentace


Reklamy Google