Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje"— Transkript prezentace:

1 Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
VÝVOJ IDS JMK Ing. Jiří Horský ředitel společnosti 1

2 Vývoj v IDS JMK za poslední rok Výběrová řízení na dopravce
OBSAH PŘEDNÁŠKY Vývoj v IDS JMK za poslední rok Výběrová řízení na dopravce Novinky a rozvojové projekty

3 ÚVODNÍ INFORMACE

4 Situace IDS JMK IDS JMK v provozu od 1. ledna Příští rok budeme slavit 10. výročí vzniku. Nyní zaintegrována veškerá doprava v kraji včetně všech městských doprav. Již v přípravě Jihomoravský kraj definoval standardy dopravní obsluhy svého území, které dodnes dodržuje. Jako první v České republice jsme začali soutěžit autobusové dopravce, nyní již probíhá druhé kolo soutěží. Páteřní železniční doprava s návaznými autobusovými linkami umožňuje rychlé, četné a pravidelné spojení v rámci celého kraje. Od zahájení provozu trvale roste počet přepravených cestujících a navyšují se tržby a to navzdory zásadním problémům v infrastruktuře.

5 Služeb IDS JMK může využít: 1,2 mil. obyvatel kraje.
Statistika IDS JMK Služeb IDS JMK může využít: 1,2 mil. obyvatel kraje. Zasahujeme do 729 obcí. Spolupracujeme s 22 dopravci. Vypravujeme denně 1300 vozidel. Celkem 322 linek, z toho 25 vlakových, 71 MD Brno, 33 MD v ostatních městech. Denně více než 20 tisíc spojů Denně více než 30 tisíc návazností.

6 Vývoj počtu cestujících v regionální dopravě
S výjimkou krizového roku 2009 každoročně nárůst počtu cestujících.

7 Vývoj objemu objednaných vozkm v jednotlivých etapách
Daří se udržovat objem objednaného výkonu na vlacích i regionálních autobusech.

8 Nárůst tržeb v regionální dopravě
Od počátku IDS JMK tržby v dopravě pravidelně rostou.

9 Ekonomické výsledky etapy E1 - Brněnsko

10 Počet cestujících v Brně

11 Tok pasažerů ve vlacích z regionu do Brna
Počet cestujících ve vlacích na rozdíl od autobusů stagnuje! PROČ?

12 Přesun cestujících z vlaků do autobusů
Neustálá výluková činnost a zpoždění vlaků na jednokolejných tratích způsobuje trvalý přesun cestujících z vlaků do autobusů. Příklad 1: Zastávka – Rosice - Brno Příklad 2: Vyškov - Brno Autobusy 2006 2012 Nárůst Počet spojů 46 73 +58% 2006 2012 Nárůst Počet spojů 41 56 +36%

13 Přetíženost uzlu Brno Za 10 let došlo ke zdvojnásobení počtu vlaků projíždějích ŽUB. Kapacita uzlu dnes neumožňuje přidávání dalších potřebných vlaků, snižuje rychlost průjezdu uzlem a spolehlivost !

14 Vlaky – prvotní růst, nyní stagnace
Výsledky v IDS JMK: Regionální autobusy + městská doprava razantní růst tržeb i počtu cestujících Vlaky – prvotní růst, nyní stagnace

15 Výběrová řízení na dopravce
15

16 Výběrová řízení na autobusové dopravce
Jihomoravský kraj jako pravděpodobně první z krajů zahájil již v roce 2003 výběrová řízení na zajištění autobusové dopravy. Brutto smlouvy – dopravce obdrží platbu dle objemu výkonů – riziko tržeb je na objednateli. Veškerý objem kompenzovaných výkonů na území JMK soutežen. Nesoutěží se pouze mezikrajské spoje. Nyní již probíhají druhá kola soutěží. Od prosince 2011 dle zák. 137 zajištěna oblast Brněnsko a od prosince 2012 oblast Boskovicko. Nyní probíhá oblast Jihovýchod. Ve výběrovém řízení definovány požadavky na kvalitu dopravní služby a veškeré další podmínky.

17 Výběrová řízení na autobusové dopravce
Součásti zadání a následné smlouvy: Technické a provozní standardy vzhled a řešení označníků, rychlost oprav, vzhled jízdních řádů vzhled a řešení jízdenek, odbavovací systém systém dispečerského řízení, záložní autobusy vybavení vozidel – požadavek na šíři dveří, větší prostor pro kočárky, plné vybavení informačními systémy. 4 druhy vozidel – minibus, malý autobus, klasický autobus a velký autobus. Všechna vozidla musí být certifikována KORDIS! standardy chování zaměstnanců, informační povinnosti. Rozúčtování tržeb Řešení přidávání / ubírání výkonů Smluvní postihy, existuje pevný sazebník kontrolu provádí KORDIS, reaguje na stížnosti cestujících a vlastní poznatky. Ověření poskytuje Centrální dispečink.

18 Výběrové řízení Brněnsko
Výběrové řízení přineslo: omlazení vozového parku vyšší počet NP vozidel lepší vybavení vozidel zvukové hlášení zastávek hlášení pro nevidomé informační panely vnitřní a vnější zlepšení vnitřních procesů u dopravců zavedení cyklobusů

19 Výběrové řízení na železniční dopravce
JMK v roce 2012 zveřejnil záměr vypsat VŘ na železničního dopravce na JV kraje – trať 340 Brno – Veselí nad Moravou a související tratě. Nyní probíhá příprava zadání.

20 NOVINKY A ROZVOJOVÉ PROJEKTY

21 Propagační kampaň na regionálních autobusech
Na začátku roku KORDIS za přispění JMK realizoval kampaň na 150 autobusech. Cílem podpořit cestování s IDS JMK na výlety i do práce, propagovat slevový program a nabídnout zajímavé cenové alternativy.

22 Cyklobusy Od 1. 1. 2012 přeprava kol ve vlacích za tarif IDS JMK.
Od první 3 linky cyklobusů – cyklopřívěsy za standardními spoji, v provozu o víkendu. Od další 3 nové linky cyklopřívěsy, částečně závěsy.

23 Nové přeshraniční spojení
Od se IDS JMK rozšiřuje do rakouského Drosendorfu. Vzniká tak spojení, které o víkendu umožní objet celou oblast NP Podyjí.

24 Na dobré cestě je i VŘ na modernizaci centrálního dispečinku.
Nové technologie Od prosince 2012 zprovozněno dalších 50 ELPů – informačních panelů nové generace – umožňují nově připojení přes WiFi, zkušebně nainstalovány i iPointy. Podařilo se vysoutěžit dodavatele na odbavování cestujících prostřednictvím mobilního telefonu. Na dobré cestě je i VŘ na modernizaci centrálního dispečinku. Připravuje se výběrové řízení na dodávku EOC – Elektronického odbavování cestujících formou čipových karet.

25 Projekt RAILHUC - Railway Hub Cities and TEN-T network
KORDIS JMK se od roku 2011 účastní mezinárodního projektu RAILHUC, jehož smyslem podpořit železniční dopravu. KORDIS řeší několik témat ve formě studií systematizace požadavků na P&R v Jihomoravském kraji revitalizace tratí Židlochovice – Hrušovany, Hustopeče – Šakvice nové železniční zastávky v Jihomoravském kraji Socioekonomická studie zavedení VRT mezi Brnem a Prahou V rámci projektu proběhne konference na téma VRT dne s názvem Vize 2030.

26

27 Děkuji za pozornost Ing. Jiří Horský ředitel společnosti
KORDIS JMK, a.s Kontakt: Tel.: WWW: 27


Stáhnout ppt "Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje"

Podobné prezentace


Reklamy Google