Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Integrace mobilních plateb ve veřejné dopravě Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 20. – 22. května 2013 RNDr. Jan Kotík Jednatel ČSAD SVT Praha,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Integrace mobilních plateb ve veřejné dopravě Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 20. – 22. května 2013 RNDr. Jan Kotík Jednatel ČSAD SVT Praha,"— Transkript prezentace:

1 Integrace mobilních plateb ve veřejné dopravě Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 20. – 22. května 2013 RNDr. Jan Kotík Jednatel ČSAD SVT Praha, s.r.o.

2 2 Kdo má zájem o prosazování mobilních plateb EU, stát, kraje, města, dopravci, cestující, nebo někdo další ? EU, stát, kraje, města, dopravci, cestující, nebo někdo další ? Proč ano ? Proč ano ? Proč ne ? Proč ne ?

3 Proč ano - výhody pro cestující Móda: smartphone s připojením na internet, s aplikací dopravní peněženky, kupónu, v případě ztráty - operativní zablokování a převedení „zůstatků do nového mobilu“, u dětí využití EP jen omezeně (např. jen pro VD) Móda: smartphone s připojením na internet, s aplikací dopravní peněženky, kupónu, v případě ztráty - operativní zablokování a převedení „zůstatků do nového mobilu“, u dětí využití EP jen omezeně (např. jen pro VD) Komplexní služba od nalezení dopravního spojení s možností využití všech druhů VD, nákup jízdenek za odpovídající cenu vč. slev, vrácení storna, online informace o provozu (např. zpoždění spoje), s intuitivní obsluhou Komplexní služba od nalezení dopravního spojení s možností využití všech druhů VD, nákup jízdenek za odpovídající cenu vč. slev, vrácení storna, online informace o provozu (např. zpoždění spoje), s intuitivní obsluhou 3

4 4 Proč ne – nevýhody pro cestující Není procesně, technologicky a bezpečnostně vyřešeno Není procesně, technologicky a bezpečnostně vyřešeno Praktické využití v systémech VD i v ČR je minimální, neboť není zajištěna interoperabilita včetně standardizace a situaci komplikuje i přístup jednotlivých bankovních ústavů k mobilním platbám Praktické využití v systémech VD i v ČR je minimální, neboť není zajištěna interoperabilita včetně standardizace a situaci komplikuje i přístup jednotlivých bankovních ústavů k mobilním platbám

5 5 Proč ano - EU, stát, kraje, města Větší zájem občanů cestovat prostředky VD a z toho vyplývající zlepšení životního prostředí, a to např. snížením individuální dopravy Větší zájem občanů cestovat prostředky VD a z toho vyplývající zlepšení životního prostředí, a to např. snížením individuální dopravy Zprůhlednění celého systému VD např. kontroly dodržování JŘ, zpřesnění výpočtů dotací vedoucí k jejich snížení Zprůhlednění celého systému VD např. kontroly dodržování JŘ, zpřesnění výpočtů dotací vedoucí k jejich snížení Jsou již k dispozici funkční osvědčené IS např. CIS JŘ, IDS v několika krajích a městech Jsou již k dispozici funkční osvědčené IS např. CIS JŘ, IDS v několika krajích a městech Připravuje se standardizace EOC v rámci projektu ALFA „Technická podpora a metody pro ověřování interoperability odbavovacích a informačních systémů ve veřejné dopravě“, BETA „Interoperabilita a standardizace systémů elektronického odbavení cestujících ve veřejné dopravě“ Připravuje se standardizace EOC v rámci projektu ALFA „Technická podpora a metody pro ověřování interoperability odbavovacích a informačních systémů ve veřejné dopravě“, BETA „Interoperabilita a standardizace systémů elektronického odbavení cestujících ve veřejné dopravě“

6 6 Proč ne – EU, stát, kraje, města Zájem o dokončení interoperabilního systému VD kolísá v závislosti na politickém a odborném obsazení vedení jednotlivých institucí a s tím související finanční podporou Zájem o dokončení interoperabilního systému VD kolísá v závislosti na politickém a odborném obsazení vedení jednotlivých institucí a s tím související finanční podporou I přes snahu např. organizací v SDT se zatím nepodařilo propojit předprodejní systémy autobusových a železničních dopravců I přes snahu např. organizací v SDT se zatím nepodařilo propojit předprodejní systémy autobusových a železničních dopravců Vyšší požadavky na kvalifikaci zaměstnanců v oblasti IT a s tím související úpravy legislativy (zákonů, vyhlášek) Vyšší požadavky na kvalifikaci zaměstnanců v oblasti IT a s tím související úpravy legislativy (zákonů, vyhlášek)

7 7 Proč ano – výhody pro dopravce Prodej jízdenek bez subjektivního vlivu (řidič, průvodčí) Prodej jízdenek bez subjektivního vlivu (řidič, průvodčí) Snížení počtu zaměstnanců předprodejních kanceláří Snížení počtu zaměstnanců předprodejních kanceláří Zlepšení operativního řízení provozu Zlepšení operativního řízení provozu Zpřesnění statistických podkladů pro např. optimalizaci vozového parku bez dalších nákladů Zpřesnění statistických podkladů pro např. optimalizaci vozového parku bez dalších nákladů Korektnější přerozdělování tržeb v rámci IDS prostřednictvím clearingu včetně omezení jeho zneužívání provozovaný nezávislou organizací jednak na dodavatelích EOC a jednak na jejich provozovatelích Korektnější přerozdělování tržeb v rámci IDS prostřednictvím clearingu včetně omezení jeho zneužívání provozovaný nezávislou organizací jednak na dodavatelích EOC a jednak na jejich provozovatelích

8 8 Proč ne – nevýhody pro dopravce Vyšší náklady na pořízení těchto systémů Vyšší náklady na pořízení těchto systémů Vícenáklady, související s rozdílností IDS v ČR (např. více zařízení k elektronickému odbavení cestujících – problémy s rozdílnými tarifními systémy, zahrnujícími nejednotná pravidla pro stanovení slev u komerčních, nebo dotovaných spojů) Vícenáklady, související s rozdílností IDS v ČR (např. více zařízení k elektronickému odbavení cestujících – problémy s rozdílnými tarifními systémy, zahrnujícími nejednotná pravidla pro stanovení slev u komerčních, nebo dotovaných spojů) Vyšší nároky na kvalifikaci zaměstnanců v oblasti znalostí informačních technologií Vyšší nároky na kvalifikaci zaměstnanců v oblasti znalostí informačních technologií U dopravní peněženky zůstává hotovost u dopravce (vydavatel dopravní peněženky), případné poplatky mobilním operátorům a bankám snižují příjmy dopravců U dopravní peněženky zůstává hotovost u dopravce (vydavatel dopravní peněženky), případné poplatky mobilním operátorům a bankám snižují příjmy dopravců Obchodní model s nejasným přínosem pro dopravce Obchodní model s nejasným přínosem pro dopravce

9 NOVINKA AMSBUS.cz nákup jízdenek přes mobilní telefony Stejná nabídka dopravních výkonů jako v klasickém eShopu na - upravené obrazovky Stejná nabídka dopravních výkonů jako v klasickém eShopu na www.e-jizdenka.cz - upravené obrazovky Po zadání nástupu a výstupu volí cestující požadovaný spoj Po zadání nástupu a výstupu volí cestující požadovaný spoj Bez tisku – výhoda pro dopravce odbavující pouze podle kódu e- jízdenky Bez tisku – výhoda pro dopravce odbavující pouze podle kódu e- jízdenky

10 AMSBUS.cz mobilní platba e-jízdenky Po výběru požadovaných e- jízdenek jsou nabízeny různé způsoby úhrady Po výběru požadovaných e- jízdenek jsou nabízeny různé způsoby úhrady Po volbě platby kartou NOVINKA: Platba mobilním telefonem Po volbě platby kartou NOVINKA: Platba mobilním telefonem Na výběr mobilní verze platební brány PaySec nebo pomocí nainstalované aplikace pro chytré telefony "MasterCard mobile" (MCM) Na výběr mobilní verze platební brány PaySec nebo pomocí nainstalované aplikace pro chytré telefony "MasterCard mobile" (MCM)

11 11 Děkuji za pozornost ! www.svt.cz kotik@svt.cz www.busportal.cz Kontakty:


Stáhnout ppt "Integrace mobilních plateb ve veřejné dopravě Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 20. – 22. května 2013 RNDr. Jan Kotík Jednatel ČSAD SVT Praha,"

Podobné prezentace


Reklamy Google