Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Analýza dostupnosti území v okrese Bruntál Vedoucí: Dr. Ing. Jiří Horák Diplomová práce Ivana Kulczycká.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Analýza dostupnosti území v okrese Bruntál Vedoucí: Dr. Ing. Jiří Horák Diplomová práce Ivana Kulczycká."— Transkript prezentace:

1

2 Analýza dostupnosti území v okrese Bruntál Vedoucí: Dr. Ing. Jiří Horák Diplomová práce Ivana Kulczycká

3 Cíle n Tvorba databáze evidence výjezdů zdravotnické záchranné služby n Selekce vhodných dat z databáze statistického šetření událostí v požární ochraně n Vyhodnocení pokrytí území oběma typy služeb n Provedení síťové analýzy pro určení dopravní dostupnosti jednotlivých obcí n Srovnání výsledků síťové analýzy s reálnými dojezdovými časy obou typů výjezdů

4 Zdroje dat n Data zdravotnické záchranné služby okresu Bruntál za rok 2000 n Digitální model území v měřítku 1 : z Vojenského topografického ústavu v Dobrušce (DMÚ200) n Statistické sledování událostí v požární ochraně z let

5 n Je geografická charakteristika území, která určuje dosažitelnost daného objektu z jiného daného objektu v rámci určité prostorové struktury n Typy dopravní dostupnosti: –Topologická –Metrická n vzdušná n cestní Dopravní dostupnost

6  je součástí integrovaného záchranného systému  zajištění přednemocniční neodkladné péče přímo na místě vzniku úrazu či náhlého onemocnění  rychlá lékařská pomoci (RLP), rychlá zdravotnická pomoc (RZP), lékařská služba první pomoci (LSPP)  výjezdová stanoviště: Krnov, Bruntál, Rýmařov, Město Albrechtice ( RLP ve všední dny od 7,00 hod do 15,30 hod) Zdravotnická záchranná služba

7 Okres Bruntál s označenými výjezdními středisky zdravotnické záchranné služby Opava Olomouc Šumperk Jeseník Polsko

8 datový model pro databázi zdravotnické záchranné služby

9 [min]

10 Zpracování souhrnných ukazatelů Počet údajů vhodných pro toto zpracování je 82. (Alespoň 1 výjezd byl uskutečněn jak v létě tak i v zimě.) srovnání průměrných časů v zimě a v létě do jednotlivých obcí zdravotnickou záchrannou službou

11 Dojezdové časy zdravotnické záchranné služby z výjezdních středisek do obcí okresu Bruntál pro letní období Mapový podklad DMU 200  Generální štáb AČR Město Albrechtice Krnov Bruntál Rýmařov Km

12 Mapový podklad DMU 200  Generální štáb AČR Město Albrechtice Krnov Bruntál Rýmařov Dojezdové časy zdravotnické záchranné služby z výjezdních středisek do obcí okresu Bruntál pro zimní období

13 Nalezení závislosti dojezdových časů zdravotnické záchranné služby n na ročním období n logaritmická transformace hodnot –analýza rozptylu středních hodnot n potvrzení závislosti na ročním období s 95% pravděpodobností n na počtu obyvatel v před a poproduktivním věku n nenalezena

14 Jednotky požární ochrany n Profesionální jednotky PO n Hasičské záchranné sbory okresů n Hasičské záchranné sbory podniků n Dobrovolné jednotky PO n Sbory dobrovolných hasičů obcí n Sbory dobrovolných hasičů podniků

15 n jsou součástí integrovaného záchranného systému n výjezdní střediska: Bruntál, Krnov, Rýmařov n data jsou za období čtyř let (1997, 1998, 1999 a 2000 ) ze statistického sledování událostí v požární ochraně Hasičské záchranné sbory okresů

16 tabulka výjezd jednotky PO tabulka místa události

17 Zpracování souhrnných ukazatelů srovnání průměrných časů v zimě a v létě hasičských záchranných sborů Počet údajů vhodných pro toto zpracování je 38. (Alespoň 1 výjezd byl uskutečněn jak v létě tak i v zimě.)

18 Dojezdové časy hasičské záchranné služby z výjezdních stanic do obcí okresu Bruntál pro letní období Km Mapový podklad DMU 200  Generální štáb AČR Město Albrechtice Krnov Bruntál Rýmařov Janov Osoblaha Hlinka Bohušov

19 Km Mapový podklad DMU 200  Generální štáb AČR Město Albrechtice Krnov Bruntál Rýmařov Osoblaha Bohušov Dojezdové časy hasičské záchranné služby z výjezdních stanic do obcí okresu Bruntál pro zimní období

20 Nalezení závislosti dojezdových časů hasičské záchranné služby n na ročním období n převedení souborů na normální rozdělení (log) –analýza rozptylu středních hodnot n nebyla nalezena závislost na ročním období s 95% pravděpodobností –výpočet průměrných dojezdových časů za celý rok n na počtu obyvatel v před a poproduktivním věku n nenalezena

21 Teoretická dopravní dostupnost obcí v okrese Bruntál n příprava dat pro provedení silniční analýzy – ohodnocení jednotlivých úseků silniční sítě DMU 200

22 n provedení silniční analýzy ze čtyř výjezdních míst – Krnov, Bruntál, Rýmařov, Město Albrechtice n přiřazení vypočtených dojezdových časů jednotlivým obcím Teoretická dopravní dostupnost obcí v okrese Bruntál

23 n rozdělení obce podle jednotlivých časových pásem n vypočtení průměrného času dojezdu do dané obce (minimální a maximální dojezdový čas) n přiřazení průměrného času dojezdu dané obci Výpočet dojezdových časů do jednotlivých obcí

24 Km Město Albrechtice Krnov Bruntál Rýmařov Heřmanovic e Sedm Dvorů Stará Libavá Mapový podklad DMU 200  Generální štáb AČR Teoretické dojezdové časy vypočtené z Krnova, Bruntálu, Rýmařova a Města Albrechtic do obcí okresu Bruntál pro letní období

25 Mapový podklad DMU 200  Generální štáb AČR Město Albrechtice Krnov Bruntál Rýmařov Moravský Beroun Dvorce Stará Libavá Svobodné Heřmanice Vrbno pod Pradědem Janov Slezské Pavlovice Km Teoretické dojezdové časy vypočtené z Krnova, Bruntálu, Rýmařova a Města Albrechtic do obcí okresu Bruntál pro zimní období

26 Srovnání výsledků silniční analýzy s reálnými dojezdovými časy obou typů výjezdů obcí vhodných ke srovnání je 39

27 teoretický čas hasičská záchranná služba zdravotnická záchranná služba

28 odchylky vypočtených dojezdových časů od reálných dojezdových časů n průměrný teoretický dojezd je větší než reálné průměrné dojezdové časy obou služeb –zde platí: čím je obec “vzdálenější” tím je odchylka od reálných dojezdových časů větší. n průměrný reálný dojezd ZZS je větší než hasičské záchranné služby i teoretického dojezdu –pouze jeden výjezd ZZS s rozdílem 3 minuty od teoretického dojezdu n průměrný reálný čas HZS byl vyšší než u ZZS a teoretického času –teoretické dojezdové časy počítány i z Města Albrechtic n výjimečný případ:obec Krnov –měřítko (ne všechny silnice zobrazeny)

29 Závěr: využití modelu časové dostupnosti n pro ZZS a HZS:  zvýšení maximální rychlosti na komunikacích mezi obcemi  detailnější a přesnější mapový podklad pro výpočet teoretického dojezdového času do obce Krnov – např.: DMÚ 25 n pro HZS: + výpočet teoretických dopravních časů pouze z Bruntálu, Rýmařova a Krnova

30 Použité programové vybavení n Microsoft Access (Microsoft) n Microsoft Excel (Microsoft) n ArcView (ESRI) n rozšíření ArcView Network Analyst n rozšíření Geoprocesing n Statgraphics (Statistical Graphics Corporation)

31 Literatura n Balák, M. a kol.: Autoatlas Česká republika 1:100000, Geodézie ČS, a. s. a Geodézie Brno, a. s., 1996 n Horák, J. a kol.: Posouzení vlivu veřejné dopravy na nezaměstnanost v obcích okresu Nový Jičín s využitím GIS. Sborník konference “GIS Seč 2000”, strana 171 – 180. n Hynčica, R.: Optimalizace hranic hasebních obvodů s využitím funkcí GIS pro analýzu a modelování, Diplomová práce, 51 stran, Ostrava n Kaňok, J.: Tématická kartografie.Ostravská Univerzita 1999, Ostrava. n Koschin, Felix. a kol.:Statgraphics aneb statistika pro každého, Grada a. s., 360 stran Praha n Morkes, D.: Microsoft Access 7.0, Základní průvodce uživatele.Computer Press, 204 stran. n Peňáz, T. a kol: Analýza územní dostupnosti významných firem na území okresu Nový Jičín, Sborník konference “GIS Seč 2000”, strana 280 – 288, ISBN. n Vyhláška č. 434/1992 Sb. ministerstva zdravotnictví České republiky ze dne 28. července 1992 o zdravotnické záchranné službě.

32 Děkuji Vám za pozornost


Stáhnout ppt "Analýza dostupnosti území v okrese Bruntál Vedoucí: Dr. Ing. Jiří Horák Diplomová práce Ivana Kulczycká."

Podobné prezentace


Reklamy Google