Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Za tajemstvím nákupního košíku Jiří Hlavenka Czech Internet Forum Praha, 12/11/2009.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Za tajemstvím nákupního košíku Jiří Hlavenka Czech Internet Forum Praha, 12/11/2009."— Transkript prezentace:

1 Za tajemstvím nákupního košíku Jiří Hlavenka Czech Internet Forum Praha, 12/11/2009

2 Agenda  Stalo se, stane se: události v e-komerci za poslední rok  Vědí vůbec, co dělají?  Nahlížíme do nákupních košíků

3 Stalo se: obři a legendy  Mall.cz: návrat z velkého výletu, zjednodušení, změna modelu. Co zahraniční dcery?  Kasa+Obchodní-dům.cz: Arca – HP Tronic (?)  Alza.cz: celkem nevzrušená jednička  Aukro otevírá Aukro Shopy, zájem slušný i přes tvrdé podmínky  Víceméně zánik skupiny obchodů Vltava, zbývá Cybex  Vivantis expanduje doma, Parfums v zahraničí Přes krizi zažívá toto odvětví stále výrazný růst a navyšuje svůj podíl na trhu!

4 Stalo se: stačí deset tisíc e-shopů?  Počet e-shopů na cz Internetu překročil 10 000, každý den vznikají desítky (!) nových  Zásadní role Zboží.cz, o něco menší Heureka.cz  Stále vítězí nejnižší cena; žádná možnost zdražování, naopak marže setrvale klesají Cílový stav českého e-shoppingu: 40 000 shopů?

5 Stane se?  Krize zamrazila apetit velkých investorů  Každý se dívá na „bottom line“; neprofitabilní firmu nikdo nechce  Pro angel investory je e-komerce příliš „tough business“  Příští rok bude bez velkých investičních příběhů, mohou se slučovat konkurenti  Naučí se e-retaileři skutečnému řemeslu?

6 Vědí vůbec, co dělají?  Průměrná míra konverze je 0,5%!! (David Špinar, H1).  Dvě třetiny prokliků zajišťuje 4% (nemajetných) uživatelů Internetu  84% lidí nekliká na odkazy.  Úkol dne: a) překlopit katalog od dodavatele, b) snížit ceny pod konkurenci, c) být první na Googlu/Seznamu. Takto se dělá internetová komerce? Neutíká nám něco?

7 Vědí vůbec, co dělají? Který provozovatel internetového obchodu zná:  Sociodemografický profil svých zákazníků?  Rozložení nákupů (cena, počet kusů, marže), rozvrstvení míry profitability?  Výnosnost zboží na homepage a hlavních stránkách kategorií?  Své „bad customers“?  (... A tak dále, a tak dále...)

8 Za tajemstvím nákupního košíku  Čísla z nákupů u 10 významných českých e-shopů  Celkem přes 20 000 nákupních operací  Mix sortimentních komodit: kosmetika, drogerie, knihy, hudba, oblečení, elektro  Nelze bohužel uvést jména e-shopů, podstatné jsou statistické souhrny

9 V práci nebo doma? (v práci.)

10 V košíku mám... mohlo by to být lepší - Nadpoloviční podíl nákupů s 2 a více kusy zboží Ovšem: hypermarkety uvádějí průměrně 8 kusů zboží v košíku.

11 Po přepočítání na kusy zboží... - Jednokusoví jen 17% všeho zboží (tj. tržeb, profitu!) Rekordman měl v košíku 53 položek... Co dělají e-shopy pro navyšování počtu položek? (Skoro nic)

12 Hodnoty nákupů: magická tisícikoruna Incentiva v podobě poštovného zdarma je zásadní Nicméně e-shopy málokdy využívají cokoli jiného (slevy, kupóny..)

13 Převedeno na finance je to ještě zřetelnější Košíky do 500 Kč tvoří 21% všech nákupů, ale jen 4,6% příjmů Košíky do 1000 Kč tvoří 51% všech nákupů, ale jen 20% příjmů

14 Ještě jedno svědectví o plných košících Rozpětí Položek Pr.cena C/ks 0-5001,53319208 501-9991,95737378 1000-14992,81219435 1500-19993,461702492 2000-29993,942455623 3000 a více6,465572863

15 Nakonec: Praha, půl království? Hodnoty průměrných nákupů v jednotlivých krajích Kromě Prahy není zcela přesné kvůli překryvu PSČ

16 Děkuji za pozornost!


Stáhnout ppt "Za tajemstvím nákupního košíku Jiří Hlavenka Czech Internet Forum Praha, 12/11/2009."

Podobné prezentace


Reklamy Google