Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mapa českého Internetu je zčásti přepsána: Malí, velcí a světoví Jiří Hlavenka Czech Internet Forum Praha, 20/11/2008.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mapa českého Internetu je zčásti přepsána: Malí, velcí a světoví Jiří Hlavenka Czech Internet Forum Praha, 20/11/2008."— Transkript prezentace:

1 Mapa českého Internetu je zčásti přepsána: Malí, velcí a světoví Jiří Hlavenka Czech Internet Forum Praha, 20/11/2008

2 Agenda  Nejvýznamnější vlastnické přesuny na českém Internetu v uplynulém roce a co z toho vyplývá  České nebo zahraniční firmy.. nebo je to jedno?  Fúze a akvizice: mezery zaplňují noví bojovníci  Výhled pro nejbližší roky

3 Kde leží na českém Internetu peníze?  Portály: 3-4 mld Kč  E-shopy: 30-40 mld Kč  Internetová reklama celkem: 4-6 mld Kč  Připojení (maloobchod): 4-5 mld Kč  Tvorba webů (a spol.): 2-3 mld Kč  Další nezařazené: 2-3 mld Kč Nepřeceňujme význam portálů: z celkové net-ekonomiky ukusují nějakých 5%!

4 Nejvýznamnější události roku  Centrum+Atlas v rukou (jiného) finančního investora  Mall, Kasa a Vltava s novými vlastníky, na prodej možná Alza  Jyxo/Blog.cz koupila CME/TV Nova  Miton buduje internetové impérium  Nový hráč Dignity, kupuje Tiscali, Dokina a další

5 Centrum s Atlasem proti Seznamu?  Zatím bez strategického vlastníka, jen jeden investor nahradil dva  Zánik Atlasu v Centru je zcela logický  Boj se Seznamem za každou cenu se nedá očekávat  Spíše jde o snahu budovat středo- a východoevropské portálové impérium = na českém trhu se mnoho nemění

6 Seznam: jasná pozice, nejasná strategie  Přesuny minoritního podílu jsou bezvýznamné, majoritní vlastník firmu plně ovládá  Seznam pokračuje v „trhání nízko visících hroznů“, neexpanduje bezhlavě, hromadí hotovost, je pragmatický  Investice letos: Ubytování.cz, Stream.cz (podíl)  Bdělé oko sleduje spíše Google než Centrum, TV Nova než iDnes  Dlouhodobá strategie není zřejmá, nelze vyloučit velkou akvizici v době nízkých cen (deník?)  Prodej Seznamu není na pořadu dne – zvláště ne nyní

7 Internetová média: mnoho ryb v rybníce  Mnoho prostoru pro všechny, v médiích nelze být monopolním hráčem  Překotný vývoj i akvizice se na rok-dva zadrží (ekonomická krize)  Očekávat se dá organické posilování hlavně u Centra a iDnesu  Bude pořád vznikat hodně start-up médií, prostor je stále obrovský

8 Internetové obchody: hledání přístavu i finančních zdrojů  Krutá cenová válka víceméně přiměla Kasu i Obchodni- dům.cz k prodejům  Kasa.cz prodána dvakrát? (Arca Capital, nyní HP Tronic?)  Mall.cz akvíruje a expanduje, ale příliš neroste a ziskovost má minimální – získal 700 mil. od finančních investorů  Vltava Stores po těžkých ztrátách s novým majitelem a opouštěním vlastních prodejů  Lídrem trhu je jednoznačně Alza, akvizici nelze vyloučit  Nepřehlížejme takřka „nekonečný“ počet dalších internetových obchodů – každý pěšák může mít v torně maršálskou hůl. Konsolidace trhu velkými retailovými hráči je nevyhnutelná, krize akvizice trhu zpomalí

9 Centralway prodává, Dignity kupuje  Centralway koupil levně, prodal draho a v nejvhodnější chvíli: Jyxo/Blog.cz, Auto.cz, Invia.cz – jeden z nejúspěšnějších zahraničních investorů, bude jistě pokračovat  Dignity: nová investorská skupina, vlastnická skupina ne zcela jasná, zatím několik projektů (Tiscali, Dokina atd.)

10 Miton: fabrika na internetové projekty  Po prodeji Stahuj.cz získala firma finanční impuls  Dnes firma startuje či kupuje nový projekt co pár měsíců  Zdaleka ne všechny jsou výdělečné, ale jejich řízení a rozvoj jsou profesionální  Firma nemá jednoznačnou oborovou strategii, využívá příležitostí

11 Nezapomeňme na:  Menšina v Ataxo za 220 mil. Kč – bublina nebo reálný základ?  Automodul pod Mafru: za dluhy?  Logos prodán Nessu: kdy přijdou na řadu internetoví vývojáři?  Líbímseti.cz: propásli šanci?

12 Vyhlídky: dívejme se na 2010  Zahraniční strategičtí i finanční investoři v roce 2009 nepochybně omezí svoji aktivitu (kromě „angels“)  Naopak je to ideální příležitost pro české privátní investory disponujícími vlastními penězi i vlastním rozumem  Některé projekty se budou prodávat vynuceně za malé peníze  „Ceny za firmy“ v roce 2009 prudce poklesnou, možná se začnou zvedat v roce 2010  Mnoho smělých plánů může vzít za své

13 Děkuji za pozornost!


Stáhnout ppt "Mapa českého Internetu je zčásti přepsána: Malí, velcí a světoví Jiří Hlavenka Czech Internet Forum Praha, 20/11/2008."

Podobné prezentace


Reklamy Google