Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Anglie – 2005 anglické Vánoce

Prezentace na téma: "Anglie – 2005 anglické Vánoce"— Transkript prezentace:

1 Anglie – 2005 anglické Vánoce
Jakub Švec sexta

2 Cesta do Anglie 23.prosince 2005 jsem se opět ocitl v letadle směr Bristol. Tentokrát už mi špatně nebylo. Ovšem hůře mi bylo na pasové kontrole, kde mě začala lustrovat nějaká úřednice a vyptávala se mě na různé věci - jako jestli letím sám nebo kdo na mě čeká na letišti atd. Aspoň tohle jsem jí rozuměl. Ale asi tak po čtvrt hodině jsem jí nakonec uspokojivě odpověděl na všechny otázky a ona mě pustila do Anglie. Jako v létě jsem se šťastně shledal s Pepou Chrpou a jeho tátou a po krátkém přivítání jsem se opět vydal na cestu (směr Yeovil) do mě už trochu známé části Anglie.

3 Štědrý večer v Anglii Dalšího dne jsme oslavili Vánoce pravou anglickou večeří - krocanem s nádivkou, Christmas pudinkem… Zato ale zbytek večera jsme trávili normálně jako v Čechách - rozdávali jsme si dárky pod stromečkem. Samo sebou se ale v Anglii neslaví tak jako u nás. Například na Štědrý večer se nerozdávají dárky, ale jenom se dávají při štědrovečerní večeři malé symbolické dárečky. Opravdové velké dárky se doslova hledají až druhý den ráno. Vánoční stromek mají ale také jako my. I o půlnoci chodí do kostela, a to bych řekl v daleko větším počtu, než se chodí u nás. Nejvíc mě ale zarazilo, že v Anglii a i v dalších částech Velké Británie, jak jsem později zjistil, si až kýčovitě ozdobují svoje zahrady a domy různými barevnými neony, svítícími sněhuláky, obrovskými postavami Santa Clause…

4 Zdolávání nejvyšší hory Skotska
Následující den jsme trochu odpočívali a 26. ráno jsme vyrazili já, Pepa, jeho rodiče a jejich pes po dálnici do Skotska. Další dny našeho výletu jsme navštívili spoustu zajímavých míst jako třeba jezera Loch Lomond a Loch Ness, která byla úplně ledová, a to ještě více než ta rakouská. Také jsme vystoupali do tří čtvrtin nejvyšší hory Anglie Ben Nevis. Při tomto výstupu bylo kupodivu nádherné slunečné počasí, takže jsme měli nádherný výhled do krajiny pod námi. Pár menších problémů se nám ale stejně nevyhnulo. Totiž vystupovat po zledovatělé jeden a půl metrové stezce, která se skládala z třiceticentimetrových kamenů, a ještě přitom přidržovat na vodítku psa, který se čas od času vrhá dolů po svahu vstříc volně se popásajícím ovcím, není vůbec žádná legrace. K tomu jsme ještě měli časový deficit, proto jsme nemohli zdolat tuto horu celou.

5 Zdolávání nejvyšší hory Skotska:

6 Hřejivá whisky Další den se ale počasí dost výrazně zhoršilo. Začalo hustě sněžit a taky celkem mrznout. Přesto jsme navštívili nádherné skotské panské sídlo (bohužel si už nepamatuji, u jakého města bylo) a nejmenší destilerii ve Skotsku. Skotská whisky nám přišla vhod, protože uměla báječně rozehřát, i když jí bylo jenom trochu po dně skleničky. Bohužel ochutnávka pravé ručně dělané skotské byla hned na začátku prohlídky a my jsme potom šli znova do toho mrazu, protože jsme museli vidět i venkovní chladící zařízení. Škoda, že pak ještě nebyla jedna ochutnávka, protože jsme znova promrzli. Ten den jsme ještě viděli noční Hadriánův val a noční nejstarší golfové hřiště v Anglii (možná i na světě, ale to nevím určitě). Noční vše bylo proto, že jsme zkrátka už nemohli dohnat tu časovou ztrátu z Ben Nevisu. Alespoň to bylo trochu zajímavější.

7 Hřejivá whisky:

8 Další výlety Následující den jsme si prohlédli hlavní skotské město Edinburgh. Počasí nám opět nepřálo. Tentokrát začalo pršet. Přesto byla prohlídka zajímavá. Viděli jsme místní hrad a dva parlamenty - nový a starý (ten starší byl stejně hezčí). A taky jsem se konečně dozvěděl, že ta pěkná skotská kostkovaná látka se jmenuje tartan a že podle různých vzorů této látky se rozeznávají různé skotské rody. Ještě jsme při naší zpáteční cestě navštívili universitní město Oxford - taková zajímavost na konec.

9 Další výlety:

10 Britské počasí Celkem mě ale zarazilo počasí, protože jsem si naivně myslel, že tam bude tak 12 stupňů nad nulou, a ono nic. Stejně to počasí bylo dost divné, protože někdy bylo slunce, pak hned déšť, za chvíli mrazy a sníh a pak zase jenom mráz. No co je to teda za zemi ?! Po návratu do Yeovilu jsme narychlo oslavili Nový rok. Bohužel jsem hned druhý den už odlétal zpátky do České republiky. Škoda, ze jsou ty vánoční prázdniny tak krátké!

Stáhnout ppt "Anglie – 2005 anglické Vánoce"