Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU."— Transkript prezentace:

1 Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivityIII/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT AutorIng. Jiří Tocháček Číslo materiáluVY_32_INOVACE_AUT_1U_TO_21_10 NázevPneumatické a hydropneumatické odpružení Druh učebního materiáluPrezentace PředmětAutomobily RočníkPrvní – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel“ Tématický celekPodvozky motorových vozidel AnotaceZáklady pneumatického a hydropneumatického odpružení Metodický pokynVýklad je veden pomocí data projektoru a počítače. Klíčová slovaPneumatické a hydropneumatické odpružení Očekávaný výstupŽák se seznámí se základy pneumatického a hydropneumatického odpružení používaného na vozidlech. Datum vytvoření11.2.2013

2 Pneumatické a hydropneumatické odpružení vozidel Pneumatické odpružení vozidel - pruží vzduch uzavřený v nádobě, vytvořené z pružného měchu, nebo ocelového válce, v níž je píst těsněn membránou; - nelze použít pístu těsněného kroužky; - použití u užitkových vozidel např. nákladní automobily, autobusy, přívěsy, návěsy apod..Omezeně se používají i u osobních automobilů např. firma Mercedes-Benz. Konstrukce - pružný měch, popř. válec s pístem a membránou ; - v horní části otvor ( pro spojení s ostatními částmi systému) ; - náplní pružiny je vzduch popř. dusík.

3 Vlastnosti pneumatických pružin - značná konstrukční složitost ; - pružina nemá schopnost vést nápravu ; - progresivita pérování je samočinná, plynoucí z principu činnosti systému; - pružina nemá samotlumící účinky. Systém má dále následující vlastnosti : - udržuje samočinně vzdálenost podlahy od náprav ; - rozmanitý tvar pružin ; -pružiny jsou rozměrné ( použití relativně malého tlaku ). Vzduchové pružiny nemohou přenášet žádné síly kola, z toho důvodu se umísťují mezi vodicí ramena a nápravy, např. sdruženou řídící nápravu a karoserii (viz. Výše uvedený obrázek). Hydropneumatické odpružení vozidel Jde o kombinaci pneumatické pružiny kombinované s pracovním válcem. Funkce pružiny v sobě spojuje pružení a tlumič v jednom. V přetlakové kouli se vypouštěním nebo načerpáním hydraulického oleje stlačuje konstantní množství plynu (dusíku).Plyn a olej odděluje membrána a mají stejný tlak, který je vytvářen vysokotlakým čerpadlem (180 Mpa). Ventily mezi pracovním válcem a přetlakovou kouli škrtí tok oleje v obou směrech a působí tím jako tlumič vibrací. Pístnice hydraulického válce je upevněna na příčném rameni zavěšení kol.

4 Vyrovnání úrovně Ventilem je možné ovládat světlost karoserie. Zvýšení hmotnosti vede ke zvýšení tlaku oleje ve válci a také tlak v dusíkové náplni se zvýší stejným způsobem. Pružina je tvrdší a protože se zvyšuje množství vibrací karoserie, pružení je méně komfortní. Lze provést montáž třetí přetlakové koule a tím zvýšit objem plynu. Podvozek se stane komfortnější.

5 Použité podklady: 1. PodvozkyIng. Zdeněk Jan, Ing. Bronislav Ždánský 2. Příručka pro automechanika Rolf Gscheidle a kolektiv 3. AutomobilyMilan Pilárik, Jiří Pabst Autoexpert – časopis pro autoopravárenství Automobil Revue


Stáhnout ppt "Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU."

Podobné prezentace


Reklamy Google