Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Dopravní a liniové stavby 9 Vývoj měst, místní komunikace Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta stavební, VŠB-TU Ostrava.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Dopravní a liniové stavby 9 Vývoj měst, místní komunikace Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta stavební, VŠB-TU Ostrava."— Transkript prezentace:

1 Dopravní a liniové stavby 9 Vývoj měst, místní komunikace Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta stavební, VŠB-TU Ostrava

2 Vývoj zástavby obcí a dopravy Kostruma – vějířovitá síť komunikací

3 Vývoj zástavby obcí a dopravy Babylon – pravoúhlá síť komunikací

4 Vývoj zástavby obcí a dopravy Moskva – okružně radiální síť komunikací

5 Vývoj zástavby obcí a dopravy New York – šachovnicová síť komunikací

6 Vývoj zástavby obcí a dopravy Washington – hvězdicová síť komunikací s více jádry

7 Vývoj zástavby obcí a dopravy Brazilia – síť komunikací ve tvaru letícího ptáka

8 Vývoj zástavby obcí a dopravy Nový Jičín – přístup na náměstí úzkými uličkami

9 Schémata dopravních systémů radiální diametrální odsunutý diam.

10 Schémata dopravních systémů okružní radiálně okružní roštový s okružním

11 Schémata dopravních systémů tangenciální tangenciální roštový

12 Ostrava - Poruba

13

14

15 Řešení konfliktů pěších a automobilové dopravy Návrh ideálního města pro obyvatel

16 Řešení konfliktů pěších a automobilové dopravy Kombinace radiální a obvodové dopravy

17 Specifika místních komunikací MK - v zastavěném (městském) prostředí, které vymezuje prostor - v určité urbanistické struktuře s dlouhodobým vývojem - funkce dopravní, společenská, architektonická, vedení IS - velké množství druhů dopravních prostředků - vedení systémů veřejné dopravy - kratší přepravní vzdálenosti - rychlost nemá vliv na úsporu času

18 Členění městské dopravy Podle: - polohy zdroje a cíle cesty (V, R, T) - přepravovaného (O, N) - dopravního prostředku - času (špičková, sedlová) - účelu (práce, rekreace, sport, kultura, nákup …) - počtu zdrojů a cílů - v pohybu, v klidu

19 Schéma hierarchizace sítě místních komunikací

20

21 - Příčný řez místní komunikací

22

23

24 Faktory vzniku městské dopravy Městská doprava umožňuje plnění všech funkcí města. - zdroj dopravy – místo vzniku přemísťovacích vztahů - cíl ukončení (budova, okrsek..) přemísťovací vztahy – pěší cesty = přepravní vztahy Přidělením průměrného počtu osob (tun nákladu) na dopravní prostředky (obsazenost, vytíženost) zjistíme dopravní vztahy. Přidělením (výhledových) dopravních vztahů na dopravní síť dostaneme intenzity na síti (křižovatkách)

25 Dělba přepravní práce v osobní dopravě

26 Řešení konfliktů pěších a automobilové dopravy Radburský systém

27 Řešení konfliktů pěších a automobilové dopravy Organický systém

28 Obsluha z obvodu (Coventry) Vedení průjezdné a sběrné dopravy

29 Obsluha z obvodu (Coventry) Vedení autobusových linek MHD

30 Obsluha z obvodu (Coventry) Trasy pěších

31 Metody regulace dopravy 1.Vytvoření zón kontrolovaného parkování 2.Přerušení průjezdů oblastí – přístup pro cílovou dopravu (m. smyčková) 3.Uzavření oblasti pro zbytnou dopravu (m. uzavřené oblasti) 4.Zdržení pohybu dopravních proudů SSZ 5.Výběr mýtného (city)

32

33

34 Prostředky regulace dopravy 1.Přímé - zřizování pěších zón, obytných ulic - úprava organizace dopravy v pohybu - organizace statické dopravy - řízení provozu SSZ 2.Nepřímé - preference MHD, zvýšení atraktivity MHD - rozložení počátku a konce pracovní doby - usměrněním investic - vytvoření dopravních koridorů - zpřísnění kontroly a postihů - propagace jiných druhů dopravy (pěší, cyklistická)

35 Příklady dopravně organizačních opatření 1.Propustnost komunikační sítě (vyhrazené komunikace, jednosměrné režimy, omezení pohybů na křižovatce, zákazy zastavení a stání…) 2.Parkování a odstavování vozidel (získání j. pruhů, úpravy způsobu parkování, vyhrazená stání, krátkodobá stání, záchytná parkoviště, systémy P+R, B+R, P+G, B+G, K+R 3.Kvalita životního prostředí (vyhrazené komunikace, jednosměrný provoz, zákaz průjezdu oblastí, pěší zóny, zaslepení komunikací, zákaz vjezdu nákladním vozidlům) 4.Prostředky telematiky (liniové řízení dopravy, varování před nehodami a kongescemi, informace o překážkách a povětrnosti, řízení na vjezdu, řízení tunelových technologií)

36 Obsluha stávající blokové zástavby

37


Stáhnout ppt "Dopravní a liniové stavby 9 Vývoj měst, místní komunikace Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta stavební, VŠB-TU Ostrava."

Podobné prezentace


Reklamy Google