Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Umění efektivní komunikace: "Být znamená být vnímán." Česká televize & Centrum andragogiky Martin Krafl Praha 19. 3. 2008.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Umění efektivní komunikace: "Být znamená být vnímán." Česká televize & Centrum andragogiky Martin Krafl Praha 19. 3. 2008."— Transkript prezentace:

1 Umění efektivní komunikace: "Být znamená být vnímán." Česká televize & Centrum andragogiky Martin Krafl Praha

2 O čem budeme hovořit Dnešní role mluvčích a PR-istů Umění komunikace Profese komunikátorů Vývoj médií Výměna zkušeností

3 Profesionální komunikátor Kvalifikovanost Důvěryhodnost Loajalita Potlačení osobního názoru

4 Realita je to, co lidé vnímají Z hlediska komunikace: Krize není to, co se opravdu stalo. Krize je to, co si lidé myslí, že se stalo. Komunikujte to, co lidé očekávají. Vžijte se do psychologie druhé strany.

5 Profese mediálních komunikátorů Komunikátor jako „čínská zeď“ Komunikátor jako „záchranář“ Komunikátor jako „vlivný manažer“ Komunikátor jako „objekt zájmu“ Komunikátor jako „reprezentant“ Komunikátor jako „šéf týmu“ Komunikace interní i externí Komunikátor / Komunikátorka

6 Média Novináři nejsou nepřátelé! Jen vidí realitu z jiné perspektivy než vy! PRESS

7 Vývoj médií 10 – 12 let / stagnace nebo revoluce Tsunami informací Technické změny: news live, satelit, obsazení frekvencí, mobilita, news on-line, blogování, internet, digitalizace Ekonomičnost x kvalita Komercializace a bulvarizace

8 „Žurnalisté, dokonce i ti zkušení a proslavení, mají sklon psát o sobě, jako by byli partou zoufalých pisálků těkajících od jedné propadenosti ke druhé, které žene kupředu nikoli vědomí jejich občanské povinnosti, ale snaha zvítězit nad konkurencí, stát se slavným nebo někoho pomluvit. Ale na konci se vše k dobrému obrátí. Omyly, vyslovené lži, zklamání důvěry, nafouknutá vyúčtování výdajů, cesty financované PR firmami, útoky na charakter osob, nezáživné redakční sloupky, osočování, vymlouvání se, vynechávání faktů, komolení jmen, lhostejnost, zapomnětlivost, předsudky, zlomyslnost, pochlebování – to všechno se každý večer dostává do novin a do zpravodajských pořadů, aby se to nakonec jakýmsi čarovným proutkem velkého kouzelníka proměnilo ve zlato informací tak nezbytných a podstatných pro každého občana, ve zlato břitkých a kritických komentářů, ve zlato demokratické debaty. Jak? No prostě zázrak.“ John Lloyd, Financial Times

9 Mediální kvantita versus kvalita Množství nabízených informací versus možnosti zpracování informací Know-how zacílení informací komu – kdy – co - jak Přesvědčivá fakta versus novinářský příběh

10 Efektivní komunikace Teoretické postupy = nápověda Flexibilita = cesta k řešení Intuice a zkušenost = výhra


Stáhnout ppt "Umění efektivní komunikace: "Být znamená být vnímán." Česká televize & Centrum andragogiky Martin Krafl Praha 19. 3. 2008."

Podobné prezentace


Reklamy Google