Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Media relations – základní vymezení Přednáška 01 1.1. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Media relations – základní vymezení Přednáška 01 1.1. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla"— Transkript prezentace:

1 Media relations – základní vymezení Přednáška PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

2 Obsah 2.2. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla 1. Mediální komunikace 1. Význam komunikace v současné době 2. Veřejné mínění 2. Média versus sociální sítě 1. Postavení, vztahy a vazby 2. Aktivity na sociálních sítích 3. Možnosti pro každého 3. Média relations v praxi 1. Činnosti a nástroje 2. Mediální krajina v ČR – popis, struktura, vlastníci, internetoé mutace 3. Vztahy, vzroce chování – jak to chodí v médiích 4. Kontakty a jak je udržet 5. Novináři – co milují a co nenávidí 6. Hlavní rizika 4. 3 zlaté principy v media relations

3 Komunikace v současné době 3.3. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla Alois Hadamčík po MS v LH, Bratislava 2011

4

5 Komunikace v současné době 1. Od problému „vyrobit“ k problému „prodat“ 2. Prodat znamená komunikovat – otevřít téma, které druhou stranu zajímá – vzbuditzájem – Identifikovat problém – Přesvědčit o možném řešení – Dojednat obchod 3. Veřejné mínění – podpora obchodních aktivit 4. Význam médií – Reklama: jistota obsahu, vliv není pod kontrolou – PR: nejistota obsahu, ale podstatně vyššídůvěryhodnost 5.5. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

6 6.6. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla Kontrolní otázka Co to jsou média? a)Zdroj informací pro veřejnost b)Nástroj ovlivnění veřejného mínění c)Záruka demokracie v zemi

7 Veřejné mínění Definice: –projev názoru či vůle společnosti v konkrétní věci. Projev: –průzkumy, volby, společenské a sociální pohyby Teze k poznání veřejného mínění: –Je důsledkem veřejné komunikace, jejího obsahu, formy a kvantity –Není souhrnem osobních názorů jednotlivců, je samostatnou, novou kvalitou –Masmédia – nejviditelnější nositel a tvůrce –Je nestálé, různorodé, obsahuje předsudky, xenofobii a emoce –Syntetickým ukazatelem je reputace, image, mediální obraz 7.7. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

8 Média versus sociální sítě 1.Rozvoj médií se zavedením všeobecného volebního práva (USA 1850, Německo a Francie 1871, V.B. 1884, Rakousko- Uhersko 1907) 2.Rozvoj médií – manipulace výběrem, váhou a komentářem; 3.Financování – prodej a reklama 4.Závod v autentičnosti – média přebírají informace z terénu 5.Sociální sítě – návrat k osobnímu sdělení 8.8. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

9 Noviny versus sociální sítě 9.9. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

10 Noviny versus sociální sítě 10. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

11 Čtenost deníků v ČR 11. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla Celkem: ,6%

12 Prodej deníků v ČR 12. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

13 1. Facebook, Twitter a další 2. Správná volba cíle 3. Výhody –Vymezení cílových skupin –Důvěryhodnost –Minimální náklady 4. Rizika –Stereotyp –Odhalení obchodního záměru –Vytvoření platformy pro opačné názory 13. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla Aktivity na sociálních sítích Mark Zuckerberg - autor

14 Facebook: (v ČR cca 300 tisíc aktivních účastníků) –Vlastní účet nebo firemní stránka –Možnosti: foto, video, události, zeď, dárky, bazar, šťouchnutí –Firemní sránky, PPC reklama, bannery, příznivci Twitter: (v ČR a SR 60 tisíc aktivních uživatelů) –Tweets do 140 znaků, –Účet, sledování a být sledován –Účast médií, novinářů, populární osobnosti pouze v zahraničí Ostatní: –Mezinárodní (LinkedIn, YouTube, MySpace, weRead atd.) –české (Klábosení, Xchat, blog.cz, Unister atd.) 14. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla Možnosti pro každého:

15 Nick Nylor s novinářkou - malér - řešení Děkujeme že kouříte

16 16.

17 Nick Nylor s novinářkou - malér - řešení Děkujeme že kouříte

18 .

19 Nick Nylor s novinářkou - malér - řešení Děkujeme že kouříte

20

21 Taková je (může být) praxe v média relations... Děkujeme že kouříte

22 1.Styk s novináři (aktivní, pasivní), osobní kontakty –tiskové konference –odborné semináře pro novináře, společenské a sportovní události, neformální kontakty a setkání 2.Vystupování v médiích –vystupování před kamerou, v rozhlase, aktivity na internetu – chat, sociální sítě, relevantní portály 3.Zpětná vazba –monitoring médií a jak s ním nakládat, –i nepříjemné zprávy mají svou hodnotu –předvídání: přijímaná rozhodnutí by organizace měla zvažovat i z hlediska dopadu na veřejné mínění (očekávatelné reakce médií) 22. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla Media relations - činnosti

23 Navazuje cvičení v 10: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla


Stáhnout ppt "Media relations – základní vymezení Přednáška 01 1.1. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla"

Podobné prezentace


Reklamy Google