Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Informační systém pro řízení školy s distančním vzděláváním s Class Serverem Jiří Laciga CCA Group a.s.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Informační systém pro řízení školy s distančním vzděláváním s Class Serverem Jiří Laciga CCA Group a.s."— Transkript prezentace:

1 Informační systém pro řízení školy s distančním vzděláváním s Class Serverem Jiří Laciga CCA Group a.s.

2 Obsah I.Distanční vzdělávání: Revoluce? II.Překážky širokého užití IT ve vzdělávání III.Microsoft a Class Server IV.Funkcionalita řídícího systému přidruženého ke Class Serveru V.Škola Online verze 3

3 I. Distanční vzdělávání: Revoluce? Distanční vzdělávání: Změna významu pojmu „Distanční vzdělávání“ na vzdělávání s užitím IT Revoluce? Nebo pomalá evoluce? V technologiích revoluce, v postojích pomalá evoluce - zatím. Jsme připraveni?

4 I. Distanční vzdělávání: Revoluce? Situace – jak jsme připraveni: Motivace k užití IT ve vzdělávání: -podniky vedou, jsou pod tlakem konkurence -univerzitní sektor se rozvíjí -základní a střední školství spí (až na výjimky) Trh: - Podniková sféra: tis. Kč/zaměstnance/rok = 20 mld v podnikové sféře -nekomerční sektor – trh tvoří fondy EU – mnoho projektů, které nebudou budovat jen klasickou školu. Technologie: -v podstatě vyřešena -v ČR chybí universální Learning Management Systém pro všechny druhy vzdělávacích institucí

5 II. Překážky širokého užití IT ve vzdělávání 1.Odpor učitelů a lektorů: -odpor ke změně -riziko vyšší kontroly, vyšší nároky na přesnost Heslo odporu: „Bez kontaktu studenta s lektorem to nejde“. Ano, ale jak velká část opravdu nejde. 2.Množství obsahu pro převod do e-learningové formy, v obecných znalostech je však již dost k dispozici. 3.Chybí metodické standardy a jednotné zvyklosti

6 Microsoft dává na trh „sklad“ výukových materiálů, pomůcku pro učitele a lektory s velmi jednoduchým řízením vzdělávacího procesu. Lze očekávat vyřešení některých základních otázek: 1.Nastolí standardy. 2.Usnadní převedení obsahu do e-learningové formy, neboť velké množství obsahu je již ve formátech Microsoftu. III. Microsoft a Class Server (CS)

7 Charakteristiky: 1.Globální přístup: nezajišťuje funkce lokálního charakteru 2.CS je především pomocníkem vlastních výukových činností 3.Plná kompatibilita s dalšími produkty Microsoftu (Exchange,…) 4.Neobsahuje běžné a většinou specifické evidence a administrativu škol a vzdělávacích institucí

8 III. Microsoft a Class Server (CS) Hlavní otázka: „Je Class Server řešením pro vzdělávací instituce?“ Odpověď: „Ano, ale ne úplným. Nutno doplnit celou řadu funkcí“ Které to jsou?

9 IV. Funkcionalita řídícího systému s CS Stručně, co umí Class Server: Využívat e-learningové materiály při výuce. Vytvářet testy a zpracovávat výsledky. Hodnotit práci studentů dle lokálních standardů. Vytvářet e-kurzy a úkoly. Přístup rodičům k výukovým materiálům.

10 IV. Funkcionalita řídícího systému s CS Další potřebné/nutné agendy: Přihlašování, přijímací řízení, zápis žáků a studentů Evidence uchazečů/ žáků/ studentů Evidence učitelů / lektorů Výukové programy, předměty, kurzy, lekce, úkoly Skupiny studentů/ třídy a týmy Hodnocení Nástěnky – školní a skupinové Docházka Učebny, zdroje (učební pomůcky) Rozvrhy

11 IV. Funkcionalita řídícího systému s CS Požadavky na řídící systém: Dostupnost i slabším připojením Jazyková multifunkčnost Bezpečnost – ochrana osobních dat Možnost propojení on-line skupin, virtuálních tříd, týmů (konference) Unifikace dat pro výkaznictví a statistiky nadřízených složek

12 IV. Funkcionalita řídícího systému s CS Komplikace: Funkce a požadavky se liší podle druhu školy resp. vzdělávací instituce: –Základní školy –Střední školy –Soukromé (vysoké) školy komerční –Neziskové dotované školy –Podnikové externí školy –Podnikové externí vzdělávací instituce (školící firmy) –Virtuální vzdělávací instituce –Vyšší odborné školy

13 IV. Funkcionalita řídícího systému s CS Role, pro něž nutno rovněž modifikovat funkcionalitu a zajistit speciální přístupová práva: Žáci a studenti Učitelé a lektoři Vedení školy, management Zřizovatelé, majitelé, nadřízené instituce Administrativní personál školy, personalisté a garanti vzdělání Rodiče žáků a studentů

14 IV. Funkcionalita řídícího systému s CS Komerční modul musí zajistit: Vybrat školné dle přijetí a zápisu Přístupová práva do řídícího systému a k příslušnému obsahu Prodej jednotlivých výukových jednotek (lekcí, kurzů) Marketingovou komunikaci: -analýzu poptávky -nabídku nových kurzů a programů

15 V. Škola Online verze 3 Historie – současné produkty CCA: 1.Škola Online verze 1 – administrativa základních a středních škol + komunikace s rodiči (v rutinním a zkušebním provozu 58 škol). 2.Škola Online verze 2 – propojení s Class Serverem a rozvrhem aSc, pro základní a střední školy: Katedra + Žákovská + Class Server. Nyní v pilotním režimu. 3.RAMSES Akademie – systém řízení vzdělávání pro podniky

16

17

18

19

20 RAMSES Akademie - schéma Evidence a vyhodnocení výsledků Evidence a vyhodnocení výsledků Realizace a absolvování vzdělávacích akcí Realizace a absolvování vzdělávacích akcí Funkce zaměstnance Funkce zaměstnance Potřebné dovednosti Potřebné dovednosti Katalog školení a e-kurzů, intraweb, směrnice a pokyny, … E-learningové kurzy E-learningové kurzy Dodavatelé a nabídky externích kurzů a školení Dodavatelé a nabídky externích kurzů a školení Vlastní kurzy Vlastní kurzy Náklady a ceny Náklady a ceny RAMSES Akademie pokrývá klasické vzdělávání i e-learning Definice změny, plány kvalifikačního rozvoje zaměstnanců, firemní know-how, interní informace a směrnice Definice změny, plány kvalifikačního rozvoje zaměstnanců, firemní know-how, interní informace a směrnice V. Škola Online verze 3

21 Verze 3: Ke Katedře a Žákovské pro základní a střední školy se doplňují postupně moduly pro: –Neziskové organizace –Vyšší odborné a soukromé vysoké školy –Ostatní vzdělávací instituce Použitá technologie: Microsoft.NET (DotNet), SQL Server 2000 Termín: Podzim 2005 – první ucelená funkční část pro nasazení v praxi.

22 Verze 3: Základní vlastnosti: 1.Podpora výuky s Class Serverem i bez Class Serveru 2.Veškeré interní evidence školy, rozvrh od firmy aSc 3.Komunikace školy s rodiči, žáky a veřejností 4.Poskytování informací pro zřizovatele 5.Vše realizováno pro webové prostředí, dostupnost kdekoli a kdykoli. 6.Provoz je možný hostovaně i na vlastní instalaci V. Škola Online verze 3

23 Veřejnost AKADEMIE  nástěnka, web, noviny  přijímání a zpracování přihlášek  zápis  evidence lektorů a studentů  management zařízení  knihovna  rozvrhy  řízení speciálních akcí  řízení virtuální on-line výuky AKADEMIE  nástěnka, web, noviny  přijímání a zpracování přihlášek  zápis  evidence lektorů a studentů  management zařízení  knihovna  rozvrhy  řízení speciálních akcí  řízení virtuální on-line výuky KATEDRA  Nástěnka  agenda předmětů  agenda rozvrhů, včetně suplování  studijní plány  plány zkoušení  výsledky zkoušení a testů,…..  docházka  agenda učitelů  agenda studentů  agenda rodičů KATEDRA  Nástěnka  agenda předmětů  agenda rozvrhů, včetně suplování  studijní plány  plány zkoušení  výsledky zkoušení a testů,…..  docházka  agenda učitelů  agenda studentů  agenda rodičů Stránky pro veřejnost Rozcestník  Informace o výukových programech  Koncepce rozvoje školy  Články a komentáře  Informace o kvalifikacích školy  Volné e-kurzy Stránky pro veřejnost Rozcestník  Informace o výukových programech  Koncepce rozvoje školy  Články a komentáře  Informace o kvalifikacích školy  Volné e-kurzy ŽÁKOVSKÁ  Nástěnka  agenda předmětů  rozvrhy  studijní plány  plány zkoušení  výsledky zkoušení a testů,…..  docházka ŽÁKOVSKÁ  Nástěnka  agenda předmětů  rozvrhy  studijní plány  plány zkoušení  výsledky zkoušení a testů,…..  docházka KOMERČNÍ MODUL  Vybírání školného  Přístupová práva do řídícího systému a k příslušnému obsahu  Prodej jednotlivých výukových jednotek (lekcí, kurzů)  Marketingová komunikace  analýza poptávky  nabídka nových kurzů a programů (mailing) KOMERČNÍ MODUL  Vybírání školného  Přístupová práva do řídícího systému a k příslušnému obsahu  Prodej jednotlivých výukových jednotek (lekcí, kurzů)  Marketingová komunikace  analýza poptávky  nabídka nových kurzů a programů (mailing) Škola ONLINE verze 3 rodiče ředitelé učitelé žáci studenti zřizovatelé


Stáhnout ppt "Informační systém pro řízení školy s distančním vzděláváním s Class Serverem Jiří Laciga CCA Group a.s."

Podobné prezentace


Reklamy Google