Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací."— Transkript prezentace:

1 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací oblastPřírodovědné vzdělávání Vzdělávací oborČlověk a příroda Tematický okruhEkologie TémaEkologie Tematická oblastEkologie NázevVlivy člověka na životní prostředí AutorMgr. Dana Kuczmanová Vytvořeno, pro obor, ročník , LYT 1. ročník, STA 1. ročník, ELE 1.ročník AnotacePrezentace – Vlivy člověka na životní prostředí Přínos/cílové kompetenceŽák je seznámen se základními pojmy z ekologie VY_32_INOVACE_24_11

2 VLIVY ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Vlivy člověka na životní prostředí. Žáci se seznámí se základními pojmy z oblasti ekologie. Učivo navazuje na vědomosti žáků ze ZŠ. Následuje diskuse na toto téma. Učivo je určeno pro žáky 1. ročníku SPŠ.

3 1. LOVECKO – SBĚRAČSKÉ OBDOBÍ Do mladší doby kamenné - kočující tlupy člověka zanechávaly pouze běžné stopy po hledání potravy, lovu, stavbě příbytků. Změny v ekosystému byly dočasné, vratné, místně omezené. 01

4 2. ZEMĚDĚLSKO – PASTEVECKÉ OBDOBÍ Přechod od kočovného způsobu života k usedlému. Zakládání sídel, počátky zemědělství. Energie – vodní kola, větrné mlýny, dřevěné uhlí. 02

5 VZNIK AGROEKOSYSTÉMU Pravidelná sklizeň úrody Pastva Hnojení Orba Zavlažování Pěstování monokultur na polích – vývoj škůdců a plevelů Domestikace živočichů – narušuje původní skladbu ekosystému Urbanizace – vznik měst

6 ÚKOL Jmenujte některé škůdce na polích a v zahradách

7 3. PRŮMYSLOVÉ – INDUSTRIÁLNÍ OBDOBÍ Posledních 300 let. Využití strojů, technologií. Globální změny – zasahují celou planetu. Ubývají neobnovitelné zdroje energie a surovin. Snižuje se biologická rozmanitost životního prostředí. Změny jsou nevratné – přenášejí se z generace na generaci.

8 ZMĚNY VE SPOLEČNOSTI Nejstarší období – přirozený výběr. Později - Zvýšení průměrného věku lékařská péče Zvýšení počtu obyvatel Vznik sociálně patologických jevů

9 VYUŽÍVÁNÍ PŘÍRODNÍCH ZDROJŮ 1.ZDROJE Z NEŽIVÉ PŘÍRODY a)Látky Voda Ovzduší Nerostné suroviny

10 b) Energie Sluneční záření Vnitřní energie Země Nukleární energie Energie vody a větru Fosilní paliva

11 2.ZDROJE Z NEŽIVÉ PŘÍRODY a)Rostliny Dřevo, polní plodiny b) Živočichové Užitková zvířata, lovná zvěř, ryby,..

12 ROZDĚLENÍ ZDROJŮ a)Nevyčerpatelné Sluneční záření, voda, vítr,.. b) Vyčerpatelné obnovitelné Organismy a jejich společenstva c) Vyčerpatelné neobnovitelné Fosilní paliva – uhlí, ropa, rudy, zemní plyn,..

13 SEZNAM CITACÍ [01] Soubor:Neandertal adam ve kadın modeli, Almanya.png. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: ya.png [01] Soubor:Vodní kolo.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: [01] Soubor:Colorado potato beetle.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: [01] Soubor:Arion subfuscus.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: [01]


Stáhnout ppt "Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací."

Podobné prezentace


Reklamy Google