Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_408_HORNINY A NEROSTY Téma: DRUHY HORNIN,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_408_HORNINY A NEROSTY Téma: DRUHY HORNIN,"— Transkript prezentace:

1 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_408_HORNINY A NEROSTY Téma: DRUHY HORNIN, ŽULA, VÁPEVEC, PÍSKOVEC, SŮL KAMENNÁ, ENERGETICKÉ ZDROJE-NEOBNOVITELNÉ A OBNOVITELNÉ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Zkopíruj si logo EU do své práce

2 Prezentace je určena žákům 4. tříd v hodině ČaS, přírodověda – neživá příroda, jako hodina výkladová. Prezentace je určena žákům 4. tříd v hodině ČaS, přírodověda – neživá příroda, jako hodina výkladová. Žáci dokáží rozlišit horniny a nerosty. Žáci dokáží rozlišit horniny a nerosty. Roztřídí horniny. Roztřídí horniny. Popíší základní horniny a nerosty např. složení žuly... Popíší základní horniny a nerosty např. složení žuly... U jednotlivých snímků pracujeme a prohlížíme si ukázky nerostů a hornin. U jednotlivých snímků pracujeme a prohlížíme si ukázky nerostů a hornin. Dokáží vyjmenovat energetické zdroje a popsat výhody obnovitelných zdrojů. Dokáží vyjmenovat energetické zdroje a popsat výhody obnovitelných zdrojů.

3 magnetovec

4  Horniny  Magmatické  Žula  Usazené  Pískovec  Vápenec  Přeměněné  Nerosty  Sůl kamenná  Energetické zdroje

5  Součást neživé přírody  Pevnina naší Země, dna oceánů a moří  Zemská kůra  Pevné – skály  Sypké - písky

6  Vyvřelé horniny  Rozžhavené magma proniká směrem k povrchu, ochlazuje se a tuhne.  Patří sem žula. ŽULA

7  Stavební kámen  Obsahuje krystaly nerostů  Složení – křemen, slída, živec slída křemen živec

8  Vznikaly rozpadem hornin – - pískovec.  Jiné usazováním a zpevňováním zbytků odumřelých živočichů – vápenec.

9  Zrnka písku se stmelila v pevnou horninu  Místy vystupují na povrch - skalní stěny, skalní města.

10  Vzniklá s usazenin.  Otisky různých živočichů  Působením vody – podzemní dutiny – jeskyně.  Těžíme – výroba vápna a cementu.

11  Vznikají působením tlaku horních vrstev na rozžhavené horniny ve velkých hloubkách zemské kůry.  Přeměna vápence je pevnější – mramor.  Leští se.

12  Kovové (zlato, železná ruda)  Nekovové (křemen, diamant)  Jsou součástí hornin.  Některé se vyskytují samostatně.  Nejznámější – sůl kamenná ametyst

13  Je bezbarvá a průhledná.  Rozpouští se ve vodě.  Obsahuje ji mořská voda.  Těží se ze země.  Ke konzervování a do potravin

14  Vyčerpatelné zdroje: Uhlí a ropa – energie, benzín…

15  Využití nevyčerpatelných zdrojů: Slunce, voda, vítr

16  Soubor:Améthyste sceptre 4 (Madagascar).jpg. In:. Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, , 18:15 [cit ]. Dostupné z:  Vlastní zdroje (SPN Přírodověda pro 3. ročník ZŠ II. díl, rok 1986)  Program Microsoft Office 2010


Stáhnout ppt "Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_408_HORNINY A NEROSTY Téma: DRUHY HORNIN,"

Podobné prezentace


Reklamy Google