Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková zpracováno: ročník (obor)sekunda tematická oblastFyzikální veličiny PředmětCvičení z fyziky Anotace:Prezentace je vytvořena jako podpora k laboratorní práci Měření objemu pevných těles. V úvodu slouží několik otázek k opakování pojmu a jednotek objemu, měření objemu sypkých, velkých a malých těles. V závěru je studentům nabídnut návrh na protokol o vykonané laboratorní práci, který odevzdají dle domluvy s vyučujícím. Šablona číslo materiálu III/2-11

2 Měření objemu

3 Co bychom měli vědět … 1.Základní jednotkou objemu je … 2.Praktickou jednotkou objemu je … nebo … 3.Objem těles obvykle měříme v … 4. 1 l = … dm³ 5. 1ml = … cm³ 6. 1 l = … m³ Doplňte: metr krychlový (m³) litr (l)mililitr (ml) odměrném válci 1 1 0,001

4 Co bychom měli vědět … 7.Jak obvykle měříme objem pravidelných těles? Pomocí vhodného délkového měřidla změříme rozměry tělesa a podle vzorce objem vypočítáme 8.Jak nejlépe změříme objem sypkých těles? Pomocí odměrného válce – pozor na vodorovnou hladinu!

5 Co bychom měli vědět … 9.Navrhněte postup, jak byste nejlépe změřili objem velmi malých předmětů: špendlíku, hřebíku, korálky,… Do odměrného válce nalijeme vodu a zjistíme její objem. Opatrně vložíme do odměrného válce větší počet předmětů a zjistíme objem. Objem jednoho předmětu získáme tak,že vydělíme počtem malých předmětů

6 Co bychom měli vědět … 9.Navrhněte postup, jak byste nejlépe změřili objem nepravidelného předmětu, který se nevleze do odměrného válce ( velký kámen, jablko,…) Do větší nádoby položíme těleso a naplníme po okraj vodou. Opatrně vyndáme těleso a opět naplníme po okraj vodou. Objem přilité vody je objem předmětu.

7 Úkol č. 1 Určete objem daných nádob: Pomůcky: odměrný válec, 3 nádoby, voda Postup práce: Nejprve odhadneme objem nádob, naplníme vodou a tu pak změříme pomocí odměrného válce. VLASTNÍ ODHAD ZMĚŘENÁ HODNOTA 1.nádoba 2.nádoba 3.nádoba Měření:

8 Úkol č. 2 Určete objem cukru: Pomůcky: odměrný válec, cukr Postup práce: Nejprve odhadneme objem cukru na misce, nasypeme do odměrného válce. Změříme objem.

9 Úkol č. 3 Určete objem špendlíku: Pomůcky: odměrný válec, špendlíky, voda Postup práce: Nejprve odhadneme objem špendlíku. Do odměrného válce, nalijeme vodu a změříme objem. Opatrně nasypeme špendlíky a změříme objem. Odečtením získáme objem špendlíků a vydělením počtem špendlíků objem jednoho špendlíku.

10 Úkol č. 4 Určete objem jablka: Pomůcky: odměrný válec, jablko, voda, miska Postup práce: Nejprve odhadneme objem jablka, vložíme jej do misky, nalijeme vodu až po okraj. Opatrně vyndáme jablko dolijeme vodu až po okraj. a určíme objem přilité vody.

11 Zhodnocení výsledků Závěr: Porovnáním vlastního odhadu a změřených hodnot jsme zjistili …

12 Protokol:

13 Zdroje : Obrázky: vlastní tvorba galerie z office.microsoft.com FYZIKA učebnice pro ZŠ a VG, K. Rauner, Nakladatelství Fraus 2004, ISBN


Stáhnout ppt "Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková."

Podobné prezentace


Reklamy Google