Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Etika v elektronické komunikaci 2008 Uvědomte si, že nejde jen o srozumitelnost zprávy, ale i o vaši vlastní prezentaci.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Etika v elektronické komunikaci 2008 Uvědomte si, že nejde jen o srozumitelnost zprávy, ale i o vaši vlastní prezentaci."— Transkript prezentace:

1 Etika v elektronické komunikaci 2008 Uvědomte si, že nejde jen o srozumitelnost zprávy, ale i o vaši vlastní prezentaci

2 Netiketa Netiketa – tzv. Internetová etiketa Netiketa – tzv. Internetová etiketa Věnuje se slušnému chování na Internetu Věnuje se slušnému chování na Internetu Jde o soubor doporučení, jak se chovat na Internetu Jde o soubor doporučení, jak se chovat na Internetu Některé body se přímo týkají psaní a posílání ů Některé body se přímo týkají psaní a posílání ů

3 ová pošta I když vás neomezuje žádné pravidlo o maximálním počtu znaků, buďte struční I když vás neomezuje žádné pravidlo o maximálním počtu znaků, buďte struční Pokud možno pište krátké jasné věty Pokud možno pište krátké jasné věty Nepoužívejte dlouhá souvětí Nepoužívejte dlouhá souvětí

4 ová pošta Dodržuje pravopis, diakritiku, pište spisovně Dodržuje pravopis, diakritiku, pište spisovně Šetřete s vykřičníky Šetřete s vykřičníky Jedno téma = jeden

5 ová pošta Nepsat celý velkými písmeny Nepsat celý velkými písmeny V Internetové komunikaci je vžito, že text psaný velkými písmeny je vnímán jako křik V Internetové komunikaci je vžito, že text psaný velkými písmeny je vnímán jako křik Při telefonování také běžně nekřičíte Při telefonování také běžně nekřičíte

6 ová pošta V u jde také o vaši prezentaci V u jde také o vaši prezentaci Pokud vás adresát nezná, může si vás rychle zaškatulkovat Pokud vás adresát nezná, může si vás rychle zaškatulkovat Mylná představa je, když si uživatel myslí, že e- mail snese nějakou tu hrubku, nebo nevhodný projev Mylná představa je, když si uživatel myslí, že e- mail snese nějakou tu hrubku, nebo nevhodný projev Pokud se adresát naštve nebo urazí – následuje rychlý konec (vymazání, ignorace) Pokud se adresát naštve nebo urazí – následuje rychlý konec (vymazání, ignorace)

7 ová pošta Smajlíky je možné používat při neformální komunikaci Smajlíky je možné používat při neformální komunikaci Nepoužívat zbytečně moc Nepoužívat zbytečně moc Používat všeobecně známé Používat všeobecně známé Ne každý zná zpaměti desítky různých smajlíků Ne každý zná zpaměti desítky různých smajlíků

8 ová pošta Struktura u: Struktura u: –Na úvod patří oslovení např. „Vážená paní“ (nehodí se časový pozdrav „dobrý den“) –Tělo u –Ukončovací fráze např. „S pozdravem“ –Na závěr podpis i když je adresátovi zobrazena vaše adresa – je to slušnost –Do podpisu nepatří info jako, váš věk, bydliště – většinou jde o irelevantní info

9 ová pošta Html y: Html y: –Častý nešvar (Outlook) –Umožňují místo prostého textu použít jednoduché formátování –Pro některé uživatele je obtížně čitelný –Nepoužívat – ozdobné, netradiční fonty, více barev textu, barevné nebo obrázkové pozadí, animace ……….

10 ová pošta Přílohy – dnes lze přiložit soubory až do velikosti 20 MB Přílohy – dnes lze přiložit soubory až do velikosti 20 MB není určen pro přenos souborů není určen pro přenos souborů Proto se doporučuje max. 2 MB Proto se doporučuje max. 2 MB –Dlouhé načítání při pomalém připojení –Za objem stažených dat se platí –Neposílat zbytečnosti (videa, obrázky) –Komprimovat

11 ová pošta Řetězové y, dva druhy: Řetězové y, dva druhy: –„když tuto zprávu nepošlete dalším deseti lidem, tak se stane něco hrozného“ - zbytečně zatěžují Internet –Zdánlivě velmi naléhavé zprávy – často se jedná o lež, špatný vtip – hoax –www.hoax.cz


Stáhnout ppt "Etika v elektronické komunikaci 2008 Uvědomte si, že nejde jen o srozumitelnost zprávy, ale i o vaši vlastní prezentaci."

Podobné prezentace


Reklamy Google