Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZNAČENÍ MÍSTNÍCH PRODUKTŮ ve venkovských regionech ČR Iva Dyková, Apus, ARZ Praha, 12.3. 2009.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZNAČENÍ MÍSTNÍCH PRODUKTŮ ve venkovských regionech ČR Iva Dyková, Apus, ARZ Praha, 12.3. 2009."— Transkript prezentace:

1 ZNAČENÍ MÍSTNÍCH PRODUKTŮ ve venkovských regionech ČR Iva Dyková, Apus, ARZ Praha,

2 Asociace regionálních značek

3 venkovské regiony: - tradiční turistické oblasti, často s chráněným územímvenkovské regiony: - tradiční turistické oblasti, často s chráněným územím regionální značka garantuje: - původ a vazbu na region, kvalitu, šetrnost k ŽPregionální značka garantuje: - původ a vazbu na region, kvalitu, šetrnost k ŽP produkty vhodné pro značení: - řemeslné (průmyslové) výrobky, potraviny, zemědělské a přírodní produkty, případně službyprodukty vhodné pro značení: - řemeslné (průmyslové) výrobky, potraviny, zemědělské a přírodní produkty, případně služby proces v regionu: - vznik značky (princip „zdola“) - správa a udělování značky - působení značkyproces v regionu: - vznik značky (princip „zdola“) - správa a udělování značky - působení značky Základní charakteristiky značení

4

5 ekonomický rozměr: - podpora místních drobných podnikatelů (zviditelnění, zvýšení prestiže jejich produktů, efektivní reklama) - podpora místní ekonomiky, diverzifikace ekonomických činnostíekonomický rozměr: - podpora místních drobných podnikatelů (zviditelnění, zvýšení prestiže jejich produktů, efektivní reklama) - podpora místní ekonomiky, diverzifikace ekonomických činností sociální rozměr: - hrdost na region, sounáležitost, vnímání hodnoty místního dědictví (přírodní, kulturní) - podpora aktivní spolupráce – podnikatelé (výrobci, prodejci), veřejná správa, neziskový sektor, ochrana přírodysociální rozměr: - hrdost na region, sounáležitost, vnímání hodnoty místního dědictví (přírodní, kulturní) - podpora aktivní spolupráce – podnikatelé (výrobci, prodejci), veřejná správa, neziskový sektor, ochrana přírody Cíle a přínosy regionálního značení I.

6 environmentální rozměr: - podpora lokální výroby a spotřeby – snížení dopravní zátěže - podpora šetrných produktů, environmentální poradenství - udržitelný cestovní ruch – vnímání souvislostí, života v regionuenvironmentální rozměr: - podpora lokální výroby a spotřeby – snížení dopravní zátěže - podpora šetrných produktů, environmentální poradenství - udržitelný cestovní ruch – vnímání souvislostí, života v regionu regionální rozměr: - zviditelnění regionu, posílení image regionu - ochrana specifik regionů, tradic, kultury, krajinyregionální rozměr: - zviditelnění regionu, posílení image regionu - ochrana specifik regionů, tradic, kultury, krajiny Cíle a přínosy regionálního značení II.

7 setkávání v regionu - podnikatelé, samospráva, NNO - logo, hranice, pravidla - zázemí, koordinátor, komise - propagace značky, společné aktivity - financování a udržitelnost do budoucnasetkávání v regionu - podnikatelé, samospráva, NNO - logo, hranice, pravidla - zázemí, koordinátor, komise - propagace značky, společné aktivity - financování a udržitelnost do budoucna spuštění a fungování systémuspuštění a fungování systému Zavedení regionální značky

8 Jak značení funguje Výrobci Regionální koordinátor ARZ / Apus národní koordinátor Certifikační komise

9 původ výrobku - místní výrobce, hlavní fáze výrobypůvod výrobku - místní výrobce, hlavní fáze výroby kvalita – min. standardkvalita – min. standard nepoškozuje ŽPnepoškozuje ŽP jedinečnost, vazba na regionjedinečnost, vazba na region - tradice (0-5 bodů) - místní suroviny (0-5 b.) - řemeslná práce (0-5 b.) - motiv regionu, specifičnost (0-5 b.) - výjimečné vlastnosti (0-5 b.)  min. 10 bodů Certifikační kritéria

10 Povinnosti uživatelů značek označovat výrobky značkou - k dispozici visačky, samolepky, či vlastní etikety nebo jinakoznačovat výrobky značkou - k dispozici visačky, samolepky, či vlastní etikety nebo jinak plnit stále certifikační kritériaplnit stále certifikační kritéria poplatek až Kč na 2 roky ( EUR)poplatek až Kč na 2 roky ( EUR)

11 letáky, katalogy výrobků a další tiskoviny webové stránky (společné všem regionům) vlastní sezonní regionální noviny regionální média prodejní místa v regionu stánky, společné jarmarky Aktivity v regionech

12

13 jednoduché principy – rychlost, pružnost, možnost individuálního přístupujednoduché principy – rychlost, pružnost, možnost individuálního přístupu nízké náklady, nízká zátěž uživatelů značeknízké náklady, nízká zátěž uživatelů značek důvěra, relevance, hrdost na regiondůvěra, relevance, hrdost na region nejen certifikace, ale i propagace, spolupráce, aktivitanejen certifikace, ale i propagace, spolupráce, aktivita Přednosti regionálních značek

14 Asociace regionálních značek, o.s.

15 10+1 členských regionů, přes 200 platných certifikátů10+1 členských regionů, přes 200 platných certifikátů shodné principy udělování značky - jednotná pravidla certifikaceshodné principy udělování značky - jednotná pravidla certifikace možnost přizpůsobení regionumožnost přizpůsobení regionu propojení na národní úrovni - národní koordinátor - společná setkání – sdílení zkušeností, rozvíjení pravidel značení - společné aktivity, fundraisingpropojení na národní úrovni - národní koordinátor - společná setkání – sdílení zkušeností, rozvíjení pravidel značení - společné aktivity, fundraising jednotná propagace, prezentace, grafický styljednotná propagace, prezentace, grafický styl systém otevřený dalším regionůmsystém otevřený dalším regionům

16 udržitelnost - financování - snížit závislost na grantech - hledání sponzorů - další aktivity - vlastní příjmy (ale: neziskové subjekty) výraznější podpora odbytu - malovýrobci, omezené kapacity, omezený výběr, složitá logistika podpora zemědělců - pouze mají-li koncový produkt rozdílný přístup, očekávání - mezi výrobci, mezi regiony Výzvy

17 Iva Dyková Apus, Senovážná 2, Praha 1 Asociace regionálních značek, o.s. Tel.: Mobil: Kontakt


Stáhnout ppt "ZNAČENÍ MÍSTNÍCH PRODUKTŮ ve venkovských regionech ČR Iva Dyková, Apus, ARZ Praha, 12.3. 2009."

Podobné prezentace


Reklamy Google