Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Test Management Praha květen-červen 2006 upraveno: listopad 2009 Dušan Vaněk Principal Specialist in Enterprise Architecture and Quality Assurance

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Test Management Praha květen-červen 2006 upraveno: listopad 2009 Dušan Vaněk Principal Specialist in Enterprise Architecture and Quality Assurance"— Transkript prezentace:

1 Test Management Praha květen-červen 2006 upraveno: listopad 2009 Dušan Vaněk Principal Specialist in Enterprise Architecture and Quality Assurance

2 Test Management?  jako řídící aktivity v procesním oboru testování  jako správa elementů testů a testování  jako schopnosti role Test Manager správně rozhodovat a řídit  jako schopnosti role Test Manager sociálně a pschologicky působit v týmu testování a v jeho okolí

3 První blok Dobrý sluha,......špatný PLÁN

4 Výjimka?  Podle vyjádření Test Managera byla aplikace oklikána a zdá se být vpořádku. (vyjádření v „project status report“ ze skutečného projektu)

5 Výjimka?  Podle vyjádření Test Managera byla aplikace oklikána a zdá se být vpořádku. (vyjádření v „project status report“ ze skutečného projektu)

6 Výjimka?  Podle vyjádření Test Managera byla aplikace oklikána a zdá se být vpořádku. (vyjádření v „project status report“ ze skutečného projektu)

7 Výjimka?  Podle vyjádření Test Managera byla aplikace oklikána a zdá se být vpořádku. (vyjádření v „project status report“ ze skutečného projektu)

8 Výjimka?  Podle vyjádření Test Managera byla aplikace oklikána a zdá se být vpořádku. (vyjádření v „project status report“ ze skutečného projektu)

9 Očekávání okolí od testování?  Sepište seznam zákazníků a stakeholders procesu testování  Sepište potřeby, které kdo má směrem k testování (vyčistěte je od přání, které nejsou potřebami – od „chtíčů“)  Vyhledejte ty potřeby, které jsou společné všem a které má jen někdo  Zobecněte potřeby do „co nejvyšších skupin“

10 Očekávání testování od okolí?  Obdobně jako u předchozího  Porovnejte, jak se liší očekávání „zvenku“ a „zevnitř“

11  neplánuj věci, které zatím neznáš...plánuj, jak se dobereš k jejich poznání a k jejich řešení  žádný plán bitvy nepřežije první srážku s nepřítelem

12  Miluji termíny. Hlavně se mi na nich líbí ten obrovský rachot, se kterým se řítí okolo mne. Douglas Adams, autor knihy „Stopařův průvodce po galaxii“

13 Úkol  sestavte si seznam:  co byste do Test Plan zařazovali  co ne  případně opatřete informacemi, co budete pravidelně přeplánovávat  co by mělo zůstat staticky naplánováno  můžete též provést rozdělení na:  General Test Plan  Cycle Test Plan  předpoklady:  víme, že pro zaměřování bude obhospodařován  Test Target List  Test Case List  a Test Strategy  a nepleteme si plán s odhadem!  a buďme si též vědomi, že „harmonogram ≠ plán“!

14 Druhý blok V kříži nitek zaměřovače správného střelce

15  Jak to, že se v produktu našly nedostatky i po nasazení u zákazníka?  Jak to, že jste neotestovali vše?  Jak to, že jste neotestovali „X“, když to je tak důležité?  To jste měli předpokládat, že to bude třeba testovat!  co ve vás tyto otázky vyvolávají?  zkuste na ně odpovědět  co byste na ně bývali odpověděli před vaší testerskou kariérou?

16 Pokračujeme  To jste odborníci, když nevíte co a jak otestovat, aniž bychom vám dodali podklady? To jsme si to mohli testovat sami!  To si ten požadavek nemůžete domyslet sami? To jej budeme jen kvůli vám pořád předělávat a zlepšovat?  Tak to vezměte postupně podle funkční specifikace!

17 A do třetice  Tolik času a peněz na testování nemáme!  Pořád něco připravujete a nic netestujete! To nestihnete otestovat!  Vy s tím naděláte cavyků! Vyberte prostě, co je třeba testovat a hlavně najděte všechny chyby!  Mám špatný pocit, že jsme zapomněli otestovat něco důležitého!

18

19

20  zaměřuj své úsilí v testování...a zaměření zpřesňuj  když nevíš, kam pluješ, není ti žádný vítr dobrý

21 Co vítězí, Urgency nebo Severity?  vítězí přístup podle priorit! ...které bez prozkoumání Test Targets ...a znalosti:  Urgency (míra naléhavosti)  Severity (míra závažnosti, rizika při nesplnění)  Diligence (míra pozornosti, pečlivosti, péče)  a dalších atributů  nelze sestavit, ani uplatnit!

22

23 Úkol  Sepište seznam situací na projektu, které ztěžují či znemožňují zaměřit testování na Test Targets

24 Třetí blok Pozdní rozhodnutí......jako by nebylo. Špatné rozhodnutí......kéž by nebylo.

25 Vše koupit a vše pak přečíst? Nekupuji vše, co bych chtěl Ba ani vše, co bych potřeboval Mnoho knih přečtu mnohem později, než jsem plánoval...některé dokonce nikdy...a nelituji, že jsem je koupil

26 Mám (čas, peníze) jen na 2 knihy Podle čeho se rozhodnout, když mám několik variant? Jak zvládnout rozhodnutí včas?

27 Vím-li přesně, co hledám......jak to vůbec najdu?... a jak to najít včas?

28 I další otázky Než začnu číst po roce druhý díl, mám si znovu přečíst první díl, když si jej pamatuji? Mám si koupit druhé vydání... a mám jej celé přečíst?

29

30

31 Šelmostroj testování

32 Rekapitulace

33  neplánuj věci, které zatím neznáš...plánuj, jak se dobereš k jejich poznání a k jejich řešení  zaměřuj své úsilí v testování...a zaměření zpřesňuj  přizpůsob připravené sady testů potřebám aktuálního cyklu testování...a vyber jen to nejnutnější  sleduj elementy testování a elementy související...a vyhodnocuj je  nečekej se zveřejněním informací...a i nepříznivými informacemi uklidňuj stakeholders (informacemi je zapoj do dění)

34 ADASTRA Apliqua, s.r.o. Benešovská 10, Praha 10 Tel , fax Stejně rychle vyvíjíme i naše aplikace Pojďte vyrůst s námi… Rychle se vyvíjíme


Stáhnout ppt "Test Management Praha květen-červen 2006 upraveno: listopad 2009 Dušan Vaněk Principal Specialist in Enterprise Architecture and Quality Assurance"

Podobné prezentace


Reklamy Google